hai, Zijn er hier mensen met voorhoofdholte ontsteking en bij holte ontsteking? Hebben jullie er ook wat voor gekregen? Ik heb er nu meer dan week lat van en het belemmert me in alles. Ben continu duizelig en heb hoofdpijn. en als ik buk kan ik wel janken vd pijn, maar ja heb hier nog een uk die ook zijn zorg nodig heeft. Ik stoom en gbruik neusspray van dokter vogel en een zoutoplossing, maar helpt niet. ik heb gelukkig geen koorts.'' ik krijg geen ab kuur omdat ik zwanger ben. Alleen amoxiline zou ik kunnen krijgen, maar die is op peniciline basis en daar ben ik allergisch voor, altans als baby is dit geconstanteerd. Nu denkt de dokter dat de symptonen wel mee zullen vallen, maar ik durf dat risico niet te nemen met een kleintje thuis. ook heb ik sinds ik zo verkouden ben veel harde buiken en krampen. MAak me gewoon ook zorgen om de uk. neem ook geregeld paracetamol, omdat die pijn vreselijk is. heeft iemand anders nog tips?
Heb een paar keer per jaar holte ontstekingen. Het enige wat dan helpt is diclofenac, paracetemol deed niks. Weet niet of je diclofenac mag tijdens de zwangerschap. Heb al zo lang ik zwanger ben geen ontstkingen gehad. Antibiotica heeft niet zo veel zin omdat dat er moeilijk bij kan.( ik krijg het dan ook niet, alleen diclofenac) Wat ook goed werkt is spoelen met zeezout van de natuurwinkel, een oplossing van 10 % maken en dan met een spuit in je neus spuiten en eruit laten lopen. En dan net zo lang tot er troep meekomt. En dat dan 3 x daags. Na een paar dagen komt het dan goed los ( vanillevla komt er dan uit, zo goor) enne weerstand verhogend, vit c ( kan bij zwanger zijn ) en echinaeforce van vogel.
Nee, je mag geen dicloflenac tijdens de zwangerschap. Zou het ook zo graag willen om eens een nachtje door te slapen Maar helaas. Ik heb verder geen tips voor je janneke, het is echt zuur dat ze er niets voor hebben dat echt werkt en dat mag tijdens de zwangerschap...
mijn moeder heeft standaard medicijnen ervoor, maar die mocht ze bij mijn weten niet de laatste keer dat ze zwanger was (zo'n 9 jaar geleden), maar ze kreeg er wel last van tijdens de zwangerschap, volgensmij heeft ze toen uiteindelijk wel wat gekregen omdat ze dr bed niet meer uit kon komen, maar dat zal ik nog eens vragen aan dr. Sterkte ermee iig!
Ik heb het ook op dit moment. Inmiddels gaat het iets beter maar slikte de 1e dagen max. paracetamol. Ik heb wel amoxiline gekregen, heb wel het idee dat het helpt maar goed, daar ben jij niet mee geholpen. Verder gebruik ik babyneusdruppels, zelfde als de zoutoplossing die hierboven al genoemd is. En ik douche wat vaker (lekker losstomen). Af en toe wat tijmsiroop voor mn zere keel en verder chocola voor het goede humeur. Beterschap meid!
Had toevallig net mn ma aan de telefoon, en die zei dat xylometazoline ook wel eens wil helpen (gewoon verkrijgbaar bij de drogist). Mag je gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap, alleen niet langer dan een week achter elkaar, en als je n hoge bloeddruk hebt of de doorbloeding van de placenta niet zo goed is kan je t beter weer niet doen. Verder heeft mn ma er zelf altijd last van omdat ze allergisch is voor een stofje in de lucht ofzo, dus heeft ze speciale medicijnen tegen die allergie, maar daar heb je verder dan niks aan
bedankt meiden voor de reacties. Dat is echt fijn. Babyneusspray gebruik ik en dat van dokter vogel ook al, maar die gebruik ik nu een week en langer mag niet. stomen doe ik ook zeer regelmatig, maar komt t niet echt los van. ook de thijmsiroop gebruik ik, zeker als ik weer eens een vreselijke hoestbui heb. Ik zal eens kijken naar xylometazoline. Mijn bloeddruk is goed en ook de doorbloeding, dus wie weet. En anders bel ik de gyn gewoon of zij misschien nog iets weet wat ik wel mag. Want de pijn is niet te harden soms en die duizelingen zijn verschikkelijk. en ik moet er gewoon staan voor mijn kleine man. en heb dan ook de regelmatige huilbuien, omdat ik t soms evenniet meer weet.