dreumes wil niet slapen op nieuwe kamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fiona1983, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ons zoontje van 21 maanden heeft een nieuwe kamer gekregen. Hij vindt het leuk om hier te spelen, boekje te lezen met mama/papa en te knuffelen met zijn woezel en pip knuffel die hier liggen...
    Maar... slapen wil hij er absoluut niet.
    Elke avond wil hij in zijn bedje liggen en het boekje lezen, dan geven we hem een kus en lopen weg. Hij begint vervolgens hard te huilen en wil uit zijn bed, of klimt al meteen mee rechtop en wil uit zijn bedje.
    Ook in het logeerbedje wat we hier hebben neergezet wil hij niet meer slapen. Gisteren één keer wel, maar ook dit blijft moeilijk.

Zijn ledikant verplaatsen is erg lastig omdat deze heel zwaar is en niet zo door de deur past. Deze moet dus helemaal uit elkaar gehaald worden.

Ik vind het erg moeilijk, van de ene kant heb ik het gevoel niet te moeten pushen en dus maar gewoon in zijn oude kamer laten slapen, van de andere kant ben ik bang dat hij "voelt" dat het niet hoeft en daardoor deze keuze steeds maakt...

wie heeft tips?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Kun je het logeerbedje op zn oude kamertje zetten? Of eerst alleen het middagslaapje proberen op zn nieuwe kamertje? Dan is het lichter en kan hij wat vertrouwder worden op zn nieuwe kamertje.

3. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    alleen het middagslaapje is wat we de laatste dagen hebben geprobeerd, dat werkte dus 1 keer, verder niet.
    Logeerbedje op zijn oude kamertje, kan wel, waarom zou je dat doen?

4. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier onze zoon 18 maanden in het ledikant op zijn nieuwe kamer gelegd. Ten eerste kan hij nog niet in het grote bed en ten tweede vind ik het wel een hele grote verandering in een keer. Ik zal toch overwegen of het de moeite waard is om het ledikant over te zetten. En heel hard hopen dat het helpt ;)!

Deel Deze Pagina