Wie heeft er ervaring met een oor of voorhoofd-thermometer, en.. zijn deze betrouwbaar en te gebruiken voor een baby? groetjes
voor de baby kan je het beste gewoon een rectale thermometer gebruiken, die zijn het nauwkeurigst. De vk wilde ook alleen die gebruiken bij ons, zowel voor de baby als voor mij.
Ik heb zo'n voorhoofdthermometer omdat Sanne absoluut geen thermometer in haar achterste wil, het is een ramp. Hij wijkt 0,3 C af, dus je moet er 0,3 bij tellen. En het geeft mij een indicatie of ze evrhoging of koorts heeft. Ik ben er blij mee.
Oorthermometer gaat zelfs bij mijn peuter van bijna 2,5 nog niet...zo smal zijn haar gehoorgangetjes! Rectaal is idd het beste, maar wordt op een gegeven moment niet meer op prijs gesteld (ook oudste!) Welk merk voorhoofdsthermometers zijn er?
Wij hadden laatst 1 voor het oor gekocht. Nou die ligt nu in de kast, echt waardeloos. Er zat gewoon verschil van temperatuur in het linker en rechter oor. En niet een beetje ook.
wij hebben voorhoofdthermometer voor ons en ons zoontje. Ideaal ding. Wijkt tenminste niet zoveel af als een oorthermometer. MAAR, je moet rekening houden met allerlij factoren. ZOals de omgevingstemperatuur. Je mag niet net naar buiten zijn geweest want dan geeft ie ook een afwijkende temperatuur aan. Je mag ook niet net inspannend bezig zijn geweest. En nog wat dingetjes maar dat staat in de bijsluiter. WE hebben 'm ook meer voor mijn man. Die is zo vreselijk fobisch voor rectale thermometers
Dit heb ik in een cataloog van een babywinkel gezien. Is dat handig? Want het lijkt mij niet zo geweldig als je kindje geen speen wil...
Hier is het toch nog vaak rectaal. Onze huis- én kinderarts zeggen ook dat dat eigenlijk de beste manier is.
Eva heeft van 3 weken tot 5 maanden een speen gehad... daarna wilde ze 'm absoluut niet meer. Is dan dus niet zo heel erg handig. Hier een gewone thermometer, hoe vaak gebruik je het nou? Eva vindt het nu trouwens alleen maar leuk
Ik heb de oorthermometer pas gekocht. Het was iedere keer drama bij m'n zoontje (15 mnd) als ik rectaal moest meten. Nou, ik vind het een prima ding hoor. Ze gebruiken hem ook in het ziekenhuis. Alleen niet bij pasgeboren baby's.