voorhoofdsholteontsteking en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Grietjenb, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hoi hoi,

Sorry een lang verhaal!

Nou de titel zegt al veel.
    Ik geef onze zoon van ruim 6 maanden nog BV en zit nu met een voorhoofdsholteontsteking.
    Ongeveer 2 weken geleden begon ik met hoofdpijn. op advies van de HA ben ik toen met zoutwater gaan spoelen. Erg goor, maar warempel na 2 dagen hoofdpijn weg. En dan ben ik zo'n miep die dan dat hele spoelen vergeet en denkt dat het over is. :(
    Een paar dagen later keerde de hoofdpijn in volle hevigheid terug. Ik heb eerst niet eens in de gaten dat het misschien wel eens daardoor kan komen. Ik had niet zo best geslapen en een druk weekend. Dan kun je toch ook hoofdpijn hebben? ;)
    Maar na 2 dagen hoofdpijn kreeg ik aan 2 kanten kiespijn :( Hoe kan dat nu weer??
    Ik ga googlen en zie dus bij symptomen van voorhoofdsholteontsteking staan dat je dan dus ook kiespijn kunt krijgen. Lekker dan! Ik dus maar weer moedig aan het spoelen gegaan. Na een paar dagen was weer de hoofdpijn weg, maar ik zit toch vol in mijn hoofd, mijn temp. blijft licht verhoogd. Dus toch maar eens naar de HA gebeld. Ik kreeg van de assistente te horen dat dan waarschijnlijk wel een kuurtje nodig zou zijn. En dat BV dan niet daarbij zou kunnen. Ik vroeg of er nog een andere optie was, want stoppen met de BV wil ik nog niet en kolven heb ik nog nooit gedaan, dus als ik dat moet gaan doen weet ik niet of dat een succes gaat worden.
    Zij raadde me aan om een neusspray te gebruiken en daarbij ook te stomen met heet water. En daarbij 4x per dag 2 paracetamol. Dit doe ik sinds maandag. Nu is het donderdag en ik merk eigenlijk geen verschil. Door de paracetamol voel ik me wel goed, maar mijn hoofd blijft vol en er komt niks los.
    Ben ik te ongeduldig? Of kan ik beter toch naar de HA gaan? Ik wil namelijk niet stoppen met de BV en kolven zie ik ook niet zitten. En mijn mannetje is geen fles gewend, dus ben bang voor grote drama's dan.
    Wie heeft er nog een goed advies wat ik kan doen???

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Er zijn ook bepaalde antibiotica die je kunt gebruiken bij borstvoeding. Even googlen want ken de namen niet uit mijn hoofd.

Verder is het helaas echt een kwestie van uitzieken.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb een neusholte/kaakholte ontsteking. Ik heb antibiotica voorgeschreven die wel samen zou gaan met de bv. Ik heb amoxicilline | Apotheek.nl voorgeschreven gekregen. Ook pijn in mijn kiezen idd. Dus het is nog de vraag of daar niet de ontsteking zit. Maar goed raar dat ze zeggen dat je niks mag....

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Er is inderdaad wel ab die je mag gebruiken samen met borstvoeding. Je kunt ook ibuprofen gebruiken, werkt ook ontstekingsremmend.

5. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Amoxicilline mag gewoon bij bv inderdaad (mogen baby's zelf ook krijgen). Raar dus dat ze dat zeggen. Zou er eens specifiek naar vragen of je deze voorgeschreven mag (even met arts zelf ook en niet met assistente).

6. Grietjenb

ibuprofen mag toch niet zomaar bij BV?
    Ik zit in dubio of ik het nog even aankijk of dat ik toch morgen al naar de HA zal gaan.

7. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Bij bv mag het gewoon. Tijdens zwangerschap niet.
    Gezien het weekend zou ik een afspraak maken en vragen om recept. Je kan altijd beslissen om het innemen nog even aan te zien, maar mocht het het weekend niet gaan heb je de antibiotica wel in huis en kan je dan alsnog beginnen met slikken.

8. PeAn

PeAn Niet meer actief

Ik zou niet te lang doorlopen met een voorhoofdsholte ontsteking.

Er zijn genoeg medicijnen die veilig gebruikt kunnen worden tijdens de borstvoeding en ook ontstekingsremmers.

Een lijst met medicijnen waarbij aangegeven wordt in hoeverre deze gebruikt mogen worden bij borstvoeding.

https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html

Zou dus naar de huisarts gaan. Heel veel beterschap!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Jawel hoor. (volgens mij komt er nog minder van in de bv dan paracetamol, maar dat kun je wel opzoeken). Het mag in elk geval wel.

Volgens de lijst van bv.com is het L1, de categorie "veiligst".

10. Grietjenb

Dank je voor die lijst. Die kende ik niet!
    Ik bel denk ik morgen maar eens naar de HA. Het heeft denk ik geen nut om tot na het weekend te wachten.

11. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb ook net kaak/voorhoofdsholteontsteking gehad en gewoon amoxycilline genomen. Ik heb er ook een neusspray bij gekregen, budosenide. Mochten allebei bij borstvoeding. Sterkte!

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik heb al zeker 20 keer een voorhoofdholte ontsteking gehad en kreeg vrijwel nooit antibiotica.
    Inderdaad stomen en neusspray. En veel je neus snuiten. Voor zover ik weet kan het wel 2 tot 3 weken duren voor het weg is.

13. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had vorige maand een borstontsteking en toen kreeg ik een antibioticum dat je ook mag gebruiken als je bv geeft. Er is dus wel iets. Zou zonde zijn om te stoppen als je dat nog niet van plan was.

Sterkte met de voorhoofdsholteontsteking.

14. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik heb het een paar maanden geleden ook gehad, ook in combinatie met borstvoeding. Ik was weken lang verkouden en toen dus ook voorhoofdholteontsteking. Ik heb ook alleen maar gespoeld met zout water (kleine 10 ml ampullen), zeker wel 10 keer per dag en gestoomd, 3 tot 4 keer per dag. Ik nam Paracetamol en als het echt niet ging Ibuprofen, in overleg met de huisarts.

Het duurde wel even voor ik me beter voelde. Beterschap.

15. Grietjenb

Ik heb vanmiddag half 3 een afspraak bij de HA.

16. Grietjenb

Nou ik ben geweest.
    Ik heb een ab kuur gekregen: amoxociline en een neusspray budoseline.
    Hij vertelde wel dat ze niet zomaar een kuur geven. Het heeft ook niet altijd veel effect. Het is meestal gewoon een kwestie van uitzieken.
    Hopelijk helpt het snel, want ik heb weer een beroerde dag achter de rug: Veel hoofdpijn, ik was er zelfs misselijk van. PCM hielp ook niet echt.

Deel Deze Pagina