voordringers..maak jij het nog vaak mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje1, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik heb respect voor je lef meid! hoehoeee!!! :D
    Als ik daar had gestaan had ik je geholpen.
    Wat een uilebal is dat zeg, het lef alleen al.. bah.

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hahah, dankjewel!!!!!! Een beetje hulp was niet verkeerd geweest!! ;)
    Ik was serieus zo boos dat ik voor die man hoopte dat ik hem op de terugweg niet zou zien fietsen.... denk dat ik hem lichtjes aangetikt had met de auto.... ;):D

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja hoor, hier ook! Meestal maak ik dan een (rot) opmerking die ze ook kunnen horen en waar ze dan wat aan hebben om over na te denken.
    Bij oudere mensen zeggen mijn vriend en ik altijd tegen elkaar 'die hebben minder lang dan ons joh'.

Ik stond ook een keer te wachten bij de kassa met een behoorlijke kar. Komt er een oudere man met 2 dingetjes aan dus ik laat hem voor. Zegt zo'n tut met eveneens niet veel in haar hand achter mij ineens (had haar gewoon niet gezien) 'ja zo kan je iedereen wel voor laten'... :$:x Ik zei 'nee je hebt gelijk, blijf jij maar staan'

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja laatst hier nog bij de Action. Het is hier altijd mega druk, gewoon niet normaal meer. Dus ik stond samen met mijn vriendin de rij te wachten, gaat er een dame achter ons staan. Duurde haar volgens mij te lang, want toen ging ze in de rij naast ons staan; prima. Op het moment dat wij aan de beurt waren, schoot zij uit de rij naast ons, voor ons. Dus ik (normaal ben ik ook niet zo assertief, maar nu met de hormonen.....) zeg, wij waren eerst hoor. Durfde dat mens ook nog eens te beweren, dat ze al heel lang in de rij stond te wachten. Dus ik: ja dat zal best, maar je stond net achter ons. Stoom kwam al zowat uit mijn oren. De kassiere durfde haar ook niet meer verder te helpen en hielp ons dus netjes......

Stom mens...

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh hier vandaag nog meegemaakt..
    was weer zon persoon die dan zogenaamd even naast je gaat staan om de andere 3 rijen te kijken of het daar net zolang wachten is.. en dan vervolgens niet meer achteraan sluit maar zo stiekem voor je gaat wringen elke keer..

ik kwam aanlopen met een kar vol booschappen bij die rij, en die man stond nog NIET in de rij, maar kwam hard aangelopen met zn karretje, toen ik er al stond ging hij dus naast me staan en een beetje geirriteerd de andere rijen bekijken, en schoof eigenlijk al meteen naast me, maar ik hou daar niet van, heb je weinig bodoschappen en ik een kar vol en ik heb tijd zat dan laag ik iemand gerust voor maar had zelf ook niet al teveel tijd meer en als je het zo doet dan bekijk je het maar..
    dus na 5x voor me schuiven toen de rij korter werd heb ik er wat van gezegd!

ik zei sorry meneer maar u was toch echt pas na mij aan de beurt, en ik vind het niet netjes dat u zich er gewoon voor dringt, zegt ie nee hoor ik was eerst ik stond hier al, dus ik zeg nee u kwam snel met u mandje aangerend maar ik stond hier al voor u hier was en toen ging u gewoon aan de zijkant hier steeds verder voor me aansluiten.
    begint ie inene maar je mag wel voor horo als je dat perse wil, dus ik zeg ik ga zeker eerst want ik ben ook als eerste aan de beurt, ik hou daar niet van als mensen zogenaamd niet zien dat ze nog niet aan de beurt zijn, zegt ie ik ook niet..

moest me echt inhouden want hij wist dondersgoed dat het bullshit was maar als ik er dan wat van zeg probeert ie mij voor schut te zetten want de omstanders zullen echt niet allemaal gezien hebben dat hij zich er zo tussen wou wringen en best aan mij twijfelen..
    kan daar echt kwaad om worden!

ook vaak met peuken halen bij dezelfde AH winkel, al verschillende keren gehad dat er een rij stond en ook ieamnd van de zijkant snel aansloot en ik dacht pff laat maar maar soms is het gewoon ff genoeg dan ben ik klaar met die voordringers!!!!
    alsof mensen voro hun lol staan te wachten in de rij, want hij stond dus ook zo geirriteert op zijn horloge te kijken steeds..
    ik doe ook liever andere dingen dan daar staan wachten niet dan...

6. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ja ik net nog bij de Aldi!! mevrouw dacht dat ze wel even voor mocht..
    haha, nou mooi niet dus!

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Zo stond ik laatst met een hele volle kar bij de kassa. Kwamen moeder en dochter (jaar of 18) achter ons staan. Hoor ik ineens: oo maar die mevrouw laat ons wel even voor hoor. Dus ik doe net alsof ik het niet hoor. Hoor ik ineens: o niet dus. " Nee muts niet op deze manier!"

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste keer dat mij het overkwam was bij de V&D.
    Er was een beetje onlogische rij onstaan, mede dankzij die reclamemanden die daar stonden. Maar er was duidelijk een rij gevormd. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was, kwamen er opeens twee dames van opzij en gingen zomaar voor de kassa staan.
    Toen heb ik half om hun heen mijn stapel kleding op de balie gelegd en zei, sorry hoor maar niemand staat hier voor zijn lol te wachten.
    Dus je kan gewoon achteraan sluiten zoals iedereen dat doet.:x
    En dit was een hele keurige reactie van mij want een aantal jaar geleden ging dat er net iets anders aan toe zeg maar.:)
    Maar ik kan er gewoon zo niet tegen als iemand voordringt, ik moet er dan gewoon wat van zeggen!

Als ik iemand zie voordringen bij een ander en diegene zegt er niks van, kan ik het ook nooit laten om bijvoorbeeld te zeggen, uh volgens mij is die mevrouw nu toch echt aan de beurt.

Daarentegen laat ik wel regelmatig iemand voor, als diegene maar een paar dingen heeft en ik mijn kar vol..

9. Only me

Only me Niet meer actief

Maak het niet zo vaak mee, maar loop dan gewoon naar voren en begin mijn bestelling op te roepen en als degene die voordrong dan moeilijk doet, zeg ik dat hij/zij gewoon na mij aan de beurt is!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vorige week bij de Lidl nog moest ff snel brood halen. Er kwam een kassa bij, toen zij de cassiëre dat de eerst volgende in de rij mocht komen. Dat was ik dus..maar oudjes die achter in rij stonden hadden het lef om er snel heen te lopen en dan ook echt snel! Keek wat verbaasd en dat zag de meneer dus die zei oh nou gaat u dan maar hoor! Waarop ik antwoorde dat ik alle tijd en geduld van de wereld had ;)

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik maak het ook wel eens mee, vroeger zou ik ook niks durven zeggen hebben, maar dat doe ik dus nu wél! Ben niet gek he zeg...

Ik blijf altijd heel beleefd en zeg; "excuseer, maar ik sta hier ook te wachten"
    Wat het erge dan vooral is; voordringers reageren dan meestal nog verontwaardigd ook!! Alsof ik de onbeleefde ben... hallo?!
    Wat ik dan wel leuk vind is;
    De mensen die het zien gebeuren kijken dan altijd goedkeurend of zeggen dat je gelijk hebt.

Oja, ik lach ook altijd eens vriendelijk nadat ik m'n plaats weer opgeëist heb, daar krijgen ze het sch**t van :D

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    #32 Jo79, 15 feb 2011
    Laatst bewerkt: 15 feb 2011
    Dat ligt aan mijn bui, de ene keer laat ik het zo en denk ik alleen 'aso' en andere keren roep ik gewoon 'jaa, ik stond hier al eerder' en ratel mijn bestelling op.
    @Lillibit, wat een verschrikkelijke vent, mijn bloed zou ook koken in zo'n situatie, goed gehandeld hoor, wat denkt hij wel niet!

13. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Geweldige opmerking!!! hahahaha.

14. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hoevaak ik dit wel niet mee maak. Ik vind het zo associaal ! Laats stond ik in de rij bij de supermarkt, toen er een kassa open ging. Kassameisje zei, de eerst volgende mag hier aansluiten. Dat was ik, maar nee de mensen die achter mij stonden, gingen vlug voor. Dat dacht ik dus niet ! Ik zeg er iets van, mijn man zegt dan wel dat ik me rustig moet houden, maar ik kan er gewoon niet tegen. Ik blijf overigs wel netjes hoor. Ga niet schelden ofzo, haha.

15. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik ben dan weer zo'n persoon die er wat van zegt. Vervolgens zeg ik: "Aangezien u te ongeduldig bent om op uw beurt te wachten mag u voor mij hoor, veel plezier met de 3 minuten die u zo juist gewonnen hebt". Pff kan er slecht tegen als mensen denken dat recht te hebben.

16. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    lillibit: dat is wel erg zeg, jeetje...dat is echt niet normaal!

Ook de andere verhalen, wat zijn er helaas toch een hoop aso's zeg..
    ik heb het ook vaker meegemaakt maar moet er gewoon iets van durven zeggen...maar die man laatst ook (waarover ik mn topic heb gestart) die had me gewoon echt gezien..

17. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hahaha prachtig.

18. Gravid

Gravid Niet meer actief

Zo heb ik dat wel eens in de file gehad, iemand die aan het tussen voegen was, liet ik er voor (gewoon normaal ritsen dus)
    Maar gelijk denken de auto's er achter dat hun er ook tussen mogen, ja daaag.. ik wil vandaag ook nog ergens komen :p

Maar inderdaad, bij de kassa is het af en toe ook drama.
    Ik ben dan iemand die daar dan echt wel wat van zeg,
    is het niet direct, dan wel met veel sarcasme en een flinke steek onder water die mensen dan echt wel voelen en snappen.
    Van de week ook, stond bij de kassa, maar iets te veel richting de kassa er naast.
    Komt dr zo'n pin aan die dus dr spulle op andere kassa wilde zetten: wil je an de kant gaan?
    dus ik zo: zou je alsjeblieft even aan de kant willen gaan? klinkt iets vriendelijker ;)
    mens zei gelijk niks meer :p

19. Elinor

Elinor Nieuw lid

13 feb 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voordringers.. bah!

Ik maak het elke dag mee. Zodra de deur open gaat van de trein en mensen willen instappen.. mensen zijn net kuddedieren.
    Of in de supermarkt, dan staan er sacherijnige mensen in de rij, die dan hopen dat de rij sneller gaat als ze met hun wagen gaan lopen duwen.

20. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha heb ooit eens dikke bonej gehad met een vent.. Staan wij bij de kassa ( ik en mijn zoontje ) die man voor mij en die vrouw voor mij laten hun wagentje staan ( met producten op de band ) en gaan uit de rij en gaan nog wat pakken bleven nog lang weg ook want ondertussen had de kassiere al de rij die voor hun stond weggewerkt ( staat leuk ;D)

Dus ja ik ga niet op hun wachten en begon mijn spullen voor hu n te zetten.. Komt die vent terug duwt mij weg pleurt mijn spullen weer in de wagen en gaf mij een grote bek!!!! :eek:

Ik zeg meneer zo kan ik ook wel een lege kar bij de kassa gaan zetten en nog ff op mijn gemak boodschappen doen..Nou hij was het er niet mee eens..Beveiliging erbij ( en dan nog niks doen he ) en bedreigen mijn zoon huilen..

Dus ik gelaten.. Boodshappen in gepakt en die kleine zo hard aan het huilen dat ik op hem ben afgestapt en heb gezegd ik verwacht dat je NU aan mijn zoon een dikke excuus aanbied want hij is vreselijk overstuur..
    Heeft hij wel gedaan hoor die man en mijn kleine ventje een beetje gerust gesteld want hij had het alleen maar over die stoute man als we richtong de winkel gingen..

Deel Deze Pagina