Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@ Silvie, als het spiraaltje echt goed zit dan wordt je vaak niet meer ongesteld. Die verhalen van gillende sirenes ken ik niet, hoor alleen maar positieve verhalen om me heen ;)

Hier eet milan ook met een vorkje, gaat prima. Het er aan prikken lukt soms nog niet helemaal, maar over het algemeen redt hij zich prima.

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt eet ook met een vorkje en het gaat steeds beter.
    En .. jawel .. mevrouw zegt eindelijk MAMA

3. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    joehoe! nu hoor je dus de hele dag MAMAMAMAMAAMAMAMAMAMa!

4. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Haha leuk he als ze je echt gaan benoemen! Ewout roept meer papa de hele dag door dan mama, maar toch is het heel erg leuk!
    Ook eet Ewout netjes met een vorkje, gaat prima en hij heeft de grootste lol er in!

Wat ook een leuke link is voor de baby namen is dit;
    http://babynamen.spaarbeleg.nl/ daar kan je zien hoeveel keer de naam van je kindje in NL is gegeven het afgelopen jaar!

Ewout is 11 x gegeven, en van de baby 117 x dus iets minder uniek ;) Maar zeker niet minder mooi :D

5. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Grappig , Yildiz is maar 3 x in de afgelopen 12 maanden voorgekomen dus wel een speciale naam ;)

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Er zijn afgelopen jaar maar 4 Leo's geboren, maar dat hij uniek was wist ik alleng ;)

Ook hier een eigenwijs wordende dreumes die een keel opzet als hij niet zelf mag prikken/eten.
    Daarbij heeft hij nu het lopen echt ontdekt en scharrelt hij het hele huis door. Stukje bij beetje wordt-ie steeds meer zelfstandig, ik denk dat we de auto en motorsleutels maar gaan verstoppen ;)

groet van Kiki

7. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Hahaha kan ik echt zo van genieten dat ondernemende! Ewout is ook vanalles aan het uitzoeken en zo. Van de week trok hij zelfs een stekker uit het stopcontact en deed het daarna weer er terug in! Ik schrok er wel van want dit is natuurlijk geen speelgoed! maar hij snapt het echt heel goed. Ook traphekje heeft hij eerdaags al door, hij probeert het al open te maken, maar hij is net niet sterk genoeg om hem open te krijgen. En het tuigje van de kinderwagen en eetstoel heeft hij ook al los gekregen.... :rolleyes:

We hebben een bakfiets gekocht! ben zoooooo blij, ik wilde al zo lang een bakfiets hebben, het lijkt me zo handig met 2 kleine kids zometeen. Lekker er uit en zo! Er zitten 2 bankjes in, dus kunnen 4 kids in zitten. En de hond kan ook mooi mee ;)

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
  9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    :) haha Kathy wat een scheetje en een ondeugd dat ze de kat er af probeerrt te krijgen maar die denkt ik zit lekker hoog ;) en veilig :)

Leuk om te lezen dat jullie kindjes ook nu steeds meer beginnen te ontdekken, Yildiz doet ook idd de stekker er in en eruit en dat mag natuurlijk niet maar ze is zo snel dat ik het vaak pas zie als ze er mee bezig is.
    Ze kan ook spelen met de vreemdste dingen :rolleyes: stukje van een papieren servet die bekijkt ze grondig.
    Verder zit ze nu ook in de fase dat wanneer ze haar zin niet krijgt dat ze op de grond gaat liggen en gaat gillen :rolleyes: hopelijk is dit tijdelijk. ;)

10. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    watw een leuk filmpje zeg! wat een meid is dat alweer.!

11. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Leuk filmpje Kathy! En idd wat een meidje is Serjenka al weer!
    Hier ook zo,n kleine ontdekkingsreiziger! Ze kan nu bijna de deuren zelf open krijgen, rent meteen naar de trap als ze daar heen kan komen! Als Mike aan het rampoline springen is, wil Lynn ook mee, maar ze kan er zelf niet op komen. Maar die kleine Lynn van nog net geen 16 maand oud had bedacht dat als ze haar stoeltje daar heen sleepte, dat ze dat best nog eens kon proberen, en.... voila, missie geslaagd, madam zat opeens OP de trampoline. Gelukkig is Mike ook altijd erg oplettend en riep mij meteen: Mama Lynn zit OP de trampoline! :confused:
    Ik ben als de kids in de tuin zijn, of zelf ook in de tuin, of in de keuken, waar ik hun goed kan zien, maar ik moest wel even een sprintje trekken, zodat ik dat glunderende meiske te pakken kon krijgen, wat een lol had ze! (ik enerzijds ook wel, maar was ook geschrokken, want had niet bedcaht dat dit al zou gaan gebeuren!)

12. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Nou die Lynn zit ook niet stil! wel knap dat ze dat zo zelf heeft uitgevonden!

Kathy leuk filmpje!

