ongesteld geweest - lege vruchtzak - en nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pien15, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi meiden!

Onlangs heb ik mijn eerst IVF behandeling gehad. 7 juni punctie en 9 juni terugplaatsing. Op 19 juni begon mijn menstruatie (eerst licht, daarna zwaarder). Op 20 juni gestopt met de utro, omdat ik overtuigd was van mijn ongesteldheid.
    Afgelopen weekend ongeveer denk ik mijn eisprong te hebben gehad: veel vruchtbaar slijm, beetje bloedverlies (heb ik altijd voor eisprong). en een positieve ovulatietest.
    Gisteren voor evaluatie van de eerste mislukte IVF poging in het ziekenhuis geweest. I.v.m. cystes die ik had, wilde ik graag nog even een echo om te zien of dat niet erger was geworden. Daar zagen ze waarempel een lege vruchtzak zitten! Na bloedprikken bleek ik een hcg van 3000 te hebben. Als ik zwanger zou zijn geweest op moment van de echo zou ik 6 weken en 6 dagen zwanger moeten zijn. Dus de gyn verzekerde mij dat het hoe dan ook niet goed zit. Dus ok. Ik was al zeer verbaasd dat ze dat aantrof natuurlijk, dus op zich ervaar ik dit niet als een miskraam o.i.d.

Maar mijn vraag is eigenlijk:
    - kan ik wel een eisprong hebben gehad dan deze ronde? Of is dat maar schijn geweest?
    - Zo niet, verdwijnt deze vruchtzak dan vanzelf bij een volgende menstruatie of is alles nu in de war door de hcg?
    - enig idee of ik mijn menstruatie over ongeveer een week kan verwachten of is dat niet aannemelijk zolang er nog hcg in mij zit?

Ik moet volgende week weer bloed laten prikken en dan hopen ze dat mijn hcg gedaald is. En als ik weer ongesteld ben geworden, gaan ze kijken of het goed leeg is. Ik wil namelijk volgende ronde met onze cryo beginnen. Ik hoop erg dat dat niet al te lang op zich laat wachten.

Ervaringen?? Alvast bedankt!

2. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik denk wel dat je lijf nu van slag is wegens het HCG en misschien heeft je ovu test gereageerd op het HCG. Heel veel sterkte

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Pien,

Jeejtje wat lees ik nu?
    Je was dus eigenlijk gewoon zwanger van IVF-1 en een waarde van 3000 is ontzettend hoog!! kan het niet zo zijn dat het alsnog een baby'tje is maar dat er alleen nog geen hartactie is omdat het later is ingenesteld of iets dergelijks?
    Had je na je eerste IVF geen zwangerschapstest gedaan/ En hadden ze geen bloed geprikt in jou ziekenhuis voor HCG?

Ik ga heel hard duimen voor alsnog heel klein kansje dat er een hartje gaat kloppen zo niet heel veel succes met je cryo .. die moet dan gewoon zeker blijven plakken! :)

4. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Maar mijn vraag is eigenlijk:
    - kan ik wel een eisprong hebben gehad dan deze ronde? Of is dat maar schijn geweest?
    - Zo niet, verdwijnt deze vruchtzak dan vanzelf bij een volgende menstruatie of is alles nu in de war door de hcg?
    - enig idee of ik mijn menstruatie over ongeveer een week kan verwachten of is dat niet aannemelijk zolang er nog hcg in mij zit?

Hoi,

Ik denk niet dat je een eisprong kan hebben met een HCG van 3000. Ik heb ergens gelezen dat het onder de 30 moet zijn voor je een eisprong kan hebben.

Ik wacht nu zelf na mijn curretage (vandaag 3 weken geleden) tot al het HCG hormoon uit mijn lijf is. Ik heb nu gedurende anderhalve week ook al vruchtbaar slijm. Maar toch geen eisprong want mijn ovutesten zijn al meer dan een week omowit.

Ik denk dat je lichaam gewoon wat van slag is. Je menstruatie zal waarschijnlijk nog meer dan een week op zich laten wachten. Eerst je HCG eruit, daarna eisprong en dan pas ongesteld denk ik.

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Logan: ja ik denk inderdaad dat mijn lijf nu wel even van slag is. Al voelt het eigenlijk niet zo...

Bbibi: tsja ik weet niet of ik geschrokken ben, in elk geval niet heel erg in negatieve zin. Ik was een soort van verrast en gewoon heel verbaasd dat er toch iets heeft gezeten terwijl ik er zo van overtuigd was dat er niets gebeurd was! Een hcg van 3000 past in elk geval niet bij 7 weken, dat heb ik wel gehoord. En met 7 weken zie je eigenlijk altijd wel een hartacties als het goed zit. Dus de illusie dat er nog een wonder gebeurt heb ik niet. Tis alleen de vraag wat gaat er nu nog gebeuren? Ik ben al ongesteld geweest, maar er zit nog een vruchtzak... Ik had trouwens op dag 10 na tp een test gedaan, die was omo-wit.

Daphne: dus geen eisprong denk je he. Ik denk ook dat ik door het hcg een positieve ovutest heb gehad. Weet het wel zeker want ik heb gisteren voor de grap nog een keer getest en inderdaad weer hartstikke positief ;).
    Jij ook veel sterkte trouwens!

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @pien oh dat is jammer! ik snap dat je helemaal verbaasd was. Vooral als je denkt dat er niets zat en dat je dan opeens te horen krijgt dat dat dus wel zo is. Je bent wel gestopt met de utro uiteindelijk neem ik aan? Zou het niet daardoor ''mis'' kunnen zijn gegaan? Misschien de volgende keer toch 14dpo vragen om een bloedtest? Voor nu heel veel sterkte gewenst. Hopelijk mag je gauw starten met een cryo!

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankje Bbibi! Ons ziekenhuis doet dus geen bloedtest met 14 dagen na tp. Had achteraf wel beter geweest... Maar goed, het is toch misgegaan...

Wat ik me nog wel steeds afvraag: kan ik er nog vanuit gaan dat het vruchtzakje er vanzelf uitkomt? En hoe lang kan zoiets duren? En zal dat dan alsnog erg pijnlijk worden terwijl ik dus al wel aardig wat bloed ben verloren?
    Zou ik gewoon weer ongesteld kunnen worden ondanks dat mijn hcg nog vrij hoog is? Volgende week weet ik in elk geval wat mijn hcg doet. Hopelijk neemt het dan af.

Het levert in elk geval ook een hoop vragen weer op zoiets...

Deel Deze Pagina