Dag iedereen! Ons zoontje is sinds ruim twee weken goed verkouden. Aangezien hij verleden week niet (of zo goed als) meer wou drinken en 39 koorts had zijn we bij de KA langsgeweest. Deze had hem een antibioticakuur voorgeschreven en zei me dat het verder zichzelf wel zal oplossen. Inmiddels is de koorts weg en drinkt ons mannetje terug zoals voorheen, enkel heeft hij meermaals per dag/nacht last van hevige hoestbuien waarbij hij helemaal rood oploopt, tranende ogen krijgt en moet walgen. Je hoort ook bij zijn gewone ademhaling dat hij last heeft van slijmen. Ook tijdens het hoesten hoor je de slijmen omhoog komen. Als hij gaat hoesten houd ik hem altijd rechtop (hij kan nog niet zitten) en laat ik hem wat naar voor buigen in de hoop dat het slijm er zo uitloopt maar meestal slikt ie gewoon alles weer in. Zijn neusje reinig ik inmiddels meermaals daags met fysiologisch water maar ik heb geen idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de slijmen makkelijker naar buiten komen. Iemand tips?
Tja, dat slijm is wat er nu uitkomt, zo reinigt het lichaam zich. Mijn ervaring is inmiddels dat het er erger uitziet dan het is. Wij hebben n buikslaper en bij erge verkoudheden ligt zn hele bedje de volgende ochtend onder het snot. Wat hier ook wel helpt is voor het slapen de neus leegzuigen met een otrivin mondzuigertje, met van die opzetstukjes. Even vervelend, maar werkt als een tierelier. Ik verbaas me wel weer over het gemak waarmee een ab kuur wordt voorgeschreven als oplossing. Dat werkt echt alleen bij een bacteriele infectie en vaak is zo'n infectie in de holtes lastig te bestrijden met ab.