Ha meiden, Ik vroeg me af hoe laat jullie dreumes/peuter (vanaf ongeveer 20 maanden dus) ongeveer op bed ligt 's avonds. En dan bedoel ik niet wanneer je hem/haar klaarmaakt voor bed (dat duurt bij iedereen weer anders), maar wanneer ze daadwerkelijk erin worden gelegd. Oja, het is misschien leuk als je als reactie nog even weergeeft hoe oud je kindje is en hoeveel uren hij/zij over een gehele dag genomen nog slaapt. Hoeft niet, mag wel Ben benieuwd!
Mijn zoontje is anderhalf en gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bed. Overdag slaapt hij nog 1 slaapje van ongeveer 2.5 uur. De laatste weken is hij echt heel erg moe als hij 's avonds naar bed gaat maar ligt hij toch om de een of andere reden een uur te kwebbelen. Klinkt heel leuk door de babyfoon.
hier tussen 1 en 4 nog, en savonds rond 7 uur gaat ze naar bed, dan hoor je haar soms om half 10 nog even kletsen. en smorgens ornd 9 uur er weer uit
Mijn zoontje is 18 maanden en gaat om 20.00 uur naar bed. Overdag slaapt hij rond 12 a 13 uur een uurtje of anderhalf. Hij gaat in principe naar bed wanneer hij moe is en dat is soms ook wel eerder dan 20.00 uur. Later dan 20.00 heb ik liever niet maar komt weleens voor.
Mijn zoontje gaat om 19:00 naar bed (na de Fabeltjeskrant) en dan duurt het natuurlijk even voordat hij erin ligt. Soms iets later maar altijd voor 19:30. Uitkleden, wassen, pyjama aan, tandenpoetsen, slaapzak aan, verhaaltje en alles gedag zeggen en dan doei! Hij is nu 22 maanden en slaapt overdag nog 1,5 - 2 uur (tussen 13:00 - 16:00 ergens). Hier ook nog een babbelkont als hij naar bed gaat.. heel gezellig! Nijntje krijgt nog hele verhalen te horen! Jammer dat we het nog niet zo goed begrijpen!
Zoonlief gaat er rond 21:00 in en wordt rond een uur of 10:00 wakker. S'middags slaapt hij nog van 14:30 tot17:30/18:00. Hij wordt over 2 weken 2jaar.
mijn dochter word volgende maand 2. die ligt tussen 7 en half 8 zeker op bed. het komt weleens voor dat ze wat later gaat als we bv een verjaardag hebben ofzo maar dan zal het rond 8 uur zijn,en dat is niet zo vaak.. overdag slaapt ze de ene x 3kwartier en de andere x 1.5 uur.. mijn zoontje van 9.5 maand gaat trouwens dezelfde tijd naar bed,alleen slaapt hij overdag wel meer nog.
Helaas zit onze optie er niet bij. Mijn zoons zijn 13 maanden en 2,5 jaar en die gaan pas rond 21:30u naar bed. Ze slapen dan ook maar tot 7:30 (of eerder) en tussen de middag nog 2 uurtjes, als ik ze eerder naar bed doe (om 20:00uur wat ik weleens probeer) zit ik echt om 5 uur beneden met 2 wakkere kindjes!! Gelukkig herken ik het, want als baby had ik ook heel weinig slaap nodig (die heeft me moeder mij wel 100x verteld als kind haha).
Wij mikken op 19.00 uur in bed liggen... en heel soms is het 18.50 uur maar vaak ook 19.15 ... Ze wordt dan tussen 6.30 en 7.30 uur wakker. Meestal rond 6.45 uur. Overdag slaapt ze tussen de 1 en 2 uur... , meestal 5 kwartier.Toen ze jonger was, sliep ze eigenlijk alleen maar korter... Lang slapen overdag heeft ze echt moeten leren.
Hier precies zo als bij missym! En vandaag was het gewoon 06:45 ! Als ik hem dan veel eerder op bed had gelegd kan ik ervanuit gaan dat het véél vroeger was geweest..
Kyra is 21 maanden. Ze slaapt vaak niet overdag, maar als ze slaapt slaapt ze ongeveer 2 uur. Ze gaat rond 20.00/20.30 naar bed (soms later, rond een uur of 21.00) en is er stipt om 6.00 weer uit. Ze slaapt weining en is vaak in de namiddag moe, maar ik kan moeilijk haar oogjes dicht tapen en haar op bed vast binden.
mijn zoontje ligt er rond 8u in. Dan slaapt hij over het algemeen meteen. Overdag slaapt hij sochtends nog vaak een half uurtje tot een uur, en smiddags nog gauw twee uurtjes.
Wij gaan rond 19:30 naar boven en Eva ligt dan rond 20 uur in bed. Vaak gaat ze dan nog spelen/kletsen/zingen tot een uur of 22 . Maar als ze erg moe is (omdat ze bv. overdag niet heeft geslapen of naar het kdv is geweest) ligt ze uren later nog precies zoals we haar in bed hebben gelegd . Meestal is ze rond een uur of 8-8:30 weer wakker. Overdag gaat ze rond 14 uur naar bed en slaapt dan 2 á 3 uur. Maar soms wil ze echt niet slapen en dan brengen we haar niet naar bed overdag. Soms proberen we het dan wel en als ze het dan niet lukt gaat ze zo'n 1,5 uur in haar kamer spelen. Dit slaapschema heeft ze trouwens al een jaartje (ze is nu 2,5)
L. is 15 maanden en ze slaapt overdag nog zo'n 3 uur. Ik stop haar er rond 19:30 in, en ze gaat er 's ochtends tegen 6:30 weer uit.
Hoi, Mijn dochter was gisteren precies 18 maanden. ZIj ligt er s'avonds tussen 19.00 en 19.30 uur in. S'middags slaapt zijj van 12.00 tot 15.00 uur. Ze slaapt dan door tot ongeveer 07.30 uur ...
Hier gaat onze kerel van 17 maand, tussen 20.30 en 21.00 uur naar bed, en dan is hij om 7 uur weer present. Overdag slaapt hij rond 13 uur ongeveer 3 kwartier en dan van 17 tot 19,uur ( dit omdat wij dan melken)
Mijn dochter is 18 maanden en ze gaat tussen 19 uur en 19.30 in bed. Ze slaapt meestal 12 uur 'snachts en nog 2,5 uur overdag.
mijn dochters gaan om 19.30 naar boven en vaak nog even afdouchen of in bad, tanden poetsen en dergelijke en dan liggen ze er om 19.45 wel in... ze slapen overdag ongeveer 2,5 uur smiddags van 12.00 tot ongeveer 3 uur....
Mijn zoontje is 19 mnd en gaat ook +/- 19.00 a 19.15 naar bed, overdag gaat ie rond 13.00 en slaapt dan 2 a 2,5 uur, in de ochtend word ie dan rond half 7 a 7 uur wakker, later naar bed doen heeft geen zin omdat ie dan nog eerder komt..
Charlotte is iets jonger, ze gaat meestal rond 20-20.30 naar bed, soms ook nog wat later. Gewoon omdat wij het heel gezellig vinden als we nog samen kunnen spelen na een lange dag werken, zij is niet moe of lastig of zo dus voor ons hoeft ze niet om 19u in bed te liggen. Ze slaapt tot 7.30, nog nooit vroeger wakker geweest, soms is het wel later. Overdag verschuift het slaapje sinds een week van 10u naar 11u en soms zelfs 12u, dan slaapt ze zeker 3 uur.