ik snap het niet , jullie ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Romaira, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Halve wege okt. heb ik gesolliciteerd bij alysis ( ziekenhuis ) voor leerling verpleegkundige .........kreeg na 3 weken netjes een brief dat het opleidingbeleid onder de loep werd genomen en dat zodra er meer bekend was ik meer zou horen . Dus omdat ik nog steeds niet gehoord heb dacht ik vanmiddag zelf maar eens te bellen . Nou ik heb dus dikke pech wil ik in het ziekenhuis werken zal ik eerst zelf de opleiding moeten betalen en maak ik in het 2 jaar pas kans op een leerbaan als verpleegkundige !

Zit ik net ned1 te kijken waarin een stuk te zien was dat verpleegkundige hun werk niet aantrekkelijk meer vinden omdat de werk druk te hoog is en er gewoon te weinig personeel is !
    Sorry maar ik snap het dus echt niet , aan de ene kant is er te weinig personeel aan de andere kant wijzen ze mensen die graag willen werken AF :x

Vind het echt jammer dat het niets word voor mij , had me er stiekum een beetje op verheugd en zal nu me "plannen" moeten bijstellen .

Iemand mss een ideetje wat ik nog meer zou kunnen doen ? ( opleiding zelf betalen is geen optie voor mij )

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik snap het ook niet... Maar vooral het stukje dat je pas in het 2e jaar een leerlingbaan kan krijgen daar.

Ik heb zelf ook bbl opleiding verzorgende ig gedaan en daarna doorgestroomd naar verpleegkundige. Maar ik zat dus in een klas met leerlingen die vanaf het eerste jaar leerling waren en dus alles betaald kregen (opleiding + leerlingsalaris)

Ik zou toch eens verder kijken, ook in verpleeghuizen, bejaardenhuizen etc. Alleen beginnen die allemaal in september, dus dan ben je sowieso te laat...

3. Gurlie

Gurlie Lid

2 dec 2009
    19
    0
    0
    Hallo
    Ik werk zelf als vpk in een zh.
    Het is ook zo dat de werk druk enorm hoog is geworden, doordat er bezuinigd wordt op personeel.
    eerder (2 jr geleden) werkten wij met 1 op 5 pt-en, en begin dit jaar was dit zelfs 1 op 8/9 patienten! En geloof me ,als ze allemaal erg ziek zijn, en acute dingen krijgen , kun je wel janken.
    elke vpk heeft wel een stagiar, maarja als die net beginnen met hun stage,weten ze ook nog weinig...en worden dus direct ingezet als "" medewerker"" .

Wat jij bedoeld met er is te kort maar geen opleidingsplaats komt doordat een opleiding heel duur is, en er dus weer zoveel miljoen bezuinigd moet worden en er dus haast niemand meer aangenomen wordt, zelfs geen mensen die al een diploma op zak hebben.
    Het zal vast wel weer aantrekkelijker worden, het gaat met ups en downs.

Kun je de opleiding niet zelf betalen met bhv Ibgroep?
    wat voor vooropleiding heb je?

Gr

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Ik snap inderdaad wel wat je bedoelt ja ..........
    Maar het klinkt gewoon allemaal zo tegenstrijdig , als je begrijpt wat ik bedoel :D
    Ik heb een MBO vooropleiding , IBgroep ken ik niet zal google er eens op los laten :D

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    helaas! zo onbegrijpelijk is het idd...
    in de zorg is de werkdruk idd erg hoog, het is erg zwaar werk en er wordt maar bezuinigd. Bij ons in de stichting kan aan het bed niet meer bezuinigd worden maar daar hebben ook leerlingen plekken onder te lijden!

6. Gurlie

Gurlie Lid

2 dec 2009
    19
    0
    0
    Ib-groep daar krijg je als student ,studiegeld van, kun je evt.geld lening, tegen (bijna geen) rente, en als je niet meer thuis woont, krijg je daarover een extra uitwonende beurs.
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij kan dat tot 29 jaar , als ik het goed heb.

suc6

7. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    Woon je ook vlakbij Nijmegen? In het CWZ zoeken ze leerlingen.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je kan gewoon studiefinanciering krijgen als je een opleiding gaat volgen. www.ib-groep.nl

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mits je voltijd gaat studeren, geen 30 jaar bent en niet al eerder studiefinanciering hebt ontvangen voor het lageronderwijs.

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het gebeurd tegenwoordig wel vaker. Heb er hier in de buurt ook van gehoord dat je pas in het 2e jaar wordt aangenomen. Dit omdat het 1ste jaar theorie is. En dat veel mensen dan toch afhaken.

Opties zijn inderdaad ib-groep, ander ziekenhuis of inderdaad kijken voor thuiszorg, verpleeghuis, verzorgingshuis.

Maar is wel raar ja, zeker omdat er chronisch personeelstekort is. Ben zelf verpleegkundige in de thuiszorg. Wij nemen zelf geen leerlingen aan, zijn we te klein voor.
    Maar kijk eens gewoon verder

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk zelf dat de kans wel erg groot is dat je in je tweede jaar ergens wordt aangenomen als je het eerste jaar gewoon af maakt en het tweede jaar door wilt met de opleiding. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Dan is je eerste jaar wel een investering inderdaad qua geld. Maar als je recht hebt op een beurs van de ib-groep, kun je daar het grootste gedeelte wel mee dekken denk ik. Ik denk zelfs dat je daar alles mee kunt dekken.

Deel Deze Pagina