Mijn moeder is een alcoholist, drinkt dus erg veel alcohol. al vind ze zelf natuurlijk van niet, mijn ouders zijn gescheiden. en de rede dat we dus destijds bij haar weg wilden (ik en mijn broertje kwamen bij haar tewonen) was dus dat ze te veel dronk en daardoor een agressief karakter heeft. Ze heeft ongeveer 2 jaar trug aan een weddenschap mee gedaan met half jaar geen alcohol, daarvoor kreeg ze een paar honderd euro. dat hield ze natuurlijk vol en ze veranderde zo veel, het was gewoon een lieve moedern, zachtaardig enz. zo kende ik haar helemaal niet, ook haar nieuwe vriend vond de vrouw zonder alcohol leuker als deze. Heb al aan haar vriend te kennen gegeven dat als ze alcohol op heeft of drinkt ze mijn kleine niet te zien krijgt, god weet wat er gebeurd, ze mag de kleine pas zien als ze compleet nuchter is. hij vond dat heel goed te begrijpen... is het wel reeel om dit te eisen? Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ze is uiteindelijk wel je moeder, maar ik zou haar nooit dronken alleen bij me kleine laten. Als je erbij bent mischien nog wel. Mischien is het wel weer een motivering voor haar om weer te gaan stoppen met drinken, want ik neem aan dat ze wel haar kleinkind zou willen zien opgroeien. Mischien heb je wel een goeie keuze genomen door haar een keuze te laten nemen, en is dit uiteindelijk alleen maar ten goede voor haar gezondheid. xxx Marijke
Ik vind dat je groot gelijk hebt. Ok, het is je moeder, maar je weet nooit wat er gebeurd! Of i.i.g onder toezicht de baby laten zien. op bezoek gaan. Maar natuurlijk is het het beste als ze helemaal stopt met drinken! Succes!
maja maak haar dat eens wijs... de eerste keer dat we bij haar kwamen nadat we bij haar uit huis zijn gegaan, gingen we smiddags naar haar toen rond 1 uur, en ze wist dat we moeite hadden met haar drankgedrag en daardoor agressieve en dan toch aan een biertje zitten als je weer voor het eerst komt, na 3 maanden. Haar vriend heeft met haar gepraat over dit geval over het niet mogen zien als ze gedronken heeft. en was ze neit bepaald blij mee, hun hebben nu ook wat ruzie, der antwoord was datze vond dat ze wel gewoon een pilsje mag, van hem mag het ook wel maar neit sochtends maar bv na 19 uur, dat vind ik op zich ook nie erg, maar het blijft niet bij een paar pilsjes... en het gaat me ook om hoe ze word, heel argressief, als iets wat iemand zegt niet naar der zin is gelijk kwaad en schelden enz... Mijn broertje is 18 jaar en durft neit alleen naar haar toe... en is erg bang om haar tegen te komen omdat hij weet hoe ze is met drank op... Vroeger gooide ze vaak met dingen als we iets verkeerds deden... zelfs een keer met een eiken houten stoel... Ik weet dat ze dolgraag der kleinkind wil gaan zien (als het er is haha), ze heeft ons al uitgenodigd om volgend jaar zomer weekje center parcs te doen... ze wou al gelijk dag erna een zwembandje voor de kleine kopen... Maar ik snapt niet dat ze neit snapt dat wij die drank er niet bij willen... en dan vooral nadenkend over vroeger... ze houd er totaal geen rekening mee.. Sorry voor het lange verhaal
kijk ik wil gewoon dat mijn kleine gewoon een veel beter jeugd krijgt als ik... bij mijn vriend en ik is het beide zo dat de familie helemaal uit elkaar ligt... gescheiden ouders, broers en zussen die niet met elkaar praten, om over sommige acties van bepaalde mensen maar te zwijgen... ook heb ik nooit echt een opa of oma gehad, van mijn moeders kant waren ze beide overleden en bij mijn vader mijn opa toen ik erg jong was en mijn oma is sindsdien erg achteruit gegaan en heb ik ook niet zo'n band mee gehad, wil dat onze kleine wel in een lekkere "hechte" familie komt zover dat het mogelijk is... gelukkig is mijn pa het tegenovergestelde, maar die zie ik nog niet echt met zijn kleinkind in de weer gaan haha, (ondanks dat hij er al 4 heb, waar hij ook niet echt contact mee heeft, omdat hele familie uit elkaar ligt...)
Wij zitten in t zelfde schuitje bij mijn schoonfamilie. Wij brengen t kindje er alleen als we er zelf bij zijn denk ik. Ik laat het niet achter bij iemand die niet te vertrouwens is. Punt uit. Of het nou mijn schoonfamilie is of niet.
Ik twijfel tussen Nee en Misschien als ik er zelf bij ben. Het is je moeder, maar als er iets zou gebeuren vergeef je het jezelf nooit en je moeder ook niet. Het geeft ook een slecht voorbeeld. Ik kies toch voor NEE.
