Op vakantie met dreumes (auto) tips gevraagd

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Rabiap, May 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rabiap

Rabiap Lid

Jan 14, 2016
    27
    2
    3
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    We gaan in juli met de auto op vakantie voor 4 weken. Ik heb een zoon van 6 jaar en een dochter van 18 maanden. Mijn zoon kan ik nog afleiden, maar mijn dochter is een moeilijk kind.
    Ze slaapt alleen in haar eigen bed en wilt nergens anders slapen. Mijn frustratie begrijp je al denk ik. Hoe zou ik dit op kunnen lossen, zodat zij nog haar middag dutje in de auto kan doen of in het hotel?
    Zij huilt veel, schreeuwt en is zo gefrustreerd, waardoor ik ook onder lijd. Heeft er iemand tips voor mij?
    Ik weet dat ze s' avonds hoe dan ook moet slapen, maar als zij de middag dutje niet doet blijft ze alleen maar huilen en doen.
    Ik had in de tijd dat mijn zoon nog 2,5 jaar was en wij met vliegtuig op vakantie gingen. Gebruikte ik valeriaan druppels in een multivitamine drinken. Dat was moeilijk te drinken. Rook zwaar en had vieze smaak. We hadden beiden een slok van genomen en de rest weggegooid, maar merkte achteraf wel dat het hielp. Zowel bij mij als bij mijn zoon. Was wel wat rustgevend (ondanks 1 slokje ).
    Iemand nog wat anders geprobeerd?
    Ik ben meer bezig met hoe ik de reis/vakantie door ga staan, dan verheugen op de vakantie

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,678
    113
    Heel herkenbaar daarom vermijd ik auto rijden zo veel mogelijk. Wij gaan vliegen in sept en zit er ook al enorm tegen op.

Mischien een dvd speler aanschaffen? Genoeg eten meenemen waar ze een tijdje mee bezig is zoals rozijnen. Een cadeautje met nieuw speelgoed waar ze even mee bezig is?

En verder gewoon accepteren denk ik hoe lastig het ook is. Als ik mij opwind word het voor ons beide erger. Ervaring is dat ze uiteindlijk wel in slaap valt maar wel na veel frustratie.

3. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

Aug 19, 2014
    2,423
    271
    83
    Dvd in de auto, bakje met speelgoed naast har stoel.
    Wij gaan s'avons rijden, vorig jaar heeft ze het grootste gedeelte van de reis geslapen, en was veder ook heel lief.
    Het is mij echt 100÷ mee gevallen.

4. Ahava

Ahava Fanatiek lid

May 27, 2011
    1,138
    201
    63
    Ik zou echt allereerst proberen om je mindset te veranderen. Je klinkt negatief en gestresst, dat is niet de bedoeling van een vakantie en dat straal je ook naar de kinderen uit en dat krijg je dan ook weer terug. Een soort van selffulfilling prophecy...
    Laat het los en ga genieten!

Jessi79 likes this.
  5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Beste mss dat je naast haar gaat zitten tijdens de rit?

En als je nu al zo gestresst er over bent dan hoop ik echt dat je autorit goed verloopt.

Of evt jij en je dochter met vliegtuig?

6. Rabiap

Rabiap Lid

Jan 14, 2016
    27
    2
    3
    Female
    NULL
    NULL
    Ja was ik ook van plan om te doen ☺️ Alleen ben ik nog bang dat ze niet gaat slapen en daardoor meer gaat huilen en doen.
    Jij ook succes en fijne vakantie alvast

7. Rabiap

Rabiap Lid

Jan 14, 2016
    27
    2
    3
    Female
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat het bij mij ook tegen gaat vallen. ☺️ In de hoop dat ik dan zal zeggen 'oh niks voor niks zorgen over gemaakt'.

8. Rabiap

Rabiap Lid

Jan 14, 2016
    27
    2
    3
    Female
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat dat zal lukken Ik heb daar best moeite mee eigenlijk, wat niet goed is.

9. Rabiap

Rabiap Lid

Jan 14, 2016
    27
    2
    3
    Female
    NULL
    NULL
    Naast haar ben ik wel van plan om te zitten af en toe, maar zelf ben ik wagenziek, dus kan niet al de reis. Hoop alleen dat het goed gaat komen

10. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

Oct 14, 2012
    1,160
    497
    83
    Ik denk idd ook dat je alleen maar kan accepteren hoe het gaat. Ik snap dat je haar graag een middagdutje wilt laten doen, maar als dat er niet inzit zit het er gewoon echt niet in. Dan is het al fijner als de rit in iedergeval niet al te gestressed verloopt. Haal een dvd speler voor in de auto met veel verschillende filmpjes die ze leuk vind. Neem een leuke liedjes cd mee om samen mee te zingen en wat lekkere dingen. Zoek stopplekken waar ze even kan spelen of neem iets mee om mee te kunnen spelen tijdens de pauzes. Haar favoriete knuffel en speentje mee voor als ze toch wat hangerig wordt.

