Voorgevoel slechte afloop zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bozoe, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.205
    3.915
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik had vanaf het begin af aan bij mijn MA een onrustig, angstig gevoel. Elke dag dacht ik nu gaat het mis. Na 3 echo’s met kloppend hartje dacht ik eindelijk ja, gevoel zat fout… en toen ging het mis.
    Mijn VK zei ook dat vrouwen heeel vaak aanvoelen of het goed of fout is.

    maar; in jouw situatie is het denk ik echt de angst dát er wat gebeurt, gezien de stilgeboorte van jullie kindje. Ik denk (en hoop!) dus dat het helemaal goedkomt. Een van mijn vriendinnen had ook een ‘slecht’ voorgevoel en haar zoontje is inmiddels net zo oud als die van mij ;)
    Dikke knuffel en het komt vast goed. ❤️
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Een update van mijn kant. Ik voel sinds een week dagelijks de baby, echt super fijn! Dat geeft veel meer vertrouwen.

    Gisteren hadden we de GUO en dat was voor mijn gevoel echt de laatste hobbel om te nemen. De baby werd uitgebreid bekeken en het hartje en nieren, hersenen alles leek goed. Toen ze bij de buik aankwam vertelde ze dat ze geen galblaas kon vinden en dat de darmen aan de witte kant waren. Ze wilde graag dat een collega mee zou kijken en dan konden we de vervolgstappen bespreken.

    Ik heb meerdere EMDR-sessies gehad op slecht nieuws tijdens echo's maar dit was zo heftig. Het voelde alsof de grond onder mijn voeten zakte en ik dacht alleen maar "zie je wel, dit was het dus". Gelukkig kon haar collega direct meekijken en deze vond vrijwel direct de galblaas, met een andere echokop vielen de darmen gewoon binnen de marges en werden alle zorgen van tafel geveegd. Man man wat ben ik opgelucht. Al die tijd dacht ik me niet te kunnen hechten aan de baby maar in dat half uurtje vol spanning gisteren besefte ik me dat ik wel degelijk voor hem door het vuur zou gaan.
     
    Moto, Geodriehoek, Mississippi en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.009
    5.095
    113
    Poeh, ik kan me voorstellen dat dat héél heftig was! Wat fijn dat uiteindelijk alles goed is en je ook merkte dat je je natuurlijk allang aan dat lieve jongetje in je buik hebt gehecht. En dat je hem nu voelt bewegen scheelt ook.

    Ik hoop dat je de rest van je zwangerschap meer kunt genieten. Al is het gezien je voorgeschiedenis ook niet vreemd als de angst af en toe de kop op steekt. Hopelijk over pakweg 20 weken een gezond ventje in je armen!
     

Deel Deze Pagina