Voorhuid helemaal los!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicolientje, 19 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Mijn zoontje wordt in juli 2 en gisteren kwam ik erachter dat ik zijn voorhuid al helemaal naar beneden kon schuiven. Ik heb al vaker gehoord en gelezen dat de voorhuid normaal gesproken nog vast zit tot ongeveer 4 jaar... heeft iemand ervaring hiermee? Verandert er nu ook iets met hygiëne?

2. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het wisselt per kind hoe snel het los zit.

Wanneer je je kind kan instrueren zichzelf te wassen, kan je hem vragen ook de eikel af te spoelen. Ik zou het zelf niet gaan doen, want als ouder voel je niet altijd of het toch ergens een beetje verkleefd zit.

Dit is van toepassing bij kinderen die geen last hebben van kleine ontstekingen aan de eikel. Dan kan je gerust afwachten totdat ze zichzelf kunnen wassen. Bij kinderen die regelmatig last hebben is het wel fijn om de eikel ook even te spoelen.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn zoontje zat het al los niet lang na eerste verjaardag. Heb er eigenlijk nooit wat speciaals meegedaan, blijf er zoveel mogelijk vanaf :).
    Hij heeft ook nog nooit klachten gehad. Mijn man doet pogingen om hem te leren in de douche zelf schoonmaken, maar dat is nog niet beklijfd (door zijn beperkingen). Wij doen het in ieder geval niet en zolang er dus geen problemen ontstaan doe ik maar niets... :)

Volgens mij is het schoonmaken zoals dat bij mannen geadviseerd wordt, vooral voor als puberteit inzet en geslachtsorganen zich ontwikkelen, en er ook smegma ontstaat oiv hormonen. Dat geldt dus nog niet voor mijn 8-jarige...

Deel Deze Pagina