Onze dochter heeft 10 weken in het ZH gelegen. Ik mocht haar 2 dagen na de geboorte voor het eerst vasthouden. Toen ik haar voor het eerst zag had ik niet het gevoel dat ik haar moeder was. Dar vond ik ook heel erg. Het heeft even geduurd voordat ik een moedergevoel had. Waarschijnlijk was dat een soort zelfbescherming onbewust. Want de eerste dagen mochter we maar per uur bekijken. Dat werd steeds langer. En het gevoel groeide ook. Ik heb ook wel als ik iets op tv zie dat ik emo word. @ iris ik hoop dat je vragen vrijdag worden beantwoord. Ik weet niet wat die ongi- krampjes zijn. Maar als jij je er zorgen om zou maken moet je gewoon bellen naar het ZH. Beter 100 keer onnodig dan die ene keer te laat
Ik dacht het ook zeker te weten....was 21 jan.uitgerekend maar ik had al geen kerstplannen gemaakt want;ik zou net bevallen zijn,had heeeel sterk dat gevoel...een dag na kerst(niet bevallen dus...) moest van mij alle kerstrommel eruit want als ik zou bevallen werd het zo'n zootje...oud en nieuw kwam,geen baby...uitendelijk 23 jan.bevallen 2 dagen later....nou ,ik kan je zeggen;voor mijn gevoel was ik al weken overtijd,haha,wat duurt het dan lang zeg...
Hey Debby! Ja gelukkig maar.. Ik denk maar zo, elke dag dat ze blijft zitten is er weer 1. Ongesteldheids gevoel blijft een beetje hangen.. De kraamverzorgende heeft me net gebeld voor een intake a.s dinsdag om 15:00, ben heel benieuwd! Ik vroeg aan haar nog even wat zij er van denkt dat ik die regelmatige harde buiken had enzo en dit ongesteldheids gevoel. Over die harde buiken zei ze meteen dat het volgens haar echt voorweeen waren en die ongi krampjes dat de beeb nu echt bezig is met indalen. Gisteravond had ik ook lichte krampen die om de 5 a 6 minuten kwamen en zo'n 50 tot 60 sec. aanhielden.. Maar dat was gelukkig na 1,5 uur weer weg. Maar blijf het toch vreemd vinden wat daar allemaal gebeurd.. Maargoed misschien omdat het m'n eerste zwangerschap is dat ik zo alert ben op dingen en dingen als "vreemd" ervaar. Goed over de telefoon is het moeilijk te beoordelen natuurlijk, maar toch wel fijn om ff een second opinion te horen. (niet dat ik 't a.s vrijdag niet ga vragen aan de verloskundige in t zh haha, maar toch.. Ik wil gewoon zoveel mogelijk zekerheid... Hoe moeilijk dat ook is. ) Haha wat ik zo lief vind trouwens.. Mijn man weet en ziet dat ik er soms echt helemaal doorheen zit in m'n zwangerschap, nu zegt hij dus elke ochtend tegen me: "hey schat.. Weet je wat nou zo leuk is ten opzichte van gisteren?" .. Uhh..nou? "Dat we weer een dagje dichter zijn bij ons kleine meisje!" Zo lief
Ik heb vanaf het begin een voorgevoel gehad dat ze te vroeg zou komen, met 34 weken begonnen de weeen, opgenomen in het ziekenhuis begonnen met weeen remmers omdat ze een groeiachterstand zou hebben (wat niet het geval bleek na een uitgebreide echo) en ze heeft een zware hartafwijking. Na een week weer naar huis toe. Mijn gevoel zei toen dat ik de 38 weken ging halen maar met 36+1 had ze er genoeg van. Ik had extreem veel vruchtwater. Vandaag zou ik uitgerekend zijn en morgen is ze alweer 4 weken en mag ze eindelijk naar huis (ze heeft vorige week een hartoperatie gehad)
dat is zeker lief van je man... en inderdaad elk dagje is er 1. Nog 3 weken en 6 dagen en dan mag je bevallen
Mij zou het ook niet verbazen als ons eerste kindje wat eerder komt dan 40 weken. Ben zelf met 38 weken geboren, mijn broertje met 37 en mijn vriend ook met 37. Daarnaast groeit het kindje erg hard en loopt het ook voor op de groei. Maar goed, het blijft onzeker allemaal.. kan ook zijn dat we straks overtijd zijn. Om het zekere voor het onzekere te nemen begin ik met 34 weken serieus aan de voorbereidingen zoals het uitwassen van de kleertjes etc. Dan is dat in ieder geval klaar Zitten nu op precies 33 weken trouwens.
Nou hier heel herkenbaar. Ik was van Damien op 7 juni uitgerekend...maar heb altijd geroepen dat ie te vroeg zou komen...en dat het sowieso een mei kindje zou gaan worden...en ja hoor 14 mei had meneertje genoeg van mama's buik haha