welke maat pampers inslaan verwachting gemiddeld kindje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Hummie, Jan 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    Zoals titel al zegt: hoeveel van maatje 1 newbaby pampers hebben jullie gebruikt bij geboorte van een gemiddeld kindje? (dan praten over een 7 ponder zeg maar, ongeveer 3500 gram) Ik twijfel zo, wil niet teveel van maatje 1 inslaan, zonde als ik ze niet kan gebruiken, maar ook niet te groot.... zucht! dacht zelf aan 2 pakken maatje 1 en 1 pak maatje 2?? Ik heb al zo' n klein pakje maatje 1 van mijn zus gekregen. Graag jullie advies! :) Kan het niet echt vinden verder op het forum.

liefs hummie

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,034
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter was 6 pond.
    Ik heb volgens mij 4 pakken maat 1 gebruikt (er zit ook 1 in de babydoos van de prenatal)
    En volgens mij ook 4 pakken newborn maat 2.

Toen zijn we begonnen met babydry maat 3.

3. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    ok, bedankt voor je antwoord. Ik heb de prenatal/blije doos 2 weken geleden opgehaald en daar zat geen pak luiers in maar 12 losse luiers pampers newborn!! de doos schijnt te verschillen per keer en je moet het net treffen om er zo'n vol pak luiers bij te krijgen. Baalde er wel van!! nu in de aanbieding bij AH, 3 voor 2. Dus vandaar dat ik wil weten welke 3 maatjes ik het beste in kan slaan. ;)

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik inslaan in maat 2 . Ons meisje was ruim 7 pond en heeft volgens mij maar 2 pakken maat 1 gehad. Ik vond die kilo verschil niet zo veel eigenlijk...

5. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    ok, thanx athina. :) Dat klinkt dan wel goed, dan heb ik er 2 van maatje 1 en 2 van maatje 2. Maatje 2 is dus niet veel groter dan maatje 1?

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Mijn dochter was bij de geboorte 3440 gram en ik heb een maand lang maat 1 newborn Pampers gebruikt. Toen was ze door het consultatieburo gewogen en was 4500 gram.

7. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    hoi hoi,

Hier Mike was 3400 pond heb vanaf het begin newborn maat twee gebruikt. Hij is nu drie weken oud en doet hier nog steeds mee.. Zou dan trouwens de pampers baby dry kopen. want daar zitten er meer in en zijn van dezelfde maat!.

8. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    ok, thanx meiden, echt heel fijn! zo kan ik beter inschatten hoeveel ik zal inslaan! :D

9. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Beau is nu ruim 4wkn en woog bij zijn geboorte 3780 gram, hij zit nu nog steeds in maatje 1 van de pampers new baby.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik kreeg toevallig van mijn zus ook zo'n klein pakje maatje 1. Heb zelf nog wel 1 pak bijgekocht en met de gratis luiers in de dozen denk ik dat ik wel genoeg heb in maat 1. Maar hier wordt de kleine ook minimaal op 4 kilo geschat.
    Ik heb ook nog 2 pakken in maat 2 bijgekocht. Ook zo'n aanbieding. Totaal 3 pakken voor 20 euro.

11. brenda24

brenda24 Lid

Sep 11, 2008
    60
    0
    0
    verzorgende
    Helmond
    hoi,

Fleur was bij haar geboorte 3130 gram en zij heeft dacht ik ongeveer 2 maanden met maatje 1, gedaan van de Kruidvat.
    Deze vielen wat kleiner als de 'Pampers'.
    Daarna overgestapt op de 'Pampers', nr 2..Je steunt er meteen Unicef mee.
    ze is nu ruim 7 maanden en gebruikt nog een half pakje nr 3 en krijgt daarna nr 4.
    Ik haal meestal de aanbiedingen van 3 halen 2 betalen. Als ze nog goed passen haal ik 3 pakken van 1 maat.
    Beginnen ze wat strak te zitten haal ik nog 1 pak van de maat die ze heeft en 2 pakken van een maatje groter.

