voorjaarsmoeheid...

Discussie in 'De lounge' gestart door guppie81, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ja klinkt stom he, voorjaarsmoeheid. Maar ik heb er altijd weer last van.
    De meeste mensen hebben herfst,- of winterdepressies, maar ik heb voorjaarsmoeheid.
    Ik ben niet despressief hoor, maar gewoon zoooo moe. En heb ook nergens zin in. Een werkdag duurt me te lang.

Mijn dochter is helemaal niet lastig vandaag, maar ik heb de dag nu al gehad. Vorige week had ik er geen last van natuurlijk prachtig weer! Maar maandag sloeg het toe. Op tijd naar bed helpt niet.
    Heb net maar multivitamine genomen, misschien moet ik ook maar aan de vitamine D...

Meer mensen hier last van en wat doe je eraan?

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    geen idee :( Lijkt me vervelend voor je!

Maar je hebt wél een hele gave banner!

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    tjaa.....van dit weer word ik ook niet bepaald vrolijk......
    Misschien lekkere vrolijke muziek draaien en een mega grote bos met voorjaarsbloemen kopen..?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bloemen heb ik al gekocht!
    Maar het is niet dat ik niet vrolijk ben hoor. Ik merk in mijn stemming geen verschil. Ik ben gewoon verschrikkelijk snel moe.

Ik ga maar even een dutje doen ;)

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik dacht altijd dat voorjaarsmoeheid kwam door het uur tijdverschil omdat je dan een uur minder slaapt (hoe naief, sorry :oops: ), maar dat is dus niet zo lees ik hier en de zomertijd gaat zaterdag pas in, ik hoop dat je je gauw beter voelt!

voorjaarsmoeheid ken ik niet maar ik heb altijd wel een winterdip, geen depressie maar wel een energiedip zeg maar ;)

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    mijn man heeft altijd last van een winter dip/depressie. ik zelf heb al van jongs af aan last van de wel bekende voorjaars vermoeidheid :evil: kan echt mijn nest niet uitkomen in de ochend en in de avond vallen mijn ogen om 21.00 uur al dicht. zo lastig, ik doe er eigenlijks niks aan. ik laat t gewoon voorbij gaan en merk vanzelf wel wanneer t weer over is. als de zon schijnt voel ik me in ieder geval veel beter in mijn velletje.hihi

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bij mij wil een zonnebankkuurtje nog wel eens helpen. Misschien een idee?

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dat is inderdaad een goed idee Liza!
    Want als de zon schijnt heb ik helemaal nergens last van.
    Ik heb echt een onwijze energiedip. Heb vanmiddag een uur geslapen, terwijl ik niet eens een drukke week heb! Dat lukt me normaal in tijden van zware overbelasting, gebroken nachten ofzo.

Ik ga eens kijken of ik de zonnenbankstudio op internet kan vinden en anders even bellen.

@susanne, het gaat bij mij ook wel weer over hoor. Heb het nooit eerder zo opgemerkt als nu, al heb ik het wel elk jaar gehad.
    Het stoort me nu wel, omdat het niet normaal voelt dat ik zo moe ben...

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb ook geen last van voorjaarsmoeheid.

Maar ik hoor van veel mensen in mijn omgeving dat deze winter c.q. dit prutweer te lang duurt. Er zijn hierdoor ook veel mensen depressief.

Van mij mag de echte lente wel komen. Dat wil zeggen: in elk geval een paar weken droog weer met een blauwe lucht en een zonnetje + aangenaam temperatuurtje.

10. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Okay, met dit weer gaat het moeilijker, maar mensen worden juist fit als ze naar buiten gaan een stukje wandelen.

En zonnebanken is idd ook goed, van meer licht word een mens fitter.

11. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    bij mij werkt alleen een zonnebank niet :( krijg ik allergie aanvallen van zoals rode bulten uitslag wen enorme jeuk. dus ik sla t over. haha heb ik trouwens ook met gewone zon

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ondanks dat het geen supermooi weer is, eigenlijk gewoon bagger, iedere dag effe een blokje om lopen.
    schijnt toch heel goed voor je te zijn!

joyce

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb een hond, dus loop elke dag wel buiten.

Ik ben nu zo ontzettend moe, niet leuk meer. En mn man vindt dat ik me niet zo aan moet stellen...

14. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb het dit jaar geloof ik allemaal. Winterdip, kraamtijddip (die 2 gecombineerd eigenlijk) en nu voorjaarsmoeheid. En dan is het straks zomer en dan denk ik dat ik spontaan last krijg van zomerluiheid ;) . Hopen dat ik me tegen de tijd dat het herfst wordt wat beter voel :(

Blehhh het is gewoon tijd voor zon, temperaturen boven de 12 graden, vrolijk fluitende vogeltjes, lekker ruikende bloemen en blaadjes aan de bomen. Kom maar op met die lente, ik heb er zin in! En tot die tijd, gewoon om 21:00 naar bed gaan als je moe bent. Ik zie dat het al bijna bedtijd is nu :confused: :) :). Truste!

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sja en als het dan eenmaal bedtijd is, ben ik niet moe meer...
    Heb ook steeds hoofdpijn, bah!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik had het vorig jaar deze tijd overigens ook, maar onder het mom van "net moeder" dook ik toen overdag nog lekker mn bed in! Hoefde ook niet te werken dus viel niet zo op...

Deel Deze Pagina