Voorgevoel wanneer je gaat bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door chadee, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chadee

    chadee Actief lid

    12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hadden jullie een voorgevoel wanneer je zou bevallen? Of een gevoel dat het niet lang meer kon duren? En klopte dit ook?

    Bij mijn dochter dacht ik dat ze een paar dagen voor de datum zou komen, dit bleek uiteindelijk ook zo te zijn (39+3 geboren). Nu heb ik het gevoel dat het niet lang meer kan duren, ben ik het volledig zat en heb ik het gevoel op knappen te staan.
     
  2. giraf

    giraf Niet meer actief

    Mijn voorgevoel zei bij de eerste twee zwangerschappen dat ik overtijd zou gaan lopen... En dat klopte ook, want bij de 1e ben ik met 41+5 ingeleid en bij de 2e ben ik ingeleid met 41 weken.Nu bij de 3e weer het gevoel dat ik overtijd ga, maar of dat klopt, daar moeten we nog even op wachten :D

    Ik hoop dat je snel mag bevallen! :)
     
  3. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier klopte er niet veel van hihi. Alhoewel bij de tweede dan weer wel, maar liep bij de eerste tot 41+2 en richtte me maar op die termijn om 'teleurstelling' te voorkomen en de tweede kwam met 41+1 dus klopte wel. Derde weer tot op de 41 weken gedacht te lopen, maar beviel nu met 39+5 en was er dus eigenlijk nog helemaal niet op voorbereid :);)
     
  4. Luja

    Luja Niet meer actief

    Bij ons is het een erg apart verhaal.
    Ik was 12-7-2009 uitgerekend van mijn dochtertjes.
    Ik riep al vanaf dat ik wist dat ik zwanger was dat 9 juni in mijn hoofd spookte, dus ze kwamen op 9 juni. Daardoor heb ik me ook niet al te veel zorgen gemaakt toen ik eind april weeen kreeg, mijn voorgevoel klopt namelijk ALTIJD, nu dus ook.
    (mijn gevoel won het ook van de geslachtsecho, het waren echt twee meiden, het gevonden piemeltje zat er echt niet aan!)
    9 juni ging voorbij, heb de hele dag in spanning gewacht, geen kindjes.. Ze kwamen uiteindelijk 26 juni.

    En nu... Eind augustus 2012 de mirena eruit gehaald en ik ben volgens de termijncontract uitgerekend op.... 9 juni! Vind het toch erg apart:)
     
  5. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    ik was er 100% zeker van dat mn menneke te vroeg geboren zou worden, uiteindelijk ben ik ingeleid met 41 weken :)
     
  6. chadee

    chadee Actief lid

    12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hihi wat grappig!
     
  7. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier bij alle 4 geen voorgevoel gehad!

    Ja bij mijn oudste dochter op de dag van de bevalling zelf dan. Laat in de avond, was zij flink in mijn buik aan het strekken, porren, wat ze normaal niet zo deed. Het deed zelfs gewoon pijn bij mij, leek of ze flink aan het knijpen was. Toen zei ik nog, zij wil er uit, let maar op. Uur later braken mijn vliezen :)
     
  8. 24Mandy24

    24Mandy24 Fanatiek lid

    23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hier klopte er niks van.. Dacht 3 juli of 10 juli. Werd 11 juli ingeleid. Kreeg die nacht wel weeen..
     
  9. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Eerste zwangerschap klopte het niet maar toen ingeleid met 39 wkn ivm zw.diabetes en grote baby.

    Tweede zwangerschap vanaf begin gezegd dat ze 14 januari zou komen en ze is geboren op.......14 januari :D
     
  10. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik wist bij mijn zoontje zeker dat ik overtijd zou gaan en ben uiteindelijk ook ingeleid met 41 weken.
    En nu had ik weer dat gevoel et voilà.....vandaag de eerste dag dat ik officieel overtijd ben. :)
     
  11. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn man was er van begin af aan van overtuigt dat ze 18juli geboren zou worden.
    Op 18juli zou mijn man namelijk 27jaar en 3dagen zijn, exact dezelfde leeftijd als zijn vader toen mijn man werd geboren en hij dus voor het eerst papa werd. Volgens hem zou dat nu weer zo zijn.

