Hai ladies, Ik heb emu's! Echt heerlijk en omdat ze zo lekker zitten met mijn blote voetjes er in heb ik ze af en toe ook buiten aan met als resultaat...viezig. Hoe maken jullie ze schoon? Kunnen ze in de wasmachine op wolwas of koud? Of beter van niet? Wie heeft er ervaring mee? Thanks, Charlie
Er bestaat (ook van het merk UGG) een middeltje om je uggs te wassen. Ik heb het zelf ooit gebruikt om de ugg-slofjes van onze dochter mee te wassen. Het restulaat was goed, maar ze worden er aan de buitenkant wel wat stugger van. Als je het in de winkel vraagt zeggen ze NIET IN DE WASMACHINE! Wellicht
deel 2: Wellicht is er toch iemand op dit forum die er meer ervaring mee heeft/haar UGGs ooit in de wasmachine heeft gedaan. Ik lees mee!
Hai, bedankt voor je antwoord. Ik weet ook dat je het met babyshampoo kan proberen, je mag ze vrij nat maken van buiten en dan echt wassen en afspoelen. Daarom vroeg ik me af of een licht wolwasje dan echt kwaad kan. Waarschijnlijk misvormt de schacht wel een beetje, maar misschien wordt de wolligheid van binnen ook weer wollig. Vandaar mijn vraag. Nou ja, zal ze ten eerste met de hand gaan wassen, kijken of het helpt met de vlekken. Bedankt in ieder geval. Dacht dat hier wel meer uggs dragers waren. Zag laatst een topic erover hier. Groetjes, Charlie
Gewone Emu laarzen bedoel je? Die kun je toch inspuiten met een middel en borstelen? Ik ben getrouwd met mijn Emu's en spuit ze regelmatig in om te voorkomen dat ze vies worden. Ik heb zwarte dus spuit ze in met zwart suede spul om eventuele vlekken te maskeren. Ik zou ze NOOIT in de wasmachine doen . Ze waren vrij duur en ik neem geen enkel risico met mijn schatjes
Ok thanks Angelina, ja ik leef er zo'n beetje in. Maar ik heb de licht gekleurde en ze zijn een beetje viezig maar spuit ze niet vaak genoeg in. Ga za vanavond dan maar met de hand proberen te wassen en dan inspuiten. Wil ook een donkere kleur kopen. Vind ze nog altijd meer betaalbaar dan Uggs. Charlie
Oh dan ga ik gauw even kijken. Ze hebben ook leuke varianten met lintjes en houtje touwtje maar dan vooral op buitenlandse sites. Maar er is wel verschil in het wol wat binnenin wordt gebruikt dus moet goed opletten. Ze hangen nu aan de lijn boven trouwens met opgerolde handdoeken in de schachten. Met een sopje van fijnwasmiddel maar ook babyshampoo afgeborsteld met een zacht nagelborsteltje....ben benieuwd hoe ze er uit zien als ze droog zijn!! Beetje uitgedroogd waarschijnlijk maar dat maakt de spray misschien wel weer goed. Groetjes en bedankt voor de tip. Charlie