Een heel goed boek waar de sprongetjes in omschreven worden is 'Oei, ik groei'. Ik heb dat boek ook. Op de site www.oeiikgroei.nl kun je je ook inschrijven voor de sprongenwekker. Dan krijg je telkens een mailtje wanneer een sprongetje plaats zal vinden.
Wat een schattige kindertjes allemaal dames!! Na al die foto's te hebben gezien wil ik toch ook wel erg graag me foto showen hehe alleen zit die van mij nog in de buuk
Mooi buikje hoor keejbie!! Dat is ook nog iets om mee te pronken, en straks weer lekker verder pronken met een mooie beeb in je armen!! Succes ook je laatste loodjes! Liefs Carry
Vanochtend weer met Milan op het cb geweest. Onze reus was weer goed gegroeid: hij was 1.4 kilo aangekomen en zit nu op 6535 gram en 62 cm. De groei van z'n hoofd vraagt wat aandacht, ze verwacht dat hij nu in deze lijn doorgaat, maar als het toch nog stijgt moeten we naar de kinderarts. Je hoeft je geen zorgen te maken hoor zei ze nog, nee maar dat is nu precies wat ik wel doe. Ook heeft hij ontzettend veel kracht in z'n lijfje en volgende keer wil ze er nog even naar kijken en dan misschien naar de fysio. We wachten het wel af. Ook heeft hij z'n tweede prik weer gehad, maar hij is er gelukkig ( nog ) niet ziek van. Mamma's die voor 1 april zijn bevallen: laten jullie je kindje inenten tegen pneumokokken??
Hehe dankjewel Carry! En idd met me buikie ken ik ook nog ff pronken. Iedereen ziet het nu duidelijk he dus worden mensen wat socialer om je heen en niet alleen dat ze worden ook wat liever
Ik hoorde dat je daar dan eerst voor naar de huisarts moest, heb je al meer info over de pneumokokken dan? Bij mij zeiden ze dat ik dat dan apart moest aanvragen, maar ik was het op zich wel van plan, omdat Lynn anders NET buiten deze enting valt! Wat zijn pneumokokken eigelijk precies heeft iemand zo enig idee ik moet het nog uitzoeken, maar bij het woordje 'kokken'erin ben ik altijd wat huiverig, omdat Mike in het ziekenhuis heeft gelegen met de verdenking op "meningokokken". En ik een ouder op de creche heb gehad die is overleden door 1 van de "kokken" (je hebt zoveel verschillende dat ik het zo niet weet welke zij had, maar zij overleed binnen een week) Groetjes Carry
Wat is een pneumokok? Een pneumokok is een bacterie die onder meer kersenvliesontsteking longontsteking, moiddenoorontsteking en bloedvergiftiging kan veroorzaken. Een pneumokokkeninfectie is relatief zeldzaam, maar kan heel ernstig zijn. Ze kan behandeld worden met antibiotica. Maar de pneumokok wordt hoe langer hoe ongevoeliger voor antibiotica, waardoor die soms niet meer werken. Enkele cijfers en weetjes: - de prneumokokken zijn momenteel in België een van de voornaamste oorzaken van ernstige bacteriële infectiezieken bij kinderen onder de 5 jaar. - pneumokokken zijn jaarlijks verantwoordelijk voor 240 gevallen van ernstige infecties bij kinderen jonger dan 2 jaar en nog eens 102 gevallen tussen 2 en 5 jaar. Dit stemt overeen met een incidentie van 59 per 100.000 kinderen jonder dan 5 jaar en zelfs 104 per 100.000 kinderen jonger dan 2 jaar. - de kans op een pneumokokkeninfectie is groter bij kinderen ide verblijven op plaatsen waar veel kinderen samenzijn. Bron: folder kind en gezin
Dank je Kathy, ik ga binnenkort toch maar eens de huisarts bellen, of ik dat bij hem kan laten doen, want op het consultatiebureau valt Lynn er dus net buiten. Groetjes Carry
elyesa krijgt de spuit tegen pneumo ook zijn wel erg duur maarja het is voor een goed doel he. hier een paar fotos van onze schat in de tub kon het niet laten natuurlijk groetjes talia
Heb er vanochtend nog even naar gevraagd en je kunt bij je huisarts een afspraak maken voor deze prik. Het kan eventueel op dezelfde dag als de andere intenting en anders moet je er rekening mee houden dat er 2 weken tussen zit ( ook rekening houden met de volgende afspraak op het cb ) Heb ook al even met verzekeraar gebeld en deze inenting wordt niet vergoed. Kosten ongeveer 60 euro per prik. Meer info op http://www.rivm.nl/rvp
hoe zit dat dan? lynn valt er net buiten, dus iris ook?? ik zal morgen ook eens met mijn verzekering bellen. Iris is niet helemaal lekker, huilerig hangerig. temp 38.3...en op alles bijten. Tandjes??? het liefst zit ze bij je op schoot. maar goed, ik moet ook een keer mijn handen vrij hebben...
Ik heb vandaag onze huisarts gebeld over de pneumokokken prik, en hij ging het nu uitzoeken van hoe en wat en zij belllen terug als zij meer weten over de kosten en wat nu het beste tijdstip is wanneer Lynn hem zal krijgen. Ik had zelf zoiets van; ik heb met Mike zoveel al mee gemaakt op het gebied van ziek zijn, dat het mij niet uit maakt wat het gaat kosten het zal het altijd waard zijn, als je na gaat hoe vaak een kind ziek KAN zijn. Als ik er wat van hoor, dan zal ik het wel laten weten! Thnx Maryloes voor de info, heb er meteen wat mee gedaan!! Groetjes Carry
@ Agnes: Kinderen die op 1 april of erna zijn geboren krijgen hem wel, kinderen die daar voor zijn geboren niet tenzij je hem zelf aan vraagt (en bekostigd dus!) Groetjes Carry
ok, ik zal eens naar de Menzis bellen! bedankt.. hier nog een foto van Iris, (of is dit nu reclame maken voor een weekblad? hahaha)
Ik heb voor vaderdag een portret laten maken van Djurra! Ik heb een scan van de tekening en zal zien of ik hem in mijn map krijg... Ben zo blij ermee! (ps: wat doe ik nu fout? IK wil graag de afbeelding in dit bericht plaatsen, maar dat lukt me niet.. Ik bedoel net zoals Djara hierboven met de foto van Iris heeft gedaan. Ben een computer leek!!)
Ik heb ff in je album gekeken .. meid wat mooi. Echt super. Zal hij blij mee zijn . Vandaag zijn we naar de huisarts geweest. Britt moest op controle. In NL ga je daarvoor naar het consultatiebureau, hier ga je naar de huisarts. Alles werd nagekeken ... ze weegt nu 5240 gram en is 57 cm lang. Hij was helemaal tevree. Hij heeft ook haar heupjes nagekeken en haar oortjes en haar mondje. Alles was in orde .. gelukkig. Als Britt 3 maanden is krijgt ze haar eerste prikje .. laten we daar nog maar ff niet aan denken
Fijn dat alles goed is Silvie! Flinke dame zeg, die meid van jou! Hier krijgen de ukken al met twee maanden de eerste enting. Djurra moet de 26ste van deze maand al..
Ja het is een stevige meid .. haha .. Zielig he die prikjes ... ben blij dat ze pas met 3 maanden hoeft .. haha .. Krijgen ze in NL ook DKTP de eerste keer?