Succes ermee!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Ik zou 2 pakken van maat 1 in huis hebben. Dan kun je van maat 2 wel wat meer in huis halen.

Maar er zijn zo vaak aanbiedingen dat het echte inslaan eigenlijk niet hoeft.

13. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Inderdaad wat hierboven ook al staat.Er zijn genoeg aanbiedingen.En ik zou zeker niet te veel luiers kopen want stel dat pampers toch niet mooi aansluit bij de billen van jouw´n kindje.Mijn dochter kreeg bijv. wondjes van de klitteband sluiting van de pampers op haar buik.Mijn dochter was toen al wel een stuk ouder hoor en was een kleine boeda waardoor haar buikje over de luier viel.Maar goed wij zijn toen ook overgestapt naar een ander merk.

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    ik sluit mij aan bij Esthers. Ik zou er gewoon voor zorgen dat ik zeker maat 1 in huis heb en dat je enkele dagen zeker verder kan. En dan kijken wat je het beste doet. Het is zo stom om van alles enorm veel bij te halen als je kindje dan uiteindelijk er geen baat bij heeft. Mijn dochter is nu 5 maand en gebruikt nog steeds maat 2 vermits ze nog maar 5.500kg weegt.

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ons meisje was 3445 gram. We hebben 4 pakken maat 1 gehad, daarna overgestapt op maat 2 en dat heeft ze nu nog steeds.

Groetjes,
    Nikki F

16. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    nou, ben net terug vd AH. Daar is nu actie 3 halen, 2 betalen dus vandaar dat ik nu graag wou inslaan want je zal net zien dat als de kleine net geboren is en ik ze nodig heb er geen actie is!! Ik heb nesteldrang, wil iig iets op voorraad hebben haha!! Gezien de reacties hier heb ik 1 pak maatje 1 gehaald en 2 pakken maatje 2, dan zit ik altijd goed. ;)

Bedankt! Kan niet wachten om dat 1e luiertje om haar kontje te doen!! :D

liefs humm

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva werd gemiddeld geschat, maar woog 4350 gram en was behoorlijk breed. Maat 1 hebben we een paar dagen gebruikt, maar toen zijn we op maat 2 overgestapt, want we kregen de luiers maat 1 nauwelijks dicht.
    We hebben nu 12 luiers maat 1, ik wil voor de zekerheid nog wel een pak maat 1 erbij halen, mocht dat te klein zijn, geef ik het pak gewoon weer weg. Daarna gaan we over op luiers van de Aldi, die zijn vanaf 4 kilo, dus nog even afwachten hoe groot de kleine is. Bij Eva hebben we ze ook altijd gebruikt toen de pampers (een paar pakken gekregen van mijn nichtje) op waren. Daarna nog wel een keer een aanbieding van pampers gekocht, maar die van de Aldi bevallen veel beter. En die van mijn nichtje hadden wij gekregen omdat ze dus had ingeslagen maar haar kinderen er niet tegen konden.

Als je borstvoeding gaat geven zou ik trouwens geen babydry kopen. Borstvoedingspoep is vaak dunner en slijmeriger en wordt dan vaak niet goed opgenomen door de babydry. De new baby zijn dan beter.

18. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    ok snoopy bedankt voor de BV tip!! wil idd BV gaan geven als dat lukt, ik heb gelukkig de newbaby gehaald! (maar twijfelde idd even in de supermarkt want in babydry zaten er meer, maar die was op, moest zo zijn hahah!)

19. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Wij hebben maat 1 (new born van Pampers) ongeveer 5 weken gebruikt. De kleine woog bij de geboorte 3100 gram.
    Maat 2 ook iets van 5 weken.

Aan 2 pakken, maat 1, heb je wel genoeg.

20. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

Mar 29, 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Onze kleine meid was meer dan 8 pond!! en heeft bijna 9 weken maat 1 gedragen en nu zit ze in maat 2 (ze is nu 13 weken) en ik denk dat ze daar nog wel een tijdje in blijft.

Ik moet er wel bij zeggen dat ze erg lang is (bij geborte 55 cm) en daarom misschien ooki wat zwaarder?!!!

Share This Page