    Ze is 19juli om 00.05uur geboren, :p
    Reactie van mijn man: Typisch dr moeder, ook altijd 5minuten te laat;)

    LOL
     
  12. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Ik was uitgerekend op 31-07-11. Ik wist zeker dat ze kwam op 07-08-11. Maar nee ze wilde nog niet....Ben ingeleid & bevallen op 09-08-11.

    Mijn vriendin is wel op 7 augustus bevallen een jaar later!
     
  13. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Niet echt een duidelijk voorgevoel, maar ik voelde me op een avond niet mezelf; was erg moe, maar ook onrustig. Ik heb toen het zeiltje over m'n matras gelegd en ben gaan slapen, 4 uurtjes later werd ik wakker en *plets* braken m'n vliezen spontaan... Ik ben met 37+3 bevallen en was eigenlijk nog niet eens aan het aftellen begonnen!
     
  14. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ja, 24 uur van te voren.... Op zaterdag (10 dagen voor de uitgerekende datum) heb ik mijn man gezegd dat hij muisjes moest mee nemen met de wekelijkse boodschappen.. de volgende ochtend begon de bevalling.
    Verder geen voorgevoel gehad, bij dochter ook niet... ja, hooguit dat ik niet overtijd zou gaan
     
  15. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ja, bij de eerste. Ik wilde mijn haren gaan wassen en zei tegen mijn man "laat ik het maar niet doen, zit ik straks met een natte kop in het ziekenhuis". Mijn man vond dat onzin, was net 37 wk, die morgen ervoor bij de vk geweest en die zei dat ze nog wel ff bleef zitten. Dus ik in bad..

    Sta op uit bad en flats daar braken mijn vliezen..

    De tweede is gehaalt, mijn gevoel zei dat ze nog wel ff zou blijven zitten, maar ze moest eruit (PE).
     
  16. Bri

    Bri Niet meer actief

    Voorgevoel, nee. Ik ging er alleen een beetje van uit dat ik over de 40 weken zou gaan en dat klopte ook. Bij oudste hoopten we op 1 april of op 04-04, bij jongste 03-03 of anders 10-03-10 (omdat mijn vriend heel slecht is met het onthouden van data en een ezelsbruggetje wel zou helpen). In beide gevallen was het de tweede optie ;)

    Beide bevallingen begonnen overigens exact 40 weken na de eerste dag van mijn laatste menstruatie (en de nacht erop zijn ze geboren). Vond ik wel mooi, ook al waren ze volgens de termijnecho wat meer 'te laat'.
     
  17. Lenne

    Lenne Actief lid

    16 mei 2011
    218
    0
    16
    Ik was op 4 februari uitgerekend maar zei al vanaf het begin dat ik tussen 28 en 31 januari zou gaan bevallen. Het werd 30 januari dus ik had het goed :)
     
  18. Supi

    Supi Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik zei altijd we dat ik voor mijn gevoel zo rond die 15 januari zou bevallen (uitgerekende datum de 23ste januari).
    Ik ben op donderdag de 12de bevallen (38+3dgn) maar het begon op maandag nacht al met het breken van mijn vliezen.
    Die dag had ik net tegen mijn vriend gezegd, het geboortekaartje is geregeld, de naam is nu officieel er doorheen voor ons, we hebben onze nieuwe matrassen vandaag binnen gekregen, laat de kleine maar komen, en prompt braken die nacht dus mijn vliezen.
     
  19. Cally

    Cally Fanatiek lid

    13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Bij de oudste wist ik zeker dat ik overtijd zou gaan, hij is geboren met 41+3.
    Bij de jongste had ik steeds het gevoel dat hij op de uitgerekende datum geboren zou worden. En inderdaad, hij is een man van de klok: op de uitgerekende datum om 0.01 uur!
     

Deel Deze Pagina