Voorhoofdholte-ontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe weet je dat je het hebt en wat kun je eraan doen?
    Ik heb hoofdpijn, ben verkouden, heb ontzettend zere wangen, en bukken (eigenlijk mijn hoofd bewegen) is vervelend.

2. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    je kan er niets aan doen. Als het lang aanhoud een ab kuurtje bij de huisarts halen. Ik had het zo vaak dat ik eraan ben geopereerd. Moet zeggen dat ik het nu nog wel eens heb maar niet meer in die mate die ik toen had.

Sterkte...

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Even uit het hoofd:
    - Gifgroen snot (of was dat een bijholteontsteking?)
    - Voorover bukken pijnlijk

Huisarts doet er weinig aan, als je geluk hebt geven ze je antibiotica. Je kunt het altijd even proberen?

Verder, als je veel snottert, sowieso de bijholten goed schoonhouden. Zout water snuiven is daar een prima middel voor. Wel heel smerig overigens. :)

Als huisarts je nou geen antbiotica wil geven, even op vakantie gaan naar griekenland, daar krijg je zo 2 soorten en drie sprays in de hand gedrukt haha (mij overkomen).

4. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft het een tijdje geleden gehad. Wilde niet naar de dokter en met stomen, neusspray en paracetamol werd het niet beter. Na twee weken toch naar de huisarts en een AB kuur gekregen. Hij zei dat wanneer de klachten binnen een kleine week niet minder worden dat je dan voortaan beter kan bellen voor een afspraak.

5. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ikzelf meestal doe is de tabletjes van A.Vogel gebruiken en meestal helpt dat heel goed..
    Zijn deze tabletjes
    Cinuforce tabletten

6. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad aan de neusspray en stomen. Dat scheelt al een hele boel. Als het echt niet over gaat naar de HA voor een antibiotica kuur (hoewel ze niet altijd happig erop zijn om die te geven).

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Heb het net achter de rug, neusspray en paracetamol was voor mij voldoende. Als het na een weekje nog niet over is dan een afspraak bij de huisarts maken.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    #8 prinses, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt: 16 mei 2011
    Ik heb voor morgen een afspraak. Ben nog niet zo lang geleden geopereerd aan mijn oor, misschien maken ze wel een uitzondering... Ik heb 2 paracetamol genomen, maar eigenlijk wordt het alleen maar erger ipv beter. Ik heb trouwens geen groen snot.

De week na de operatie ben ik ontzettend verkouden geworden. Niezen, snot, keelpijn, hoesten en alles. Vorige week ook nog verkouden. Nu dus minder verkouden, maar ontzettende druk in mijn hoofd en wangen. Ik heb trouwens geen koorts. Hoort dat bij een voorhoofdholte-ontsteking of zal het gewoon een fikse verkoudheid zijn?

9. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Voorhoofdholte ontsteking heb ik altijd als ik verkouden ben.
    Ik heb dan altijd een giga koppijn en als ik buk dan is het net of mijn hoofd eraf valt zeg maar.
    Pijnlijke wangen en zere oren.
    Laatste keer kreeg ik van de huisarts een speciale neusspray volgens mij nasonex in elk geval zoiets heette het.
    Die moest ik 1x per dag inspuiten en ook de gewone neusspray erbij en ik krijg dan ook altijd ibruprofen 600mg.
    Moet zeggen dat werkt echt super! Als ik verkouden wordt kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik weer het haasje ben.

10. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hier ook helaas altijd voorhoofdholte onsteking als ik verkouden ben.

Wat goed helpt is regelmatig stomen dat komt het los en kan je gaan snuiten. Dan is de druk er af.

Beterschap

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het enige vervelende is, dat ik niet mag snuiten door de operatie. Maar stomen is een goed idee, wat er dan loskomt, komt er los. Ga ik zo meteen doen. Ik moet even kijken hoe, want voorover buigen mag dus ook niet. Hahaha, wordt wel een beetje lastig zo.:D

12. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Stomen! Stomen! Stomen! Zo maak je de holtes open en kan het snot weg. Gewoon met heet water of evt een rhinocapsule er in. Minimaal 3 x per dag! Verder paracetamol, brufen. Beterschap!

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als je de rhinocapsules te sterk vind kan je ook stomen met kamille.

Als mijn bijholte/voorhoofdholteontsteking te erg is verdraag ik de rhinocapsules niet maar dan wel de kamille.

Veel beterschap!

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Je zou aan je dokter een ab kuur kunnen vragen, die heb ik tijdens mijn zwangerschap wel gehad (Broxil), maar dan heb ik ook MS en kreeg ik koorts wat dus weer niet goed is met MS

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik overleg het morgen wel even. Inmiddels gestoomd. Het lijkt wel iets beter te zijn.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Stomen en als je mag; neusspray gebruiken. De boel goed open maken en houden ;)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Xylo nogwattus mag je tijdens je zwangerschap gebruiken in overleg met je huisarts.

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    niet snuiten, daar wordt het erger van....
    (ik heb eigenlijk nooit de behoefte te snuiten tot ik een bijholte/voorhoofdholteontsteking heb, maar dan "mag" het niet omdat je juist het snot dan in de holtes schijnt te blazen).

Maar ze doen pas wat na een week, en ik slik in die periodes een mix van paracetamol en ibuprofen (afwisselen ivm max. dosering) omdat het anders niet houdtbaar is en dan heb ik ook nog een pijnstiller die ervoor zorgt dat de andere pijnstillers beter werken (juist voor deze periodes).

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb toch een kuur gekregen, omdat ze niet willen dat er druk op mijn oor komt te staan. Vanavond maar mee beginnen.

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mag je ook blijven stomen?
    Zo ja dan zou ik dat ook lekker blijven doen alle beetjes helpen.

Heel veel beterschap!

Deel Deze Pagina