Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    waarom 3?

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Doordat ze zo tegenwerkte, was de tweede prik mislukt. Het moment dat het naaldje in haar arm zat, heeft ze een beetje te geweldig bewogen en is het spuitje weer uit haar arm gegaan.
    Zo heeft de dokter nog eens opnieuw moeten prikken en heeft ze 3 prikjes gehad ipv 2.

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Auw, dat die kleintjes echt niet door hebben dat ze op deze manier nog meer last hebben. Het is zo hartverscheurend als ze moeten huilen van de pijn, klein kindje, groot verdriet.

Wij moeten pas 8 augustus weer voor APK en prikjes, ik vind het laat, maar de vorige keer zei de CB-miep dat er ge-ent moet worden, en toen ik noemde dat de datum die ze voorstelde een paar dagen voor de vakantie zou zijn, heeft ze de afspraak maar verzet zodat Leo geen last krijgt tijdens de vakantie. Heel soms, ik betrap ze er niet zo vaak op, maar heel soms wil er nog wel eens een slimme actie komen van de CB-miep ;)

Groetjes van Kiki

4. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wat zielig voor Serjenka, dat ze door deze actie 3 prikjes moest hebben! Wel heel zielig! Hoe gaat het met jou, je laatste weekjes voor de bevalling?

Mooie foto Sil van Jørre!

@Mouchy; Leuk hoor zo,n BN'er op t forum ;)

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Achteraf heeft Serjenka er niet echt geen last meer van gehad, maar het is natuurlijk niet leuk op het moment zelf. Ik was er niet bij, ik moest werken. Ze is samen met papa naar het cb geweest.

Met mij gaat het tamelijk, maar ik ben verschrikkelijk moet. Na deze week nog 2 weekjes werken en dan zwangerschapsverlof. Ik kijk er echt naar uit. We hebben momenteel een nieuw kassaprogramma en veel collega's hebben nogal moeite ermee. Ik daarentegen ben er al heel goed mee weg, maar daar komt dan bij dat ze mij om veel hulp moeten vragen. En niet dat alleen, maar doordat het werk bij hen soms wat trager gaat, komen er meer mensen bij mij aanschuiven, waardoor ik dus extra veel werk heb.
    Ben 's avonds doodop, eigenlijk al in de namiddag. Dus ik ga blij zijn als ik eindelijk thuis ben en nog een paar weken kan rusten.

6. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wat werk jij dan giga lang door zeg? Tot 37 weken? Is dat normaal in Belgie? En hoe lang heb je nu strax verlof dan?

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat kan in NL toch ook?
    Onee, dan werk je max tot 36 weken he

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Je kan hier blijven doorwerken tot 1 week voor de uitegerekende datum. Je mag max. 6 weken op voorhand stoppen.
    In het totaal heb je recht op 15 weken zwangerschapsverlof. Dus als je 6 weken voor je uitgerekende datum stopt met werken en je kindje komt op tijd, heb je maar 9 weken achteraf over.
    Dus hoe langer je werkt, hoe meer tijd je achteraf met je kindje hebt.
    De meesten in België blijven dan ook zo lang mogelijk doorwerken, om achteraf zo lang mogelijk bij hun kindje te zijn.

9. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wij hebben 16 week in NL, maar ik vond het al zwaar toen ik met 6 week voor die tijd stopte! Petje af hoor Kathy! Maar kan me goed voorstellen dat je zo lang mogelijk bij je kleintje wil blijven!

@Silvie; Ja in Nl mag je tot max 4 weken voor de bevalling door werken, tenminste dat is wel het meest gangbare, en dan heb je 12 week na de bevalling nog over voor je kleintje! ik moest met 6 week voor die tijd eruit, omdat ik al vanaf mijn 30e week de helft ben gaan werken ivm zwangerschapsischias en ik op mijn werk bijna niets meer kon (ze dachten toen BI) En dan moet je dus!

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat een luxe dan hier he?
    Wij hebben 46 weken (100%) en dan kan je nog kiezen voor 14 weken 70%

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    hallo allemaal,

Ik heb een dochtertje wat geboren is op 24-03-2006 en het lijkt me leuk als ik hier kan mee kletsen.

Mijn dochtertje heet Yildiz en dus 15 maandjes oud en superrrrrrrr ondeugend.
    We zijn net terug uit Turkije waar Yildiz ontzetten verwend is door haar opa en oma en nu we thuis zijn probeert ze nog steeds haar zinnetje door te drijven.
    Op dit moment heeft ze erg veel last van slijm in haar oogjes, weet iemand toevallig een middeltje hiervoor? ik heb het idee dat het door de airco is gekomen in het vliegthuig maar geen idee of dit hierdoor echt kan zijn natuurlijk.
    Ik heb al met afgekoeld gekookt water haar oogjes schoongemaakt maar het helpt niet veel.

