kindje nu al ingedaald!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunlight, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

vanmorgen moest ik naar de verloskundige voor controle.
    kreeg ik te horen dat het kindje al ingedaald is:$
    ik ben nog maar 30 weken en 4 dagen ik wist niet dat dat al kon.

ga je dan ook eerder bevallen of heeft dat er niks mee te maken?
    of ben je dan al verder dan ze eigenlijk denken?
    er gaan nu best wel wat vragen door mijn hoofd waar ik vanmorgen helemaal niet aan heb gedacht. wie weet dit misschien?

liefs sunlight

2. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Bij mij zeiden ze 2 weken geleden precies hetzelfde. Ik was toen 29 weken en een paar dagen, en toen zeiden ze dat mijn meisie ook al in mijn bekken lag, dus dat ze ook al aan het indalen is.. En bij mij denken ze ook dat ik 1 week verder ben.

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee bij mij hebben ze niet gezegd dat ik langer zwanger ben maar begin dan wel te denken van zou ik dan misschien langer zwanger zijn? maar als jij dit met 29 weken had dan klopt het dus wel dat ik het met 30 weken heb als ze dneken dat jij een week langer zwanger bent.
    dan zou het dus gewoon kloppen dat ik 30 weken en 4 dagen zwanger ben.
    hoe groot is jou baarmoeder dan?

4. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

haha ik had hier ook een onderwerp van...
    bij mij is mijn baby ook al ingedaald..
    krijg over 2 weken echo daarvoor weet iemand toevallig waarom?

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wanneer je kindje indaalt of wanneer je je slijmprop verliest zegt helemaal niets over je bevallingsdatum
    helaas de hoeveelheid voorweeen ook niet.
    het kindje komt wanneer het komt

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heb wel eens gehoord dat ze dan een groeiecho maken om te kijken hoever het kindje nu is en of je misschien voorloopt

7. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik weet niet hoe groot mijn baarmoeder is. Dat heeft ze niet gezegt. maar ze zei wel dat ik verder ben. omdat het kindje waarschijnlijk al iets verder ontwikkeld is. maar ik krijg hier verder geen extra afspraak of echo voor. k moet gewoon maandag weer terug voor controle

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Op 10-11-08 (week 29) lag het hoofdje al bewegelijk boven bekken ingang en op 2-12-08 (week 32) was al een deel van het hoofdje ingedaald

Ben bevallen met precies 41 weken op 4-2-2009

9. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    In principe krijgt iedere zwangere met 36 weken een liggingsecho/groeiecho. Dan kijken ze hoe het kindje ligt (in stuit zoals het mijne of netjes met het hoofdje omlaag). Verder kijken ze dan naar de groei, hoe groot ze verwachten dat het kindje wordt, en naar of het al ingedaald is. En misschien nog wat meer dingen, maar dat weet ik zo niet.
    Dat vertelde mijn vk in ieder geval.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

o, ja heb ook met ca. 32 weken een groei echo gehad. Doen ze hier standaard bij de vk's

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    oja? En dat terwijl altijd wordt gezegd dat je maar 2 echo's vergoed krijgt (12 weken en 20 weken). Wel beter dan!

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb hem ook niet gehad hoor...

Finn was trouwens met 38 weken pas aanhet indalen en hij is met 40.6 geboren...en hij liep meer dan een week voor...

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Trias vergoed trouwens 2x 12w echo en 1x 20w...
    Dit omdat er vaak mensen een eerste echo hebben omdat ze niet weten hoe ver ze zijn...
    Toevallig had ik met 8,5 week de eerste echo en was er nog te weinig te zijn voor de 12w echo dus moest en nog een... en kwam die dag het bericht binnen dat ze er nu 2 vergoeden...mazzel voor mij!

14. Maia

Maia Niet meer actief

ik krijg geen echo meer hoor, na de 20 weken echo, tenzij ze niet zeker weten of het in stuit ligt of wat dan ook maar het is bij ons zeker niet standaard.

mijn beebje is inmiddels ook al ingedaald volgens de vk (was er gisteren dus met week 32+1) maar ze zei dat hij/zij nog wel iets omhoog zou kunnen komen omdat er nog voldoende ruimte is. het geeft in elk geval geen zekerheid over het wel of niet eerder bevallen.

15. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey mijn zoontje was ook al met 30 weken ingedaald. maar hij is mooie blijven zitten tot 42 weken en 1 dag :$toen ben ik ingeleid;)

16. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    #16 Meryl, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
    Wat een verschillende verhalen hoor je toch ook eigenlijk...

Mijn VK vertelde enkele dagen terug ook dat mijn kindje iets is ingedaald. Volgens haar was er nog wel wat ruimte, maar kan de beeb nu niet meer draaien omdat het hoofdje al stevig in de bekken zit....

Ik heb trouwens een gevoel dat ik eerder iets achterloop op de uitgerekende datum (dan voorloop)....hmmm....het blijft een beetje gissen lijkt wel...

Van een evt. echo heb ik verder niets vernomen...

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    mijn meissie is ook nog niet ingedaald!!ben bijna 37 weken......maargoed kan zo met de dag veranderen denk niet dat het iets zegt!!maargoed ben geen experr haha!!kheb wel een liggingsecho gehad ze konden niet goed voelen hoe ze lag en een week later wel!!|(had ik even geluk).....dus veel wijzer zul je hier niet van worden!denk echt dat het voor iedereen weer anders is!!succes liefs sjaantje

18. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik kreeg met 29 weken ook te horen dat de kleine al was ingedaald en in de bekken lag.
    Eergister bij de verloskundige toen ik 31+5 was lag hij nog steeds indezelfde positie ingedaald.
    De baby was mooi qua grootte maar ze zei niks over dat ik eventueel voor zou lopen. Het voelde goed en zoals het hoorde.
    Het zegt inderdaad niks over eerder bevallen.
    Ik krijg ook geen groeiecho, behalve als daar een medische reden voor is.

Grt Vanilia

19. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    het maakt niet uit of het vroeg of laat ingedaald is

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Bij mij begon de kleine met 27 weken al met indalen. Behoorlijk van geschrokken maar er was verder niets aan de hand. Baby is volgens de vk gemiddeld. En het vroege indalen zegt niets over de bevallingsdatum.
    Ik vind het alleen vervelend omdat ik al veel last had van BI en het sindsdien alleen maar veel erger is geworden.
    Hier ook niets gehoord over echo's die nog plaats zouden vinden, vanwege vroege indalen of gewoon vanwege de groei. Ga er dus vanuit dat ik die niet krijg.

gr. Afrola

Deel Deze Pagina