Voorgevoel te vroeg bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Iris89, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik had dat gevoel ook, ben bevallen met 41 weken. Dus mijn gevoel liet me een beetje in de steek, maar daar heb ik in de zwangerschap wel meer last van gehad.

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    heb ook wel het gevoel dat ie eerder gaat komen eigenlijk! en als ie zo doorgroeit willen ze me misschien gaan inleiden met 38 weken dus dan komt ie zoiezo eerder

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waarom wachten tot ze er is, waarom niet nu? Stress is 3 dagen erg, daarna is het een kwestie van volhouden.

En denk niet, die kan makkelijk praten, ik heb bij de eerste ook alleen de laatste 6 weken nog wel gerookt. Alleen op het eind is roken juist het slechtst. Want dan heb je dus kans op vroeggeboorte en te klein kindje.

Ik had een voorgevoel dat ik over de 40 weken ging lopen. Ben uiteindelijk met 34+4 bevallen,
    o en niet alleen als je binnen een week zou bevallen zou je kindje in het ziekenhuis moeten blijven hoor. Kindje moeten MINIMAAL tot een zwangerschapsduur van 36 weken in de couveuse blijven. Plus dat je echt nog veel kans hebt op complicaties.

Ditmaal ga ik voor de 42 weken. Prematuur kindje wil ik nooit meer meemaken.

4. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Stoppen is me nu afgeraden omdat ik heel erg tegen een zwangerschapsvergiftiging nu loop aan te hikken. Moet wel proberen zo min mogelijk, dat lukt gelukkig wel. Bloeddruk zit net tegen de grens aan, nog iets hoger en dan is 't foute boel. Als ik nu zou stoppen en daardoor heel erg ga lopen stressen word m'n bloeddruk onnodig verhoogd.

Ik heb wel langer lopen stressen dan 3 dagen hoor, haha. Maargoed komt ook bij kijken dat ik geen werk heb. Zeker nu ik niks meer kan/mag doen, verveel ik me kapot overdag. Merk dat ik daardoor sneller zin heb in een sigaret.

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik had dat gevoel absoluut niet!
    Ik had een heerlijke zwangerschap en als het aan mij had gelegen had ik tot 40 weken met een dikke buik gelopen. Maar niets was minder waar, met 36 weken braken spontaan mijn vliezen en 2 dagen later was ik al mama.
    Mijn verlof was net 2 dagen ingegaan, en die avond stond wel het bed op klossen en had ik het bedje opgemaakt dus achteraf denk je wel alsof ik het aanvoelde.

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Het is absoluut niet waar dat je kindje in de couv MOET tot 36 weken. De eis is 1800 gram, geen verzwakking door een infectie en zelf warm kunnen houden. Mijn dochter ging bij 34 weken in een wiegje. En ze mocht eigenlijk eerder. Kinderen mogen regelmatig ook naar huis met 36 weken. Als het gewicht goed is en het kindje heeft geen problemen kan goed drinken dan mag het kindje mee naar huis.
    Ik heb ruim 10 weken in het ZH gezeten met mijn dochter en ik heb het niet vaak gezien dat de "grotere" kinderen tot 36 weken in een couv lagen. Als ze het goed deden lagen ze in de wieg. Als ze heel erg ziek waren lagen ze wel in de couv.
    Groetjes

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

inderdaad, die 36 weken was bij jou kindje zo, maar bij onze kindjes niet. dat ligt helemaal aan het aantal kilo en het aantal weken waarmee je kindje is geboren. Mijn zoontje mocht met 32 weken (toen woog hij 2 kilo) al uit de couveuse en met 36 weken mocht hij al naar huis.
    @ fleur, hoe veel woog jouw kindje bij de geboorte fleur? die van mij ook veel te zwaar (in verhouding tot wat hij had moeten wegen) namelijk 1800 gram.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    a ok, ik heb ook zwangerschapsvergiftiging gehad, maar er werd nog steeds gezegd dat ik moest stoppen met roken...

als je bloeddruk nu al te hoog is en niet meer naar beneden gaat denk ik wel dat je kindje te vroeg komt hoor... hier vanaf week 28 hoge bloeddruk en het werd alleen maar hoger totdat ik opgenomen werd met 33 weken (omdat mijn bloeddruk 105/85 was). Een week later was mijn bloeddruk 170/120 en toen hebben ze mijn dochter met een keizersnee gehaald.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    fleur ik bedoelde trouwens niet dat het kindje in de couveuse moet tot 36 weken. Ik bedoelde dat het in het ziekenhuis moet blijven tot 36 weken. Ik ken geen ziekenhuis dat een kindje laat gaan voor 36 weken. Mijn dochter was allang in een gewoon wiegje maar moest nog wel blijven. O en ze woog iets van 2 kilo, verder had ze niks.

10. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    #70 Iris89, 28 aug 2010
    Laatst bewerkt: 28 aug 2010
    Oh echt? Tegen mij zeiden gisteren dus precies het omgekeerde! :$ Ik moet wel proberen zo min mogelijk te roken maar ze willen liever niet dat ik nu volledig ga stoppen omdat ze niet willen dat m'n bloeddruk hoger word door stress.

Ik ben laatst ook opgenomen geweest, maar meer ter observatie. Ze begrepen niet waarom mijn bloedwaarden "normaal" zijn terwijl ik zo'n ontzettende pijn op de plek van m'n lever heb, hoofdpijn blijf houden en sterretjes/flitsen blijf zien en vocht vast blijf houden.