Handelen naar je gevoel zou ik zeggen. Zegt jou gevoel dat dat kindje beter niet bij haar in de buurt kan komen als ze gedronken heeft. Dan houd je je kindje daar lekker bij weg. Jij hebt zo te horen al genoeg opgedraaid voor haar verslaving. En jou kindje hoeft dat niet ook nog eens. Dit is jou leven meid, en dat van je vriend en kindje. Jij maakt dit samen met je vriend uit. Als je moeder het er moeilijk mee heeft, nou dan weet ze wat ze moet doen. Zal niet makkelijk voor dr zijn maja. Ik neem aan dat n klein kind belangrijker is als dat geld dus moet ze t hier voor ook kunnen opbrengen, toch? Was het mijn moeder of schoonmoeder dan zou ik er niet heen gaan en mocht ze alleen bij mij komen als er geen drank gebruikt was. Maar goed dat is makkelijk zeggen vanaf mn bureaustoeltje
ben het helemaal met wilma eens. Volg je gevoel, het is jouw kindje en jullie leven. Jullie zijn nu de belangrijkste personen in zijn/haar leven en zullen hem/haar moeten beschermen tegen negatieve invloeden van buitenaf (welke dan ook). Een kindje voelt de spanning en zal daarop reageren, als jij je niet goed voelt in de nabijheid van je moeder dan voelt je kindje dat. Kies voor jezelf en voor je kind. Je moeder is een volwassen vrouw die ook haar eigen keuzes maakt en volgens mij kan zij dus ook voor haar kleinkind kiezen ipv de drank. Haar geluk en toekomst mag niet betekenen dat jij/jullie je moeten aanpassen, zij maakt keuzes en is daar verantwoordelijk voor. Ćk liet haar niet bij mijn kindje komen als ze gedronken zou hebben, maar (net als Wilma zegt) heb ik makkelijk praten het is mijn moeder niet!!! Doe wat je gevoel je zegt en kies voor jezelf en je gezin. je bent niet verantwoordelijk voor je moeder of wie dan ook. Jullie zijn nu belangrijk en niet zij
Ik het zou het alleen doe als je er zlef bij bent, je weet nooit wat er kan gebeuren als ze te veel gedronken heeft, en je zou het jezelf nooit vergeven!
Ik zou er bij blijven, ik herken het wel alleen is het bij mij mijn vader. Zou 'm geen seconde alleen laten met mijn kids, maar als ik erbij ben kan er weinig gebeuren. Zodra de sfeer grimmig wordt naar huis gaan.
punt is dat de stemming meteen al niet om te harden is, was er met moederdag om een uur of half 2, eerste opmerking was dat ze vond dat we te vroeg waren (als in te vroeg op de dag)
ook mijn moeder is alcoholist, Ik zou mijn kind nooit bij haar laten als ik er zelf niet bij ben. En in mijn situatie is dat niet lastig ik heb met mijn ouders gebroken, ze weten dus niet dat ik zwanger ben. Ik herriner mijn thuis situatie van vroeger nog als de dag van gisteren daar wil ik mijn kleine nooit aan blootstellen.... Een duidelijker NEE antw kun je denk ik niet krijgen ....
Mijn moeder is ook verslaafd aan de drank en ik zou m'n kindje nooit bij haar achterlaten. Moeilijk is dat ook niet, want ik heb geen contact meer met haar. Niet alleen doordat ze aan de drank is, maar ook nog door andere dingen die in het verleden gebeurd zijn.
Jeetje, wat een moeilijk dilemma, zeg! Ik heb geen verslaafde mensen in mijn familie, maar ik denk dat ik niet zou willen dat iemand onder invloed bij mijn kindje zou zijn, ookal is het familie. Ik vind gewoon dat diegene het respect voor de baby en de ouders op moet brengen om niet te drinken, ookal is diegene verslaafd. Als de baby echt belangrijk genoeg voor haar is, moet ze het drinken uitstellen.
