Hoi verloskundige, Ik heb een vraagje eigenlijk 2. De eerste gaat over toxo ik heb mezelf hierop laten testen bij de gyn en ik ben immuun wil dat dan zeggen dat ik gewoon filet en biefstuk kan eten of mag dit dan nog steeds niet ben hier namelijk nogal dol op en heb al meerdere miskramen gehad wil dus geen risico nemen. Ik heb trouwens met de kerst ook kaneelijs op 1 bolletje later las ik dat je dit beter niet kan eten als je zwanger ben kan dit nu heel veel kwaad of moet ik me er niet te druk overmaken. 2de vraag in overleg met de gyn heb ik een echo op 10weken gebeurd deze inwendig of al uitwendig ben nog nooit tot de 10weken gekomen vorigjaar heb ik met 6weken en 5dagen 2hartjes gezien en bij bijna 9weken waren ze overleden en toen was de echo nog inwendig. Alvast bedankt en een hele fijne jaarwisseling toegewenst
hoi, als je immuun bent dan kun je die produkten inderdaad eten. Kaneelijs kan geen kwaad. Geen zorgen, alleen geen kaneel in buitengewone hoeveelheden. 10 weken echo in principe uitwendig, alleen als je het niet goed kan zien, dan inwendig. Mirjam