Wielrennen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lolsmurf, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Misschien wel een gekke vraag maar het was vandaag heerlijk weer om te gaan fietsen. Normaal gesproken ga ik ook wielrennen als het weer wat beter wordt maar kan dit nog als je 31/32 weken zwanger bent en hoe lang kun je eventueel doorgaan? Wat vinden jullie hiervan?

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik geloof toch dat ik met deze termijn dat niet meer zou doen.
    Stel dat je valt...
    Maar als je je er lekker bij voelt, waarom niet..

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook een wielrenster. Ik ga t niet meer doen. Je bent te gevoelig voor vallen. Al zo vaak gehad dat andere weggebruikers niet opletten en voor je het weet lig je onderuit. Dus ik durf t niet aan. Daarnaast pas ik mijn wielrenbroeken niet meer vermoed ik. Geven te weinig mee bij de buik. En daarnaast zit je ver voorover dus lijkt me heel oncomfortabel met een dikke buik.
    Helaas ligt mijn mountainbike ook nog in puin en moet opgeknapt. Dus vandaag de gewone fiets gepakt en een stuk gaan rijden. Ga t wielrennen wel missen hoor als t mooie weer eraan komt.

4. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 26 weken moeten stoppen met fietsen omdat het trillen van hobbels in de weg mij bekkenpijn gaf, maar verder is er weinig tegen fietsen. Maar de houding maakt denk ik wel een verschil. gewoon doen wat goed voelt!

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Uiteindelijk gaat het erom waar jij je lekker bij voelt. Ik heb vandaag voor het laatst gefitnesst. Ik vond dat ik nu teveel moest overslaan omdat wel erg veel pijn gaat doen, medisch gezien is er geen reden om te stoppen met sporten. Contactsporten leveren natuurlijk snel risico op, maar wielrennen valt daar niet onder. Maar als je bang bent om te vallen of als je buik in de weg zit, dan zou ik het bij de gewone fiets houden. Kies gewoon voor waar jij je lekker bij voelt, dan kom je je zwangerschap het gezondste door.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Vind t toch anders dan fitness gezien t risico op vallen.
    Fysiek is t idd prima te doen maar je bent zo gevoelig met vallen door anderen. Blijf t link vinden maar dat is natuurlijk ieders eigen keuze.
    Ik zou t mezelf nooit vergeven! Heb wel over kleinere valpartijen gehoord die zorgden voor een dood kindje. T is net hoe je terecht komt

Deel Deze Pagina