Hoi dames. Over een paar dagen wordt ik ingeleid met een ballonnetje katheter. Nu krijg ik daar de 16e meer info over van de gynaecoloog maar nieuwsgierig als ik ben vraag ik het hier maar alvast. -Hoe gaat zoiets in zijn werk. -Doet het plaatsen pijn (nog nooit een eendenbek oid gehad dus echt geen idee) - hoe lang duurt het voor er iets gebeurd. - ik heb een medische indicatie vanwege een variatie op het hartje van de baby. Mag ik na het plaatsen van die ballon dan naar huis of moet ik in het ziekenhuis blijven Hoop dat iemand me alvast wat kan vertellen
Ik ben ook erg benieuwd! Bij mij wordt er dinsdag een ballon katheter geplaatst, het enige wat ik weet is dat ik in het ziekenhuis moet blijven dan en de gyneacoloog zei dat het dan nog best lang kan duren omdat alles bij mij nog dicht zit..
Ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij was, of dit algemeen is, dat weet ik niet. Bij mij hebben ze een ballonnetje gezet toen ik al 1 cm ontsluiting had. Ik mocht plaats nemen in een verlosstoel en er werd een eendenbek ingebracht en een staafje (het balonnetje). Ik vond het niet pijnlijk, maar ik kan me op die momenten wel vrij goed ontspannen. Het was bij mij wel een heel gedoe, want ze kregen hem niet goed geplaatst. Als het ballonnetje eenmaal op zijn plaats zit, spuiten ze via een slangetje vloeistof in waardoor het ballonnetje oprekt in de baarmoedermond, ook dit vond ik niet pijnlijk. Bij mij werd hij geplaatst rond een uurtje op 5 en rond 10 uur viel hij uit. Heb begrepen dat dit wel enorm snel is. Ik lag in al in het ziekenhuis en was zelf ziek, dus mocht niet naar huis, maar denk dat men kijkt naar de situatie van degene waarbij men plaatst. Ik had ook nog nooit een eendenbek van dichtbij gezien (niet helemaal waar, heb namelijk jaren sexsuele voorlichting gegeven), maar het viel allemaal enorm mee. Heel veel succes!
Dank je voor je antwoord. Wow 5 uurtjes is wel snel inderdaad. Ik heb geen idee of ik al ontsluiting zal hebben. Hoop wel dat het allemaal een beetje opschiet als het zo ver is.
Hier werd ik ingeleid terwijl ik al was opgenomen, dus naar huis gaan was er sowieso niet bij. Ik kreeg 's avonds de ballon, ik had toen al 2cm ontsluiting, plaatsen voelde een beetje zeurderig, niet pijnlijk. Vergelijkbaar met de tandarts vond ik, niet leuk, maar ook geen ramp. Plaatsen was even een gedoe; eerste keer zat hij niet goed, tweede keer floepte hij zo op de grond Zaten we met z'n drieen (ik, gyn en vpk) te gieren van het lachen Derde keer zat hij goed! 's Nachts kreeg ik hele lichte krampen en moest ik een paar keer naar de wc, heb ook een paar keer onder een warme douche gestaan in de hoop dat dat iets zou versterken. Uiteindelijk kon de gyn de ballon er 's ochtends vrij makkelijk uittrekken en zat ik op 3cm, vliezen werden gebroken en ik kreeg weeenopwekkers. Ik geloof dat dochter er 7 uur later was
Hier wordt hij woensdagochtend geplaatst. Inmiddels heb ik ruim 1,5cm maar toch vertelde ze mij rekening te houden met 48 uur wat hij maximaal kan blijven zitten. Dan valt het altijd mee. Naar huis mag ik niet, verzekeringstechnisch gezien. Hier wordt hij woensdag om 08:00 geplaatst en mag hij tot 16:00 eruit vallen die dag. Als hij voor 16:00 eruit valt breken ze de vliezen nog, na 16:00 dan laten ze de natuur zijn gang gaan en trekken ze het over de nacht heen. Las in een ander topic dat je over 11 dagen aan de beurt bent inderdaad. Spannend meid!!! Toen ze mij dit vorige week vertelde dacht ik precies hetzelfde!!! Oooooh 11 dagen pas... en nu is het woensdag al zover
Jaa de tijd gaat echt hard. Stond net even in de babykamer en ik dacht: omg.. over 2 weken ligt hier gewoon een baby.. mijn baby..
Bij mij deed het wel zeer maar ik heb vaginisme en kan niet ontspannen. Kon om een uurtje of 13:00 plaats nemen in bed en toen werd hij geplaatst (duurde even) vervolgens vullen en voelen of deze goed zit. Gelukkig wel in 1 keer gelukt alleen duurde het even. Volgende ochtend is hij eruit gegaan. ik mocht niet naar huis, jij ook niet als het goed is.
