Ik ben zwanger van ons 1e kindje. Nu ik bijna 26 weken ben, ben ik me beetje aan het verdiepen in bevallen. Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen en denk na over een badbevalling. Bij ons in het ziekenhuis is dat een mogelijkheid. Ik kom altijd helemaal tot rust in bad en ga er nu ook regelmatig in. Heeft iemand hier ervaring mee en wat vond je er van?
Geen ervaring mee maar heel veel positieve dingen gelezen en gezien. Ik ga thuis bevallen en dan moet je zo een bad kopen/huren en je moet er plaats voor hebben. Het is ook behoorlijk duur en je weet van te voren niet of je het wel prettig gaat vinden op dat moment. Echter doen niet alle vk's onderwater bevallingen bij een 1st kindje. Dus ik zou het eerst even overleggen met je vk of gyn. Mijn vk vond het goed omdat het mijn 2de kindje is en anders mocht het niet.
Er zijn best regelmatig topics over, vorige week liep er ook nog eentje http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/411022-bad-bevallen.html Zelf zeer positieve ervaringen met in bad bevallen, staan daar ook in
Ik wilde ook erg graag in een bad, in ieder geval om weeën op te vangen omdat ik het normaal heerlijk vind. Nu zat ik dit weekend in een hotel met bad en ik wist mij totaal geen houding aan te nemen. Thuis trouwens geen bad dus ik was blij dat ik er achter kwam dat dit dus niet gaat werken voor mij. Ik kon niet overeind komen en draaien in bad ging ook niet. Nu zit m'n buik opeens erg in de weg. Ik wil het alsnog gaan proberen straks maar ik houd er al sterk rekening mee dat ik gewoon in elkaar krimp op bed..
Ja dat lijkt me een stuk makkelijker! In het diak utrecht hebben ze helaas alleen een 'gewoon' bad. Komt goed!
hoi, ik wist het al meteen zeker dat ik in een bevalbad wilde bevallen, - minder kans op uitscheuren. - minder zwaartekracht door het water. - je kan je makkelijker bewegen in het water. - ontspanning door warm water. - betere overgang voor de baby, van vruchtwater naar warm badwater. ik heb er veel vrouwen met meer dan 3 kinderen over gehoord, de meeste bevielen de 2de keer pas in bad. maar hadden spijt bij de 3de dat ze weer op bed lagen, die wilde de 4de keer weer in bad bevallen. ik ga vanavond me bevalbad via marktplaats ophalen, je heb ze nieuw vanaf 98 euro. en er staan vaak setjes te koop op marktplaats met dompelpomp en al, dat scheelt vaak al een kleine 75 euro. ik heb een hekel aan in bad liggen normaal, maar ik hou heel erg veel van zwemmen. en douchen is ook mijn manier van ontspannen, maar bij rugpijn werkt een bad beter... dus dan is de keuze snel gemaakt nog 9 weekjes en 3 daagjes tot de uitgerekende datum (einde huur) zoals wij het noemen hahaha
Ik ben zelf geboren in een bad en heb mijn moeder zien bevallen in bad, zag er prachtig uit en heel rustig (ondanks flinke weeënstorm), ik ben over gehaald en de bad is gekocht! Het heeft zo veel voordelen voor jezelf maar ook voor je kindje is het een mooie rustige overgang. Één tip, laat het kindje nog zo'n 30 sec in het water (zuurstof krijgt hij gewoon via de navenlstreng) hiervan krijg je die typische rustige baby's vlak na de bevalling Ik hoop dat m'n kindje dus nog heel eventjes in het water kan zijn voordat ik hem er uit haal en op m'n borst leg! Heb er zin in! Mocht ik tijdens de bevalling het toch niks vinden om in het water te zitten, we hebben een bed ernaast gezet
Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe! Ik had zelf ook veel positieve verhalen gelezen en ik wil het zeker gaan voorleggen aan de vk.. Voor mezelf ben ik er wel uit, nu hopen dat het ook mag!!
Ja uit eigen ervaring echt een aanrader! de eerste twee bevallingen op bed bevallen met veel pijn. De twee bevallingen erna in bad met veel minder pijn. HEt ontspant heel goed waardoor je makkelijker in een bevallingsroes komt en je overgeeft aan het hele proces. Niet uitgescheurd en heb in allerlei houdingen op gevoel gekozen, rondgedobberd in bad. zorg dat je bad dus niet te klein is. Het is echt heel bijzonder en de geboorte voor je baby is veel zachter. De baby's in bad geboren huilen heel weinig vlak na de bevalling en zijn gelijk heel tevreden en wakker en kijken helder rond. Ook dronken ze binnen een paar minuten aan de borst. Ik ben nu weer in verwachting en heb echt zin in de bevalling! Doordat het zo vlot en soepel ging en nauwelijks pijn deed! tip voor goed bevallingsbad en niet zo duur: www.bollebuik.be
Hier ook een bad gehuurd want het leek mijn ook veel fijner als op bed, bad opgezet maar na 5 minuten was ik er weer uit! Vreselijk haha! Warm water was wel lekker... maar tijdens de begin weeen heb ik de hele tijd rondjes gelopen en bij het bed gehangen, in bad wist ik niet waar ik met me benen heen moest.. kon niet lekker ontspannen zitten.. Maaar het is het proberen waard! Wie weet helpt het jou wel, al zal je het niet doen krijg je misschien wel spijt van wat als ik wel in bad had gezeten... Succes! XX