Hallo, Aangezien onze ketel van 14 jaar oud niet meer optimaal werkt. En we een meevaller krijgen, willen we de ketel gaan vervangen. We hebben hen nodig voor de verwarming en douchen. In de keuken hebben we een boiler. En we hebben een normale termostaat zonder timer ed. Dus de vraag is Wat kost een ketel inc plaatsen. Ben benieuwd waar we ongeveer rekening mee moeten houden. En dan nog een vraag..maakt het nog uit of je er 1 nu in de winter laat plaatsen of in de zomer. MIsschien dan je dan flink wat geld bespaart? Ik verzamel deze info om te kijken of we straks niet te veel betalen. Alvast bedankt voor het lezen. En hoop op antwoorden.
Ongeveer euro 2000 dan heb je de meeste merken wel binnen het budget. En of je hem nu of in de zomer laat plaatsen, scheelt niet zo heel veel. Ja het montagebedrijf zou NET een aanbieding moeten hebben dan. Maar mijn broer heeft zijn ketel in oktober laten vervangen (net het begin van het stookseizoen zeg maar) en had zelfs toen een aanbieding. Enige is wel dat als je hem in een koude periode laat vervangen, je dus die dag geen verwarming/warm water hebt.... Neem er wel een onderhoudsabonnement bij. Wordt hij elk jaar even lekker schoongemaakt en gechecked.
Goh wat ben ik toch blij met mijn zwager, die heeft een eigen installatiebedrijf. En wij hebben onze ketel dus echt voor een schijntje. En gratis gehangen ook nog Maar idd, de meeste zitten zo rond de 2000 euro
erg he! mijn man is ook sevice cv monteur ketel kost nog geen 1000 euro en een bedrijf verdient er zo 1000 euro bovenop
voor een bedrijf is het normaal hoor om een product 2 keer over de kop te gooien maar mischien ken je iemand die bij een ketel bedrijf werkt bij nefit in deventer bijv. als je daar werkt kun je goedkoper een ketel kopen van ze
wij kennen een monteur die de ketel zonder extra besteld bij de fabriek. zijn dan zo rond de 1000 euro kwijt. bedrijven verdienen er erg veel op. je moet inderdaad rekening houden met 2000 euro. houdt een beetje de aanbiedingen in de gaten. neem je bijv ergens een onderhoudsabbonement (tussen de 5 en 10 euro per maand) dan krijg je vaak al 25% korting op aanschaf van een ketel. je hoeft er dan verder niet naar om te kijken. 1x per jaar komen ze een grote controle doen (water aanvullen en kleine dingen vervangen zitten in het pakket en naturlijk ook dingen vanuit de garantie worden gratis vervangen als het nodig is)
Van zoveel zaken afhankelijk, zoals het merk, functies, inhoud van je huis etc. Het enige wat ik je kan aanraden om heel veel offertes te vragen. De offertes hier voor exact dezelfde ketel (Remeha) met draadloze thermostaat varieerden hier tussen de 3500 en 1750 euro. De energiewacht was veruit het duurst. Een plaatselijke cv-boer het goedkoopst. Wij hebben trouwens wel een hele dure ketel, omdat ons huis erg groot is. Als je een normaal formaat huis hebt, moet het goedkoper kunnen (met wat speurwerk ).
Gelukkig is mijn schoonvader een servicemonteur geweest, dus mochten we inderdaad besluiten om nog een nieuwe ketel te installeren, dan kost het ons alleen maar de prijs van een nieuwe ketel. Die is rond de 1000 euro, begrijp ik. Misschien kun je op kieskeurig wat rondsnuffelen? Ik weet niet of die ook ketels verkopen, maar dan zou je een mooie vergelijking kunnen maken qua prijzen. Een onderhoudsabonnement klinkt leuk, maar drijven wel weer je maandelijkse kosten omhoog. Van wat ik van mijn schoonvader hoor, is dat niet eens de prijs waard, omdat ze meestal binnen 5 min. weer zijn vertrokken. Maar goed, succes met de zoektocht
wij hebben ook een remeha calenta(welk type weet ik zo niet zou ik na moeten kijken) Met z,n luxe termostaat waarbij je niet steeds naar zolder hoeft maar die alles aangeeft op het scherm. Ik zou wel goed rond kijken want wij waren 1400 euro kwijt maar bv een bedrijf hier in de buurt vroegen 2250 voor dezelfde ketel. nu hebben we op marktplaats gekeken en daar adverteerde een bedrijf. Super service ze kwamen de volgende dag al langs(hij was er mee uit gescheiden en dan net met een baby in huis) en konden de ketel direct plaatsen.
Wouw wat een reacties! We wonen in de omgeving van enschede. En we hebben al een onderhouds contract bij een bedrijf met ketels enz. Mijn man had vanmorgen alleen maar koud water om te douchen. Hij heeft niet gedouched. En het is de laaste 2 maanden al een grote gok of we warm kunnen douchen. Hij gaat straks naar het bedrijf kijken naar een ketel en evt een offerte laten maken. De verwarming doet het wel goed. En ik vind 250,- al best een groot prijs verschil.