Okee. Ja dan snap ik dat het zeer doet. Vaginisme heb ik gelukkig niet. En ontspannen kan ik denk ik wel door op mijn ademhaling te concentreren. Een vriendin van mij werd ook ingeleid met een ballonnet. Zij had ook een medische indicatie ivm zwangerschapssuiker Maar zij mocht wel naar huis. Nou had ik natuurlijk een haar kunnen vragen hoe of wat. Maar wil niet dat iedereen weet dat het dan gaat gebeuren.. Dan wordt ik helemaal plat geapt en gebeld. Daar heb ik geen zin in. Mijn schoonouders en ouders weten het en mijn beste vriendin omdat zij de hond dan op moet vangen. Verder hoort iedereen het wel als de kleine geboren is.
Groot gelijk @Imona. Hier precies hetzelfde. Ouders en schoonouders en zussen weten het. Ook mijn ex man, want die vangt vanaf de vorige dag dat ik ingeleid wordt onze dochter op. En kan hem bellen als ze weer kan komen. Ideaal, hebben we onze handen vrij en is ze op haar gemak bij der vader en kan ze gewoon naar school. Kon het wel een vriendin vragen, maar dan weet ze het gelijk... Daarom is dit forum zo ideaaaaaal!
Ja dit forum is zeker ideaal. Lekker anoniem. Je kunt zeggen wat er op je hart ligt. Ongegeneerd klagen en iedereen begrijpt hoe je je voelt. Ik ben ook echt verslaafd. Haha. Zit hele dagen te neuzen of er al wat nieuws is. Al vanaf dat we zijn begonnen met zwanger worden zo'n 2 jaar en 9 maanden geleden.
Hier 2x ingeleid met ballon. De eerste keer ging ik er onbevangen in maar het deed gruwelijk zeer. Had met de stand van mijn baarmoeder te maken waardoor ze nogal aan het prutsen waren. 2e keer was ik strontzenuwachtig maar toen ging het in een keer goed en was het ook niet pijnlijk. Succes!
-Doet het plaatsen pijn (nog nooit een eendenbek oid gehad dus echt geen idee) Ik heb bij beide bevallingen een ballon gehad. De eerste keer was het een rot gevoel maar niet pijnlijk. De 2e keer heb ik degene die em zetten bijna een klap op zijn bek gegeven. Het deed vreselijk veel zeer. Bleek een gynaecoloog in opleiding te zijn. - hoe lang duurt het voor er iets gebeurd. 'S avonds ballon erin. De ballon valt er bij mij niet vanzelf uit ondanks genoeg ontsluiting. Beide keren zijn mijn vliezen gebroken door de gynaecoloog en kreeg ik wee opwekkers. Bevalling van dochter duurde 7 uur, bevalling van zoon 4 uur. - ik heb een medische indicatie vanwege een variatie op het hartje van de baby. Mag ik na het plaatsen van die ballon dan naar huis of moet ik in het ziekenhuis blijven Dat verschilt per zh. Ik moest blijven. Ik denk dat jij vanwege je medische indicatie ook moet blijven.
Heb inmiddels begrepen hoe het in z'n werk gaat. Als de ballon geplaatst is mag ik naar huis. Hij wordt 16.30 geplaatst. Als de ballon er uit valt of mijn vliezen breken moet ik meteen terug. Moet sowieso de volgende dag terug in te kijken of die los zit. Zo niet moet ie blijven zitten of gaan ze over op tabletten. De gynaecoloog heeft me wel duidelijk gemaakt dat het snel kan gaan maar dat het ook gewoon een paar dagen kan duren voor de baby er is. Ben benieuwd.
Wat spannend zeg! Bij mij werd de ballon geplaatst toen ik een vingerkootje (dus een kleine cm) ontsluiting had. Het plaatsen zelf was even gevoelig, en meteen daarna kreeg ik behoorlijk last van krampen. Schijnbaar heb ik een hele gevoelige baarmoeder/baarmoedermond, want elke keer als ze daar ook maar even bij komen bloedt ik als een rund dus ook na het plaatsen van de ballon moest de dweil gehaald worden. Om 19:30 was hij geplaatst en ik bleef in het ziekenhuis. 's ochtends om 07:00 had ik genoeg ontsluiting, ondanks dat de ballon er niet uit gevallen was. Toen werden mijn vliezen meteen gebroken en werd ik aan de weeënopwekkers gehangen en 's nachts rond 2 uur was ons zoontje er