placenta ligt voor de uitgang, bloedingen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nonam, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonam

nonam Lid

30 aug 2009
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de volgende vragen. Ik heb afgelopen dinsdag een hevige bloeding gehad (ben nu 11 weken). Na bezoek bij VK echo gemaakt dit ws goed. Ze zeiden dat het een begin van een miskraam kon zijn en dat ik moest afwachten. De volgende dag werd het bloed weer donker. Twee dagen later weer echo en nog steeds goed met het kindje, gelukkig!
    Gisteravond ging het niet zo best. Ik kom net weer uit het ziekenhuis. weer bloeding gehad. Ik moest direct naar de gynaecoloog. lDie heeft een echo gemaakt en het het blijkt dat de moederkoek voor de uitgang ligt en daar zit een bloeding in. (een hematoom van 3.5 cm) Dit kan afnemen maar ook doorzetten. Het kindje was nu nog oke gelukkig.
    De kans is wel groter, met dit verhaal, dat het alsnog misgaat. De kans ik 50-50. Ik moet vrijdag weer terug bij hem om te kijken of het verandert is. Voortaan bij de gyneacoloog dus ipv de verloskundige. Het kan nog draaien allemaal. Laten we het hopen. Ik word er helemaal gek van! Ik heb vanaf dinsdag in bed gelegen en ben vandaag een half uurtje opgehaald om naar mijn net geboren neefje te kijken in het ziekenhuis. Blijkbaar toch teveel geweest?? Als het weer gebeurt moet ik bellen en gelijk komen en waarschijnlijk ook blijven. Ik schrok me net wild toen hij zei dat ik voor nu wel naar huis mocht, er niet vanuit gaande dat er een andere optie zou zijn...

Hoe komt zo'n hematoom in je placenta? Wij hebben niet gevreeen of wat dan ook. De gyn zei dat hij hoopte dat het weg zou trekken, wat zijn de kansen?? Wat kan ik doen om die kans te vergroten? Rust nemen?
    Ik moet volgende week weer terug.

2. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    hi nonam

ik heb het met mijn 2e zwangerschap gehad,
    ik begon ook te vloeien met 11 wk en dacht ook dat het afgelopen was,
    maar het bleek keer op keer goed! De ene week moest ik helaas 3x naar de gyn en de andere week ging het weer goed,
    Bij mij lag de placenta niet voor de uitgang maar zat er wel een hematoom, wat ze bleven vervolgen met de echo

ik heb gevloeid tot 24 weken, erg onzeker allemaal maar t is wel goed gekomen, als je steeds maar bevestiging krijgt dat het goed zit..

ik moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat ik, met 26 weken een vliesscheur heb gekregen(toch uitgedragen tot 37 weken hoor)
    maar er was een kans dat dit verband met elkaar hield.

ik hoop dat het net zo goed gaat met jou als dat het mij verging,
    het was zeker een onrustige zwangerschap, maar uiteindelijk hebben we een gezond kindje gekregen

liefs en succes jip

3. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Hi Nonam,

Ik had precies hetzelfde. Mega bloeding net voor de 12 weken. Bij mij zeiden ze ook 50/50, gewoon omdat ze toen nog niets wisten. Bij de echo die ik een paar dagen laten had voor de nekplooimeting bleek er een hematoom te zitten en lag de placenta nog gedeeltelijk voor de uitgang. Meerdere bloedingen gehad en eigenlijk sinds de 17de week ongeveer niet meer. Ik hoefde weer niet onder controle te blijven bij het gyn, maar heb een tijdje zowel bij mn eigen vk als bij de vk in het ziekenhuis gelopen. Tegen mij is echter nooit gezegd dat de kans groter is dat het misgaat door dat hematoom. Elke vk die ik gesproken heb heeft heel duidelijk gezegd dat het kind geen last heeft van de hematoom omdat die buiten de vliezen zit. Maar misschien dat dat verschilt bij ons?

Deel Deze Pagina