Mila leuk he dat ze nu vanalles gaan ontdekken! Ewout kan ook met een wc rolletje erg leuk spelen! hoeft helemaal niet duur te zijn ;)

We zijn weer terug van het CB. Ewout heeft 2 prikken gehad BMR + Menc. Die prikjes gingen deze keer in zijn armpjes, en dat vond hij niet leuk... Hij moest wel even huilen, maar het was ook zo weer over gelukkig. Voor de rest is hij weer helemaal goed gekeurd. Hij is net 10 kg, en 77 cm. Dus niet zo mega veel gegroeid. Maar hij zit in het gemiddelde dus dat is wel mooi.

Voor de groei curve kan je kijken op;

http://www.ewoutflameling.kidzsite.nl/

(kan je ook meteen ff een berichtje achter laten) ;)

We moeten 2 nov. weer, dan kan de baby ook meteen mee :D

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    o o o ik vraag me soms af of mijn kind echt de enigste is die zo ontzettend ondeugend is en wat een temperamentje heeft ze ! ongelofelijk.
    Ze heeft nu wat nieuws ontdekt en dat is in haar speelgoedmand klimmen, dan kan mevrouw overal goed bij en al helemaal bij de volumeknop van de radio dus die draait ze geregeld lekker hard :D ( en ik schrik me dood)
    Vanmiddag heeft ze het deurtje van de tv kast eruit getild (moet je er in klikken) i kwas best wel boos want ze hoeft natuurlijk niet mijn interieur te slopen ( denk dat ze bouwvakker gaat worden haha)
    Ik heb haar voor straf in haar bed gezet maar eigenlijk vindt ik dit geen goede straf methode omdat ze dan een afkeer kan krijgen van haar bed/.
    Een min op de strafstoel kan haar ook niks schelen.
    Vraag me af wat voor methode jullie hebben?
    Yildiz lacht me echt in me gezicht uit en ik kan dan zo moeilijk me lach in houden dat ik me maar even omdraai ;)

14. Maryloes

Lastig is dat he, je kindje straffen. Wij zetten Milan sinds kort in de hoek. Hij heeft echt wel door dat hij iets gedaan heeft wat niet mag en gaat dan zielig in het hoekje staan huilen. Af en toe probeert hij stiekum het hoekje uit te schuifelen, maar dan zetten we hem gewoon weer terug. En als ie uitgehuild is gaat hij de clown uithangen en dan moet ik me echt omdraaien, omdat hij me anders ziet lachen. Als hij straks wat groter is, gaat hij op de gang.

@Mouschy, fijn dat Ewout weer "goedgekeurd" is

@Carry, wat een boef is Lynn, fijn dat mike haar ook een beetje in de gaten houdt!

@Kathy, leuk fimpje! Hou je het nog een beetje vol, zo die laatste loodjes?

@Mila, hoe is het met de oogjes van Yildiz?

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben naar de dokter geweest en heb druppeltjes gekregen die wel helpen.
    Het komt gewoon door haar verkoudheid , ze zit helemaal verstopt.
    Maar ja wat wil je we hebben 3 weken in Turkije gezeten waar het 45 graden was en nu weer thuis in de kou en regen :x

Ik ga ook maar eens een plekje vinden om haar voor straf neer te zetten.

16. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Jou dochter is niet de enige hoor Mila, ik heb ook een dochter met een enorm temprament! Het is sinds kort dat Lynn wat rustiger wordt, maar zo gaf mijn boefje bijv, als het haar niet aan stond een kopstoot, zo,n beetje met een aanloop en dan een aanval! Ze sloeg en is ontzettend jaloers, wat ik zeg, het wordt wel net weer iets minder, maar er zit een behoorlijke kop op hoor. En straffen is ze niet van gediend ik hoef maar NEE te zeggen en het is huilen geblazen! Dus dikwijls is het dan huilen geblazen, want ik laat niet alles toe natuurlijk! Maar ondanks deze boeve streken, geniet ik enorm van mijn meisje met pit. Mike was altijd de braafheid zelve wat dat betreft en ik heb nu zo,n beetje een tegenovergesteld kind daarvan! En dat is ook wel weer erg leuk, soms wens ik wel eens om een rol behang, waar ik haar spreekwoordelijk even achter zou willen plakken, maar zou niet zonder mijn monstertje kunnen ;)

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nog even kort een berichtje, dan koffers pakken en foetsie!
    We gaan voor 2 weken met vakantie naar Corfu!

Allemaal de groeten en tot over 2 weekjes.

Groet van Kiki

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Veel plezier in corfu!

19. Maryloes

Inderdaad veel plezier!

Milan is ziek! Althans, hij heeft de 6e ziekte, maar gelukkig heeft hij er geen last van. Hij zit helemaal onder de rode vlekjes. Hopelijk is het snel over!

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hopelijk is milan er vlug weer bovenop.

Wat houdt die 6de ziekte eigenlijk in?

Deel Deze Pagina