pffff maten van dekens en overtrekjes...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door knorretje88, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

hoi allemaal,

ben me even aan het orienteren op een deken voor in de ledikant. Ik wil het graag opmaken in een dekbedovertrekje, dus niet met een laken.

Nu zie ik alleen zoveel verschillende maten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. :(

dekens in de maten:
    100x135
    120x150
    100x150
    75x100

welke zal ik moeten ik hebben??

en dan heb je ook nog de overtrekken in zo veel verschillende maten...

wie heeft er even advies voor me? :)

2. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    waarom niet met een laken?

een dekbedje is eigenlijk verboden tot 2jaar.. je kraamhulp zou dit ook niet toestaan..

maar goed dat is off topic..

voor een dekbedje in ledikant heb je maat 100 bij 135

3. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    sorry, zat niet goed te lezen je wilt een deken in een overtrek..

blijft dezelfde maat als net

4. knorretje88

dat een dekbedje niet mocht wist ik idd, zo ver was ik wel.. haha :p

Eigenlijk geen bepaalde reden voor het niet gebruiken van een laken.. Een dekentje in een overtrekje lijkt mij persoonlijk veel makkelijker.. :( kan natuurlijk ook aan mij liggen, haha

Graag hoor ik natuurlijk meer meningen waarom een dekentje met lakentje makkelijker is.. :D

op de site van prenatal kom ik namelijk heel veel de maat 120x150 tegen.. met dekentjes en dekbedovertrekjes..

blijft moeilijk als het je eerste is :) haha

5. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    Hier toen zelf 2 dekbedovertrekjes gemaakt voor een deken (van de prenatal, maar die was zo groot dat ik hem dubbel heb gepakt)
    Wel pas toen mijn dochtertje 1 1/2 jaar was of zo, kreeg hem ook niet goed ingestopt aan de zijkanten, daarom lang met lakentje en dekentje gedaan.

6. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je kleintje pas geboren is moet je het bedje kort opmaken. Dat lijkt me bij een deken in een hoeslaken niet zo handig, krijg je ook zo'n grote bobbel aan het einde. Zelf heb ik een lakentje en een dekentje en vouw ik de deken dubbel. Is meteen ook lekker warm.

7. knorretje88

oke, dus eigenlijk is een deken in combinatie met een laken stukken makkelijker als ik dat zo lees.

welke maten van deken en laken hadden jullie dan? :(

8. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ik hEb een deken van 100x135gekocht en dekbedhoezen, wil zelf ook ook geen laken en deken apart! Gedeelte dat te laag ligt tegenover voeteneinde vullen we op met hydroluiers zodat matras weer op gelijke hoogte komt te liggen, is bij 1e ook zo gedaan en nooit problemen mee gehad

9. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Voor de wieg heb ik maat 80x110 van deken. En lakens hiervoor moet ik nog kopen maar zal ongeveer net zo zijn. Mijn ledikantdeken is geloof ik 100x150. Lakens ook of 120x150 denk ik. Maakt niet zoveel uit, je stopt het toch in.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Kort opmaken is geen probleem hoor, ik vouw het dekentje met dekbedhoesje om het matras zodat het onder het matras ligt.
    Goed plat en strak onder het matras en krijg je ook geen bobbel bij het voeteneind en het matrasje ligt nog steeds mooi plat.
    Lekker warm klinkt heel fijn maar kijk uit dat je kindje het niet te warm heeft he.

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb dus een dekentje met dekbedhoesje ;)

Mijn maat 100x135 en van het dekbedhoesje ook en kan het prima instoppen hoor. :)

12. knorretje88

aangezien er zo veel maten te verkrijgen zijn vind ik het een beetje moeilijk..

vind het ook weer zo wat als je een deken in maat 100x135 koopt en er zijn bijna geen overtrekjes bij te verkrijgen, hoe hebben jullie dat ervaren, pat78 en vlinder3??

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nou, ik heb er geen problemen mee.
    Heb hoesjes van 100x135 en 100x140 dus past perfect.

14. knorretje88

Mag ik vragen waar je je deken en hoesjes koopt?? :)

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb ze gekocht bij babydump en wehkamp verkoopt ook dekbedhoesjes in die maat.

16. knorretje88

Dan ben ik er over uit denk ik, haha..
    dan ga ik gewoon voor een deken in een overtrekje, lijkt mij zelf toch een stuk makkelijker.. :D

17. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    Ik heb het van ikea 100/135 als ik het goed heb. Ben mega tevreden over de kwaliteit!!!

18. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    hier ook van babydump, ik heb er weinig problemen mee, het is ook maar net wat jij het fijnst vind om te gebruiken

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja, ik vind het makkelijker dan met een los lakentje erbij.

20. knorretje88

super bedankt voor deze info dames.. nu kan ik manlief mee sleuren naar de babydump :D

Deel Deze Pagina