Voorgevoel klopte.. Ik heb een miskraam.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lindawen79, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @Lindawen79 gelukkig komt er wat los, hoop dat alles eruit komt en je zondag getust op vakantie kunt!
    Ja ze adviseren tegenwoordig in principe eerst de pillen (en jij hebt nog een extra risico begrijp ik), maar t blijft jouw keuze. Ik wilde na het lezen van allerlei horrorverhalen absoluut geen cytotec en had gelukig een meedenkende gyn.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk rot zeg! Weet er alles van, heb hetzelfde meegemaakt helaas. Op woensdag te horen gekregen dat de hartjes niet meer klopte. De week erop op donderdag zou ik op vakantie naar Griekenland gaan. Op vrijdagavond de cytotec ingenomen en zaterdagochtend de miskraam gehad. Paar dagen gebloed en alles werd weer normaal. Op woensdag voor de vakantie een controle echo....hier bleek helaas dat er nog ee vruchtzak en vruchtje te zien was. Het dringende verzoek gekregen niet op vakantie te gaan i.v.m. eventuele complicaties die zouden kunnen optreden. Ik wilde ook echt niet in het buitenland zijn dan, dus op woensdagmiddag in allerlei de gehele vakantie geannuleerd.... (alles vergoed gekregen van de verzekering). Op donderdag wederom cytotec genomen en alles op gang gekomen. Op maandag controle echo en toen bleek gelukkig wel alles weg te zijn. Ik hoop dat het bij jou anders verloopt en dat je zondag gewoon weg kan. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je alsnog lekker op vakantie kan om alles een plekje te geven.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
  4. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hoi! Gisteren opnieuw echo gehad. Is nog wel wat te zien, nog niet helemaal schoon maar heb ook nog steeds bloedverlies en wat stolsels. Dus dat moet er nog uit. Geen noodzaak om nu meteen een curettage te doen volgens de 3e gyn.
    Te vroeg om nog een dosis cytotec te nemen. Ze verwachtte dat dit wat er nu zat nog wel uit kwam. Heb geen koorts en ook geen rillingen. Vruchtzakje was niet meer te herkennen op het scherm. Ik heb het naar mijn weten nog niet gezien.
    Ik mag me vandaag of morgenvroeg nog melden als ik het niet vertrouwde.
    Helaas dus wel het advies om geen tampons te gebruiken of te zwemmen. Daar baal ik wel van maar snap waarom.
    Meteen na de vakantie een nieuwe afspraak bij gyn nr 4 :$
    Ga wel op vakantie aangezien ik me nu best oké voel. Maar was geruster geweest als het al oké was.
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hmm ja dat snap ik. Waar ga je heen? Een land met goede medische zorg? Ik zou me laten adviseten bij welke klachten je naar een ziekenhuis moet bijv.
    Hopelijk komt de rest alsnog goed los en kun je nog een beetje van je vakantie genieten!
     
  6. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ik ga naar zuid Frankrijk, in de buurt van Narbonne. Inderdaad alle reisverzekeringspapieren ed al klaar liggen voor mocht het nodig zijn. Bij er droge pijn, ineens veel meer bloedverlies, koorts, sterretjes zien ed moest ik me melden. Hopelijk inderdaad allemaal niet nodig ;)
     
  7. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Pfffff nou..... ik ben me wild geschrokken zojuist. Ik had nog steeds behoorlijke buikpijn en krampen... Op het toilet werd het erger. En ineens een grote plons in het toilet. :|
    Mijn nieuwsgierigheid won het van de angst en heb ‘het’ toch uit de pot gevist.

    Jeetje.. dit moet het vruchtzakje en placenta zijn. Dit hadden ze volgens mij op de echo toch wel kunnen zien zo huge :eek: zeker in lengte 6 cm met nog vanalles ‘hard’ erin. Na spoelen met water kon ik er niets in herkennen. Sorry voor de details...

    Stom misschien...maar ik kan het ineens zomaar niet wegspoelen of weggooien.. had daar helemaal niet bij stilgestaan want ik dacht dat ik het meeste gehad had. En was daar ook niet mee bezig. net ook super verdrietig ineens weer... Ik heb het in een dicht bakje in de extra koeling gezet. :(

    Morgenmiddag ga ik op vakantie. Aan de ene kant ben ik heel blij dat dit net nu gebeurd is nog thuis. Maar voel me ineens weer super verdrietig en weet even niet wat ik nu moet :cry: net mijn zus proberen te bellen maar die neemt niet op. Ga denk ik maar proberen te slapen en morgenvroeg ..

    Iemand advies tips ideeën ... vind het fijn om het hier even neer te zetten
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ach ja dan schrik je toch! Het kan zijn dat het in de baarmoedermond zat en dan zie je t op de echo minder goed. Het lijkt mij ook heel lastig wat ermee te doeb, ik heb t nooit meegemaakt (vruchtzak is via curettage eruit gehaald), maar je kunt t begraven?
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  9. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dank je Sarah!
    Ik heb het inmiddels begraven in mijn eigen tuin, onder een grote plataan. Met mijn zus net samen nog even flink gehuild.
    Het is goed zo denk ik :)
    Emoties zullen nog wel meer komen maar ben ergens wel blij dat ik dit zo heb kunnen afsluiten. Ook nu voor vertrek op vakantie.
    In Frankrijk morgen maar een drankje doen aan de zee.
     

Deel Deze Pagina