wie stelt mij gerust???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dds, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik blijf zoooo onzeker!!!
    Julia is 6 maanden en haar "schema" is:

7 uur bv
    9 uur fruit
    11 uur bv (gekolfd 200ml)
    15 uur kv (180 ml = ik heb een hekel aan kolven en kan het niet meer opbrengen)
    17 uur groente
    19 uur bv

Ze komt 's nachts niet meer, toch blijf ik twijfelen of ze genoeg vocht binnen krijgt. Maar.....dat komt ze toch 's nachts weer?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ze echt te weinig zou krijgen zal ze vast zelf wel voor een extra voeding komen, overdag of snachts.

Maar je hebt sowieso 200cc gekolfde borstvoeding en 200cc kunstvoeding dus is al 400cc. Ik geloof dat rond de 500cc/600cc het advies is. Dus hoeft ze de twee keren dat ze live aan de borst drinkt per keer maar 100cc te drinken. En gezien ze gekolfd en uit de fles rond de 200cc drinkt denk ik dat je er wel vanuit mag gaan dat ze aan de borst die twee keer ook zeker rond de 150cc zal zitten. Maar das zomaar een gedachte natuurlijk. Verder zit in de groenten en in het fruit ook nog wat vocht.

Kortom denk dat het wel goed zal zijn! Maar weet ook dat je er soms gewoon onzeker over kan zijn.

Liefs, Hanneke!

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt Hanneke. Ik wil gewoon het beste voor mijn meisje! Maar zoals jij het omschrijft lijkt me ook dat ze genoeg vocht binnen krijgt.

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Lijkt me zat hoor. Ze krijgt meer dan mijn zoontje! Die drinkt al vanaf 8 weken 4 voedingen op een dag! En hij krijgt verder nog geen bijvoeding! Zolang ze goed groeit, genoeg plasluiers heeft, alert is enz dan is het prima! Don't worry:)

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn meis is 5 maanden en drinkt 7 keer denk ik. Niet altijd gelijk. Maar dat is juist goed, kleinere porties. Ook als ik over een maandje met fruit ga beginnen blijft BV al het lukt de hoofdmoot. De rest is BIJvoeding.

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Kiddie@ Ik heb niet zelf de bv beperkt, mijn dochter wil niet meer. Ik vind bv geweldig maar heb een hekel aan kolven, dus ben wel blij dat ik dat maar 1 keer per dag hoef te doen.;)

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

dds, zo bedoel ik het niet hoor. Maar met veel voedingen krijg je weer verwijten dat je teveel zou voeden. Dat is ook niet leuk. En ik bedoel, als je weinig voed, KAN het eerder stoppen. Maar ik weet niet hoe jij over de volgende 4 maanden denkt. Dat is jouw keus, en in dit geval kun je het niet helpen.

Btw, wil ze ook niet als je aanbied? Niet dat je dat moet doen hoor gewoon nieuwsgierig. Mijn dochter wil altijd wel en gaat ook nooit uit zichzelf eraf :x

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het is echt voldoende. :) Zoals al gezegd zit er in groenten en fruit ook vocht en als ik me niet vergis mag je de hoeveelheid fruit ook als vocht rekenen. En dan nog de bv en kv, dat zit echt wel goed.

Deel Deze Pagina