Hallo, Wij zitten met een probleem hier. Milou is al tijden aan het sukkelen met verkoudheid. Dit gaat deze winter gepaard met verhoging en koorts. Ze gaat vanaf begin januari woensdag en donderdag naar het kdv. (daarvoor gastouder) Ze heeft buiten af en toe hoesten en neusje poetsen nergens last van. Ze blijft de vrolijke meid, maar wel met tussen de 38,4 en 39,5 koorts. Normaal kon mijn man thuis werken, maar dit gaat morgen niet lukken. Ik werk in het onderwijs. Morgen dus maar een groep tot 12.45uur en werk tot 14.00uur Ik heb geen vervangende oppas. Wat zouden jullie doen? Ik heb de neiging om mezelf ziek te melden? Maar durf dit niet zo goed. Of Milou als het onder de 39 is toch brengen en dan afwachten of het kdv belt? Wie heeft er tips??
Ik zou me ziekmelden.. Een kind met koorts moet gewoon lekker thuis blijven. Ze voelen zich al niet al te happy en dan met al die drukte.. nee ik zou haar lekker thuis houden.
Ik zou dr lekker thuis houden. Ziek kind wil toch het liefst bij mama of papa zijn, vind het eigelijk zielig om je kindje toch naar het kdv te brengen
Ja dat gevoel overheerst ook bij mij. Maar wat zeggen jullie dan? Ik ben ziek of Mijn dochter is ziek en ik heb geen opvang? pfff moeilijk, maar ben wel van het principe mijn kind gaat voor werk!
Ik heb me nog nooit ziek gemeld omdat mijn kind ziek is. Ik hoop ook van harte dat mijn collega's zo iets nooit zullen doen. Wat ik wel doe: een collega bellen met de vraag "mijn kind is ziek, kun jij morgen voor mij komen werken", en dan verlof of zorgverlof opnemen. En ik heb iom het kdv mijn dochter ook wel met koorts gebracht, vooral bij verkoudheden of doorkomende tanden. Is voor ons kdv geen probleem, zolang ze niet al te hangerig is. optie misschien om tot 12.45 uur te werken, daarna dochter ophalen? En de rest van het werk 's avonds, wanneer kind in bed ligt. Ook zo'n opties heb ik vaker gedaan. Ik ben wel blij dat wanneer mijn collega's zich ziek melden, ze ook ziek zijn. En als hun kinderen ziek zijn, overleggen we over hoe we het oplossen.
Het probleem is nu net dat ik geen verlof kan opnemen (alleen zorgverlof dat zou wel kunnen) Ik heb geen collega die voor mij kan werken, ik sta voor de klas. Dus er komt dan gewoon vervanging. Het liefste ben ik gewoon eerlijk en geef aan dat Milou ziek is, maar krijg ik dan wel vrij??? We hebben nl. geen vrije dagen buiten onze vakanties. En werken tot 14.00uur zal ik zeker niet doen. Ik zal dan samen met de kinderen de deur uit gaan.
Ik kan geen andere collega bellen om het op te vangen. Dus ik meld gewoon, mn kind is ziek, ik kan niet komen Dikke pech voor mn werk Heb het al te vaak moeten doen zodat mn zorgverlof helemaal op was, maar ja kan er ok niks aan doen. Pure onmacht hoor dat je kindje ziek is
We zitten nu ook met een zieke meisje en nemen gewoon een halvedag iedere: mijn man werkt 's ochtends en ik 's middags of andersom, afhankelijk van onze agenda's. Gewoon een vakantiedag inleveren. Ik kan in principe mijn werk ook thuis doen maar van mijn werkgever mag dat niet officieel als een werkdag worden gezien, dus als ik vrij neem, werk ik dan ook niet
Je mag je er niet ziek voor melden; jij bent nl niet ziek. Dus gewoon melden dat je niet komt en (zorg) verlof nemen.
We hebben het op de valreep kunnen oplossen doordat de cursus van mijn moeder niet doorging. Die belde vanmorgen met het bericht dat ze wel kon opletten. Morgen kan mijn man gelukkig vanuit thuis werken. Nu maar hopen dat ze snel beter is. Vandaag maar weer eens van de huisarts een kuur gekregen. De directie is vandaag en morgen niet op school. Vrijdag maar meteen even navragen wat ik bij een volgende keer moet doen. Bedankt voor het meedenken.