Wat ik me nog afvroeg: is ze niet een kindje wat soms even huilt en dan inslaan valt. Dan zou je het huilen in de auto ook even moeten negeren, wellicht wordt ze moe en valt toch inslaap?

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ons zoontje sliep ook alleen in bed maar de reis naar Toscane ging top! Dvd speler mee, regelmatig stoppen. Rozijntjes geven, boekje mee..kijken naar buiten..en viel ook nog regelmatig in slaap. We hadden echt geen kind aan hem!

Rabiap likes this.
  12. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    En als je de rit in stukken opdeelt? Je gaat 4 weken zeg je. Ga je 4 weken naar dezelfde plek? Hoe ver is het rijden?

Is het een optie om de reis over meerdere dagen te verspreiden. zodat je telkens vroeg in de ochtend gaat rijden zodat je tegen de tijd dat je dochter moet slapen bij je overnachtingshotel bent?

Ik heb kinderen in de leeftijd van 13 10 en bijna 3. Wij gaan naar Italie en rijden met 2 overnachtingen op de heenweg. Eerste dag 5 uur rijden en dan een hotel, tweede dag 5 uur rijden en een hotel derde dag nog 3 uur rijden en dan zijn we op de camping. Lekker relaxt.

13. Rabiap

Rabiap Lid

Jan 14, 2016
    27
    2
    3
    Female
    NULL
    NULL
    Nee ze blijft huilen en zeuren, maar moe worden en slapen doet ze echt niet! Ze houdt het gewoon vol, maar dan de hele dag door. Als we op visite gaan. Is ze zo huilerig dat ze in bed wil, maar even slapen doet ze dan niet. Niet in de auto, niet in een bed of waar dan ook.

14. Rabiap

Rabiap Lid

Jan 14, 2016
    27
    2
    3
    Female
    NULL
    NULL
    We gaan naar Turkije. We gaan zeker slapen onderweg in een hotel. We proberen het in 2 dagen te doen, als dat niet lukt wordt het 3 dagen. Zeker met pauzes, anders wordt het vermoeiend voor iedereen. In de avond hoop ik dat ze vanzelf gaat slapen, omdat ze moe zal zijn. De middag zal het lastig zijn, want hoe dan ook ze wilt niet slapen. En als ze haar middag dutje niet heeft gehad is ze niet uit te houden. Hangerig, huilen en doen. En op schoot heb ik zo vaak geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Vandaar ook mijn topic ☺️

15. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Denk dat er dan niks anders op zit dan door de zure appel heen bijten.

Misschien proberen te negeren? Dat ze dan uiteindelijk toch in slaap valt na al het gehuil?

16. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Net of ik mijn eigen verhaal lees.
    Al gaat het steeds beter. Wij gaan naar spanje. Ongeveer 15/16uur rijden zonder pauzes.
    We rijden snachts om 01.00u ongeveer aan en dan gaan we naar frankrijk 9uur rijden. Maar we doen lekker op ons gemak. Zolang ze slapen flink door kaggelen en als ze wakker zijn geregeld stoppen. Dan overnachten we in frankrijk, ontbijten de volgende ochtend en dan nog zon 5/6u ongeveer rijden.
    Ik neem verschillende nieuwe cadeaus mee zodat ze niet uitgekeken raakt. Ook de dvd speler staat aan. Ze is als we op vakantie gaan 1 jaar en 3 maanden. De oudste is dan 3jaar die doet het prima.

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Wij zijn vorig jaar naar oostenrijk gereden. Laat in de avond vertrokken en toen ze om 6 uur wakker werd hadden we al een lekker stuk gereden. Rond 7 uur uitgebreid ontbeten en toen ze begon te mopperen de dvd speler aangezet

Rabiap likes this.
  18. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,323
    10,291
    113
    Dag 1:eek:ngeveer 6 uur rijden plus af en toe stoppen en overnachting. Dag 2: ongeveer 6 uur rijden plus stoppen en zijn we op de bestemming.
    We verblijven daar een week, daarna richting huis maar in plaats van 1 overnachting verblijven we wat langer en gaan we daarna naar huis.

We hopen dat hij dvd kan kijken en niet wagenziek gaat worden

Rabiap likes this.
  19. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,323
    10,291
    113
    Zonder bang gezicht zat geen spatie tussen hehehe

Rabiap likes this.
  20. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Oprechte vraag aan meerdere van jullie; is vakantie jullie zoveel waard dat jullie al dat gedoe er voor over hebben?? Kinderen hebben er mijn inziens echt niets aan..

Share This Page