Hallo Dames, Een vraagje op kerstavond gaan we altijd gezellig iets doen met de familie van mijn vriend. Dit jaar mogen wij dus het voorgerecht bedenken. Nu ben ik eerste kerstdag uitgeteld en wil dus iets makkelijks maken voor het geval dat. Maar ik kan echt niks vinden. Zelf mag ik geen rood vlees nu en mijn man lust geen vis. Nou ja geen vis , alles met een vissmaak, behalve wit vis. Bijv. kibbeling. Heeft iemand een leuk en lekker idee voor mij? Super bedankt. Ben het zoeken nu echt zat.
of gewoon heel standaar maar altijd lekker: carpaccio * sorry* bedenk me nu dat je dat natuurlijk ook niet mag
Ik acht ook meteen carpacchio, maar dat mag je niet nee. * een lekkere eigengemaakte soep? * gevulde champignons of gevulde tomaten (kan met van alles recepten zie internet) * een lekkere salade, bv pastasalade met kip of ossehaaspuntjes
gerookte kip salade sla,ananas,gerookte kip,pijnboompitjes, uitgebakken bacon,kerry poeder,mayonaise je maakt een bedje van sla daar leg je mooi stukjes ananas en gerookte kipfilet op. je roostert de pitjes en strooit deze eroverheen. je bakt bacon uit en legt dat op de salade kerrypoeder of zakje kerrydipsaus met mayonaise mixen en dat eroverheen als dressing heeeeel makkelijk en smaakt heerlijk ook leuk in cocktail glas
Wortel-koriandersoep met zoete chilipeper Ingrediënten voor 4 personen: - 1 bos bospeen, geschrapt - 1 l groentebouillon - 1 teentje knoflook, fijngehakt - 2 preien, schoongemaakt, in ringen - 1 Spaans pepertje, fijngehakt, desgewenst zonder zaadjes - olijfolie - 4 kruimige aardappels, gekookt, in blokjes - 2 dl sinaasappelsap - 4 el zoete chilisaus - zout en vers gemalen zwarte peper - bekertje zure room - 1/2 bosje koriander, gehakt Bereiding: Kook of stoom de bospeen beetgaar in ca 10 min. Verwarm intussen de bouillon. Fruit knoflook, preiringen en Spaanse peper in wat olijfolie. Pureer de wortels met prei, knoflook, peper en aardappel in de keukenmachine. Doe de groentemassa in een diepe pan en voeg beetje bij beetje de hete bouillon toe. Warm goed door, voeg sinaasappelsap en chilisaus toe. Breng op smaak en verdeel de soep over vier kommen. Schep in elke kom wat zure room en bestrooi met koriander. (kan je vooraf maken!!)