Bijna uitgerekend - wat in vluchtkoffertje??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babsien, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsien

Babsien Niet meer actief

Ha dames, ik kom er even niet meer uit. Ik ben bijna 38wk zwanger en van plan in t ziekenhuis te bevallen, dus moet het vluchtkoffertje klaar staan. Ik wil daar 1 pakje maat 50 en 1 maat 56 in doen voor de baby. Ook een omslagdoek en een dekentje en we hebben een voetenzak in de maxi cosi. Nu moet er ook een jasje/vestje in, maar hoe dik? Welke maat? Kraamzorg zei 62, maar verzuipt ie daar dan niet in? En een jasje is toch niet gebruikelijk bij pas geboren babies? Eerder een dik vestje? Hebben jullie n voorbeeld? En sokjes of slofjes??Pls help me want ik raak in de stress dat ik dat dus niet heb nu haha...

2. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.

Ik snap je helemaal hoor.
    Ik heb zelf 2 boxpakjes 1 50 en 1 maat 56 ingepakt en een broekje met wikkelvestje maat 50 en 56 2 paar sokjes en een winterjasje maat 56. Naast de maxi cosi heb ik een wikkeldeken ingepakt en natuurlijk luiers maat 1. Wij moeten een dag blijven dus van daar de extra setjes.

Succes met je bevalling.

3. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Ik zou idd een dik wollig vestje maat 56 doen. 62.. Pfff veels te groot! Wij hebben een soort skipakje en een lekkere voetenzak en nog een dekentje voor in de maxicosi. Als je pakjes hebt zonder voetjes wel sokjes en slofjes, anders niet. Voetenzak is ook echt heel warm en je hebt een dekentje...

Luiers hoeven trouwens niet in het koffertje, die heeft het zkh :)

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Oja en hier komt er ook een extra setje in de koffer.vorige bevalling moesten we 24 uur blijven onverwachts en dat liep uit dus dan is een extra setje wel fijn...

5. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoezo is een jasje bij pasgeboren babies nie gebruikelijk?
    Ik heb een warm winterpak met voetjes. Heb je ook mutsjes ingepakt?

Luiers heb je niet nodig die krijg je in het ziekenhuis..

Ik heb meerdere setjes maat 50 en 56 ingepakt, sokjes, mutsjes, omslagdoek, dekentje, spuugdoekjes, autostoeltje en voetenzak gaat mee.

6. Babsien

Babsien Niet meer actief

Deze van noppies bijv maat 56??

Bijgevoegde bestanden:

7. Babsien

Babsien Niet meer actief

Ik heb deze besteld van Babyface, een winterjasje. Wat vinden jullie? Hopelijk nog op tijd binnen haha want ik heb zo t idee dat t niet lang meer gaat duren.

Bijgevoegde bestanden:

8. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Wij hadden een vestje, geen voetenzak voor maxicosi, alleen een los dekentje (in september geboren). Vergeet inderdaad geen mutsje! Zo'n dik jasje zou ik persoonlijk niet gekocht hebben in die maat, hij is nu een maand oud en zit al ff in maat 56, gaat niet lang meer duren voordat ie daar uit is. Sokjes lekker meenem, en vergeet geen rompertjes ;)

9. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Online staan ook een heleboel lijsten met wat je mee moet nemen. Ik heb een lijst van de kraamzorg.
    Laatst ook nog extra gevraagd, en zij adviseren 2 setjes in 50/56 en 2 in 56/62.
    Overigens is het in het ziekenhuis vaak vrij warm, dus ik denk er aan om laagjes mee te nemen.

Veel succes, en maak je niet te druk. Als er te kort Is, stuur je je partner gewoon naar de zeeman, wibra of hema om snel wat spulletjes bij ge kopen :)

10. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oh, en vergeet je geen lekker relaxte kleding voor jezelf in te pakken? En n gouden tip van de kraamzorg: klein geld voor bijvoorbeeld een rolstoel (moet in t MMC Veldhoven 2 euro in). En wat te eten, want als jij daar bent is t ziekenhuisrestaurant natuurlijk precies dicht :p

11. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 setjes 50- 56 incl mutsjes en rompertjes, omslagdoek en jasje voor de baby.

Voor mijzelf 2 nette bigshirts om in te bevallen en als evt. Nachthemd mocht ik moeten blijven.

Voor terug naar huis een trui en een comfy broek, een paar boxers en 2 bhs, sokken.

verder laders, papieren, wat te snoepen en toilettas met douchespul etc. Oja.. plastic zak voor vieze kleding;)

12. Babsien

Babsien Niet meer actief

Thanks! Ik dacht dat een vestje en dekentje inderdaad voldoende zou zijn voor in de maxi cosi naar huis maar mijn kraamzorg dacht hier anders over. Tijdens de intake zei ze dat een voetenzak echt een must is en een jasje ook. Toen ik vroeg of een vestje voldoende was zei ze nee, echt een winterjasje (22 okt uitgerekend). Hopelijk krijg ik t jasje morgen binnen dan heb k ook weer rust ha ha.. Mutsjes doe ik ook in t koffertje inderdaad. En een pyjama/jogging broek en wijd shirt met vest voor mezelf plus twee grote onderbroeken ofzoiets?

13. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    1vergeet niet een dikke trui voor jezelf! Ik had het gleoeiend heet tijdens de zwangerschap, maar eenmaal bevallen kreeg ik het niet warm.

Ukkie had gewoon ronpertje, sweatpants en shirt lange mouwen aan. Daaromheen twee hydrofielen en nog een dekentje. In de maxicosi had ze geen dekentje enz meer alleen de voetenzak. Was voor haar warm genoeg. Maar ze hield vanaf de geboorte dr temperatuur al constant. Ik had wel een vestje in de tas gestopt. En verder lekker dikke sokken.

14. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Mijn dochtertje had een romper,tshirt,vestje en een zacht jasje aan.
    62 lijkt me erg groot in 56 verzoop ze nog en zo klein was ze niet,
    Voor jezelf wat grotere onderbroeken voor het kraamverband, en idd muntjes voor een rolstoe vriend en vk hadden niks en lopend met heftige weeën was echt nier fijn

Deel Deze Pagina