Overigens heeft ze ook 2 dikke bobbels in haar mondje dus er zitten 2 kiezen aan te komen, zal tijd worden ze heeft er pas eentje en deze 2 zitten al heel lang door te drukken.

(sorry als ik zo kom binnen vallen :D )

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Welkom Mila24.
    Gezellig dat je mee komt kletsen.

Ik zou het ff vol blijven houden met afgekoeld gekookt water. Kan best ff over heen gaan.

Waar is Maryloes trouwens, die zie ik ook niet meer hier

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ben er nog hoor, lees nog steeds volop mee, alleen niet zo veel te melden op het moment. Ook druk geweest met ons nieuwe huis en het regelen van een tijdelijke huurwoning. Dit weekend hadden we ook 4 verjaardagen, dus weinig thuis geweest en niet achter de computer gezeten.

Welkom Mila, leuk dat je hier mee komt kletsen. Ik zou de oogjes ook schoonhouden met gaasje en water. Mocht het echt niet over gaan, dan even met je huisarts bellen. Milan had het laatst ook en toen een zalfje gekregen. Was zo over.

Silvie, ik las je vraag over het spiraaltje. Ik ben er zeer tevreden over. Voor Milan een aantal jaren een spiraaltje gehad en ik vond het echt super. Al vrij snel werd ik ook niet meer ongesteld, ideaal!

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Drukke boel dus bij jullie!
    Wanner ga je verhuizen dan?

Niet meer ongesteld .. wat een heerlijkheid. Ben het nu nl ook weer, en dat heb ik dus echt neit gemist zeg.
    Zit echt op positieve racties te wachten want ik hoor zoveel negatieve dingen. Vind het ook wel eng meot zeggen .. haha .. schijnt ook best een rot gevoel te zijn als ze hem zetten

15. Maryloes

Ons nieuwe huis wordt naar verwachting maart 2008 opgeleverd, maar we hebben onze huidige woning verkocht. 1 okotober is de overdracht dus we moeten een half jaar overbruggen, vandaar de huurwoning.

Ik kan je het spiraaltje echt aanbevelen! Ok, het inbrengen is inderdaad geen pretje ( voor vrouwen die al eens bevallen zijn schijnt het minder pijn te doen ), maar dan ben je er de komende 5 jaar vanaf! En het voordeel vond ik dat, mits het spiraaltje goed zit, is dat je niet meer ongesteld wordt.

16. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Welkom Mila op ons kletskluppie van onze kleine kabouters!
    Ik zou idd gewoon eens langs de huisarts gaan, vaak krijg je zo,n oog zalfje, wat het snel minder maakt! Vaak blijven die kleintjes zichzelf ook besmetten, omdat ze hun oogjes lekker door blijven vegen! Maar wat je nu doet kan je natuurlijk ook afwachten, als je ziet dat het tenminste al wat beter gaat?

@Maryloes, drukke boel zeg! En hoe gaat het met het zoeken naar een huurwoning, is dat een beetje te doen, of toch nog wat stress daar door? Hoop dat t snel allemaal een beetje voor elkaar is.

17. Maryloes

@Carry, tis uiteindelijk gelukt met het vinden van een woning. Probleem is dat we relatief kort gaan huren en de opleverdatum ook nog niet weten. Kan maar zo een maandje korter of langer worden. Via woonbemiddelingsbureaus moet je vaak een maand huur aan kosten betalen en de woning wordt vaak kaal aangeboden. Uiteindelijk zijn we via via bij een particulier terechtgekomen die zn woning verhuurd. Woning is volledig gestoffeerd en de huurtermijn is flexibel. Helemaal blij dus en een last van mn schouders, want maakte me toch wel zorgen.

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    JA kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakte. Tis wel een gedoetje zeg.

Word je bij een spiraaltje ook niet meer ongie?
    Wat heerlijk , wist ik niet joh.
    Maar hoor zoveel verhalen over dat hij niet goed zit enzo ... gillende sirene naar zhuis enzo ..
    Maar ga het denk ik toch maar doen

19. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik vroeg me af of jullie kindjes al zelf eten met lepel of vork?
    Yildiz eet smorgens nu haar eigen boterhammetje al (met veel geklieder maar het gaat helemaal op :D ) maar ze wilt nu ook zelf met haar vorkje eten , nu vindt ik dit gevaarlijk maar ze gaat gewoon gillen als ik hem afpak en met een lepel lukt het niet.
    Moet ik haar wat laten aanmodderen ? ze begint nu echt te veranderen in haar ontwikkeling en het gaat zo snel dat ik soms denk dat ze iets niet kan terwijl ze het best al kan ;)

20. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    welkom mila, leuk dat je er bent.

iris eet gewoon met een vork. dat komt allemaal wel goed. rond de eerste verjaardag zijn we daar mee begonnen. eerst met een plastic vorkje... (ikea) en stap voor stap haar eerste echte vorkje. en ik moet zeggen, het gaat met de dag steeds beter.

Deel Deze Pagina