lage rugpijn, wie heeft dit ook gehad?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Laris, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoi meiden,

Sinds gisteren heb ik weer last van lage rugpijn (net boven billen). Het is niet vreselijk en ik kan er goed mee uit de voeten, maar het is wel vervelend. Ik heb het een week of 2 geleden ook gehad en toen is het na een dag of 3 weggetrokken. Nu is het weer terug en als ik zit voel ik het lichtjes, maar het is vooral bij bewegingen zoals beginnen met lopen en opstaan. Daarna gaat het ook wel weer goed en trekt het weer een beetje weg.

Iemand hier ervaring mee? Kan het te maken hebben met de groei van ons spruitje? Ik heb een beetje geruststelling nodig :D

Alvast bedankt voor de reacties!

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik denk dat het heeft te maken met het groeien van je buik en het uitrekken van de spieren en banden. Daarom voel je het ook met het opstaan bijvoorbeeld; dan moet alles weer even op gang komen. Probeer zo veel mogelijk te bewegen zodat alles soepel blijft en misschien kun je af en toe gaan zwemmen, is heel goed voor je rug.
    Als je er meer last van krijgt dan kun je dit aan je vk vertellen. Dan kun je altijd naar een fysiotherapeut. Maar ik ben ervan overtuigd dat veel bewegen en letten op je houding je al heel ver kunnen brengen.

Ik heb al mijn hele leven last van rugpijn (en nu tijdens de zwangerschap niet, het is een wonder!!) en de enige remedie is toch bewegen en vooral NIET stil blijven zitten.

Succes!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lage rugpijn is de meest voorkomende zwangerschapsklacht die er is! Je bent dus verre van de enige. Een veel voorkomende oorzaak is het groeien van de buik en het verweken van het bekken MAAR een andere veel voorkomende oorzaak is een verkeerde houding! En dat gaat niet over, maar wordt alleen maar erger. Bezoek eens een fysio. Zij / hij kan kijken of je goed staat en je oefeningen geven om de pijn te verlichten en te voorkomen. Een fysio kan je zonder tussenkomst van je huisarts bezoeken.

En inderdaad... blijf bewegen!

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Dank je alletwee! Ik neem jullie advies ter harte! Ben altijd blij als ik geen uitzondering op de regel ben :). Ik zal er zeker op letten en als het erger gaat worden het aangeven bij vk of huisarts.

Liefs!

Deel Deze Pagina