Hoi allemaal, Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn blaasontsteking te maken heeft met de streptokok bacterie. Dit betekend dus dat ik drager ben maar ook een groter risico tijdens de bevalling heb. Daardoor ben ik vanaf 36 weken onder behandeling van de gynacoloog en moet ik met een antibiotica infuus bevallen. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Ben best ongerust!
Ja ik heb het ook gehad. Dat infuus heb je niet door als je aan het bevallen bent Ze weten het dus je bent in goede handen. Ik ben niet in Nederland bevallen en hier testen ze er standaard op. Ik bleek dus drager te zijn. Bij de bevalling 2x een infuus gehad met antibiothica en mijn zoon is niet besmet geraakt.
ik ben ook drager hoef niet aan het infuus als ik gewoon na 38 weken beval beval ik voor 37 weken dan moet ik een infuus me ab
ik ben er ook draagster van, en krijg ook bij deze bevalling net als jij een infuus voor de antibiotica, maar dat hangt bij mij niet af van wanneer ik beval, zowel voor als na 37week moet ik dat infuus. ik moet ook zowieso met het beebje een extra dag blijven ter observatie. mijn oudste kindje is niet ziek geworden na de bevalling.
Toen mn weeen met 25 weken waren begonnen bleek ik ook draagster te zijn van GBS (Groep B streptokokken). Ik heb een week lang infuus gekregen met antibiotica en die is eruit gehaald pas een uur na de bevalling!
Met 25 weken had ik weeen en die zijn gestopt pas op het moment dat ik 9 cm had. Daarna heb ik een paar dagen platgelegen en met 26 weken begonnen de weeen en binnen 1,5 was mn dochtertje geboren...
Oh jeetje, Wat zul je geschrokken zijn! Kwam dat nu door de strepto kok bacterie? Hopelijk is alles goed gegaan met je dochtertje?