Mijn vader is ook alcoholverslaafd... Had er eigenlijk nog niet zo over nagedacht maar je hebt wel gelijk. Ik denk niet dat ik de kleine strax bij mijn vader alleen zou laten, misschien wel als zijn vriendin erbij is maar denk niet dat ik dan gerust zou zijn. Denk dat ik er dan toch liever bij blijf. Maar helemaal niet daar brengen zou ik ook weer zielig voor hem vinden, hij ziet zijn verslaving niet echt als een bedreiging....(helaas)
mijn moeder ook, maar ze weet dat we bij haar weg zijn omdat ze zoveel dronk, nou als ze zoveel van ons houd zoals ze zegt dan drink je toch ff geen pilsje als je kinderen er zijn, ze is toch niet verslaafd zoals ze zegt dus kan ze da toch haha, maja doet ze niet
tot nu toe heeft zich het probleem opgelost, MIjn moeder belde me zondag op met de mededeling dat ze wat dingetjes had gekocht op de markt. (totaal waarde van MAX 15 euro) Of dat deze week keer kon komen halen. ik zat op de fiets en zei dat ik nu naar een markt ging en de dag erna geen tijd had en ik nog zou bellen wanneer ik kwam. Nu bleek dat ze dus de spullen op de markt had gekocht waar we heen gingen en ze was er nog dus konden we meteen meenemen, aangezien we nog een rondje wouden lopen en zij aan de bar zat wachtende op haar vriend lieten we de spullen even bij haar. Na een tijdje belde haar vriend op dat ze dus dadelijk wilde gaan, ik zei ok komen we langzaam die kant uit gelopen (was bij een stadion en we stonden aan andere kant haha) was verder geen probleem... Nog even gekletst, me moeder hele tijd miepen over word een meisje ik weet dat want ze (ik dus) is mijn dochter enz. ze moest en zou haar gelijk hebben. uiteindelijke gingen ze en hebben haar bedankt. Savonds aan tafel bij het eten nog even over haar gehad en mijn vriend en zijn moeder vonden dat ik maar eens misschien moest denken dat mijn moeder misschien toch wel aan het veranderen was, omdat ze op het gelijk willen krijgen na toch best rustig was, ik zeg nou bij wat vreemdere en andere mensen in buurt is ze altijd vriendelijker, ik zeg ze had er flink wat op, geloof me nou maar, leer mij me moeder kennen, nou een half uur tot 3 kwartier later ging de telefooon, der vriend, nam op en hoorde dat er iets flink mis was dus op de luidspreker gezet, hij had er ook paar op en was goed overstuur... het ging over het feit dat ze volgens haar haar laatste geld aan de kleine had uitgegeven en we haar niet bedankt hadden, ik zeg nou ik zeg dat hebben we wel, en ik denk zelfs nog alle 3 ook en meerdere malen (ik ga het natuurlijk niet tellen) hij zei weet ik heb ik gehoord en heb haar dat gezegd maar ze wil niet luistern... hoorde haar goed kwijkend, zat en jankend op achtergrond... schreeuwen van ze heeft niet bedankt en wil haar nooit meer spreken enz... toen begon ze over de smsjes die ik hem had gestuurd over haar drankgebruik en ze haar kleinkind niet ziet als ze drinkt (waar dit topic dus over ging) uiteindelijk had ik het niet meer, werd er ook overstuur van dat dit nu weer moest gebeuren, gaf telefoon aan me vriend en die heeft met hem gesproken dat ik overstuur was, hij begreep dat maar al te goed... uiteindelijk kwam ze aan lijn en haar vriend melde dus dat ik niet meer aan lijn was maar mijn vriend, toen begon ze weer over de smsen die ik had gestuurd, mijn vriend heeft toen rustig gezegd van nou we vinden gewoon dat je te onrustig en wat agressief bent als je alcohol op hebt en dat willen we niet, en ze zei en da ben ik nie enz. en mijn vriend meldde dus dat hij dat van meer mensen had gehoord en ze moest meteen weten wie... hij meldde dat dat er nu niet toe deed, uiteindelijk zei ze weet je wat je kunt jij kunt ook de pot op... TUUT TUUT TUUT gisteren fietste ik met mijn vader naar de boerenbond, en wie kwamen we tegen op fiets ja hoor mijn moeder, ik zag in verte al bekend gezicht, en op dat moment zegt mijn vader heej is dat je moeder niet dus kijk haar recht in gezicht aan en hij ook en ze keek trug op het moment dat we haar ff aankeken draaide ze haar gezicht weg en fietste flin hard verder... pff.. ik moest het ff kwijt, ben benieuwd wat haar volgende actie is :S
Je hebt nog 4,5 mnd om te zien of ze veranderd. Als zij NIET veranderd, dan zou ik (hoeveel pijn het ook doet bij beide kanten) mijn kindje bij haar vandaan houden. Ja ze is dan wel de oma, maar ik zou geen oma zonder dat stukje verantwoordelijkheidsgevoel willen hebben voor mijn meest kwetsbare schepseltje.
Ik hoop dat het goed komt tussen jullie en dat jullie een oplossing vinden. Maar ik zou zeker niet mijn kind achterlaten als die verslaafd is aan de alcohol. De vriend van me moeder is ook verslaafd en was gewoon niet te vertrouwen. Hij loog zo vaak. Ze zijn nu dan uit elkaar sinds 3 weken, maar ik merk aan me moeder dat ze hem toch wel mist, maar hij belt nooit niemand weet hoe het met hem gaat. Zelfs zij eigen kinderen willen niks van hem weten, omdat ze het allemaal al een keer hebben meegemaakt. Ik heb tegen mijn moeder gezegd als je wil oppassen dan niet met hem. Ik hoop zo dat mijn moeder niet weer iets met hem begint, dat zou dan de 3e keer zijn. Is misschien wel hard, maar ik vertrouw die man gewoon niet. Ik zou me zelf niet op me gemak voelen als ik mijn kindje dalijk achterlaat bij me moeder en hij zou er zijn. Me moeder vertrouw ik wel hoor, even voor de duidelijkheid. Maar een ongelukje zit in een klein hoekje. Moontje je heb gelukkig nog even de tijd. Denk ook aan je zelf maak je niet teveel druk, dat is niet goed voor je en ook niet voor je baby.