Hoe groot is de kans op een 'foute' echo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Konijn, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Vrijdag krijg ik voor het eerste een echo. Ik ben er erg zenuwachtig voor, omdat ik erg bang ben dat het misschien niet goed zal zijn. Je leest zo veel over lege vruchtzakjes of het ontbreken van een hartslag.
    Mijn zwangerschap verloopt vooralsnog goed. Ik heb vrijwel geen klachten. Fijn, maar ook een beetje eng (ik zou me wel wat meer zwanger willen voelen).
    Ik heb geen last (gehad) van bloedverlies of krampen, dus geen concrete aanleiding om te denken aan een miskraam.

Hoe vaak komt het voor dat bij de eerst eecho blijkt dat het niet goed is? Ik weet dat de kans op een miskraam groot is (10%), maar veel vrouwen merken dat dan al voor de echo. Vrijdag ben ik 10 weken en 2 dagen zwanger, gerekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie.

Is het trouwens zo dat bij een 'goede' echo de kans op een miskraam ineens heel veel kleiner is?

Groetjes,

Esther

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi esther,

Bij 1 op de 5 vrouwen is de zwangerschap niet goed. Helaas, kan je er nu weinig over zeggen of het bij jou wel of niet goed is. Maar omdat je geen bloedverlies hebt gehad of krampen mag je gerust goede hoop hebben.
    Ja als het hartje klopt mag je er al van uit gaan dat het goed zit.

GEFELICITEERD! Imke

Deel Deze Pagina