Mijn bloeddruk was gisteren 140/85, een week terug 150/90. (heb al maanden een verhoogde bloeddruk maar sinds kort begon ik pas klachten te krijgen en is er dus eiwit in m'n urine gevonden) Daar tussen schommelt het heel erg. Ja, ik hoor idd vaker, en arts zei me gisteren ook, dat je bloeddruk ineens heel hoog kan worden en dat er dan niks anders op zit dan een keizersnee of inleiden. Hoop t niet natuurlijk, maarja we gaan het allemaal zien. :( Hoezo denk je trouwens dat als m'n bloeddruk niet naar beneden gaat ze te vroeg komt? :) Heeft dat een verband dan met elkaar? (heb er de ballen verstand van hoor)

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o als je bloeddruk niet omlaag gaat dan gaan ze elke dag afwegen wat voor nut het nog heeft dat ze nog in je buik zit. Want door de hoge bloeddruk kan je kind ook een groeiachterstand krijgen. Bij mij was dat dus bij 34+4. Toen was er nog weinig zwangerschapswinst te behalen in vergelijking tot het risico op hellp dat ik liep.

Ik had trouwens ook goede bloedwaarden en geen eiwitten in mijn urine. Alleen hoge bloeddruk.

Wel vreemd dat je nog thuis mag zijn trouwens. Ik moest absoluut in het ziekenhuis blijven.

12. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Begin me nu ook wel af te vragen of het idd zo normaal is dat ik thuis mag zijn. Meerdere hebben gezegd dat ze het vreemd vinden namelijk! Loop wel onder strenge controle, als m'n bloeddruk hoger word word ik waarschijnlijk weer opgenomen. Maar toch. :( (Misschien omdat ik niet loop in een universitair ziekenhuis? Daar zijn ze meestal "strenger" met patienten dacht ik)

Maar hoe hoog was je bloeddruk dan voordat-ie 105/85 werd en je moest worden opgenomen? Die van mij was 120/70, en nu regelmatig dus 140/85, 140/90. Ik dacht dat dat wel mee viel, maar goed ik heb ook geen idee wat nou echt een hoge bloeddruk is eerlijk gezegd..

13. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hier ook een voorgevoel gehad.
    ik zei steeds dat ik mijn handjes mocht dicht knijpen als ik de 34 weken haal nou die heb ik ook net gehaald.
    nu weer een voorgevoel maar hoop dat het meer angst is dan dat het echt gebeurt we zullen het zien

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je bovendruk is wel hoog, maar met zwangerschapshypertensie kijken ze volgens mij vooral naar de onderdruk, die is het belangrijkst. En die zit bij jou op de nog op 85-90 dus op het randje. Ik denk dat je daarom nog niet bent opgenomen.
    Elk ziekenhuis is anders. Het zkh waar ik nu zit had geen keizersnee gedaan bij allen hoge bloeddruk en dus geen afwijkende bloedwaarden en eiwitten in urine... ach ja, jammer maar helaas ;)

Ik hoop voor jou dat je kleintje in ieder geval tot 37 weken mag blijven zitten. (Geloof mij dat is echt veel fijner!!!) En wees maar blij met elke dat dat je nog thuis mag zijn... ik vond het zooo vreselijk in het ziekenhuis.
    Vooral ook omdat ik dus weer rookte en ik totale bedrust had. Dan moest ik dus opstaan en naar buiten om te gaan roken, voor de deur, waar iedereen me zag staan met mijn dikke buik...

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    @ Debby Oh okeej, dan begreep ik je verkeerd! Mijn dochter mocht na de verhuizing in een wiegje. Ze kreeg van de verhuizing tussen IC en streekziekenhuis een kleine terugval (wat heel normaal is, aangezien het heel aangrijpend is voor een kleintje) En zodra dat goed was mocht ze in de wieg. Ik weet niet meer hoe zwaar ze toen precies was. Zal wel rond de 1800 gram geweest zijn.
    @ ons kleintje: Mijn dochter hebben ze niet gewogen omdat dat niet kon.. Dus precies weet ik eht niet. Maar ik was in het AMC met haar en haar arts dacht dat ze ouder was omdat hij haar groot vond voor 27+2.
    @ Iris mag ik vragen in welk ziekenhuis je bent? Ik denk dat het per ziekenhuis en gyn verschillend is. En ook je voorgeschiedenis. Als ik nog eens een kindje mag krijgen dan zullen ze heel streng zijn maar als je nog geen medische geschiedenis heb zijn ze ook minder streng in een academisch/universitair zh.

16. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ik zit momenteel in het diaconessenhuis in Leiden. Ik heb niet echt een medische geschiedenis nee, zeker niet qua bloeddruk. ;)

liefs! xxx

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Geen voorgevoel van eerder bevallen. Echter ik kreeg met 35 weken weeën en toen had ik niet verwacht dat ik door zou lopen en spontaan zou bevallen met 41.1

Gelukkig maar, want ze was maar 2910gr.

18. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Hoi, ik had ook een voorgevoel en die kwam uit, bij 36, 3 bevallen!
    En ik had de dagen ervoor ook een erg hoge bloeddruk, 170/110 was de hoogste (ook opname gehad) en toen zouden ze de baby bijna halen, eind van de dag was die weer 140/85..

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    fleur ik had het verkeerd opgeschreven dus ligt niet aan jou ;)

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    iris zie dat je morgen alweer 33 weken bent. Wanneer heb je weer controle?

Deel Deze Pagina