Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    De eerste dag had ik zoiets van het is helemaal Serjenka. Nu herken ik nog enkele trekken van haar in hem, maar hij blijft toch wel erg goed op z'n papa lijken vind ik.

Deze nacht is behoorlijk prima verlopen. Voor de verandering hebben we hem wel 's avonds in badje gedaan en we hadden ook nog zo'n doodoo hond, die de baarmoedergeluiden nabootst, en hebben we die bij hem in de wieg gelegd en hij heeft enkel gehuild wanneer hij honger had. Zo'n 2x dus. Hopelijk blijft hij dit ritme begrijpen, dan zijn we dolblij.

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat een lief ventje! ik heb ff een krabbeltje achter gelaten! :D

3. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    zo dames, de vakantie breekt aan voor mij. morgen zit ik 3 hele weken lang heerlijk op de camping! ik zeg...TOT DAN!

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Geniet ervan Agnes, kun je ons wel 3 weken missen dan ;)

Groetjes van Kiki

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Veel plezier toegewenst!

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is hier stilletjes, wss door het mooie weer.

Ik geloof dat Leander net als Serjenka ook een spugertje is. Heb nu een paar handdoeken onder z'n matrasje gelegd zodat hij wat hoger ligt, want na elke voeding komt er een pak melk weer uit.
    Voor de rest is het een schatje, we horen hem alleen maar als ie honger heeft of een vuile doek heeft.
    's Nachts verloopt ook al beter, we horen hem ook alleen als ie honger heeft. Dat is wel om de 2à3 uur, maar dat zal wel beteren eens hij wat groter en ouder is.

Verder weinig nieuws te melden.

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Vandaag zijn ze weer van kind en gezin langs gekomen om onze jongen te wegen. Hij is op een week tijd 310gram bijgekomen en zit nu 90 gram boven z'n geboortegewicht. Wat ben ik blij en trots dat hij het zo goed doet op de bv.

8. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Vervelend Kathy dat leander zo spuugt.
    heeft het te maken met de bevalling dat ze zo aan zijn hoofdje hebben staan trekken?

Hier gaat alles goed, ik blijf me verbazen over de ontwikkeling die Yildiz ondergaat zo snel met alles.
    Ze mag nu van mij na haar avond eten zelf haar danone eten en uiteraard is dat dikke pret.
    maar als ik het af pak O JEE wat een drama haha.
    Vorige week moesten wij ook naar Kind en gezin en die achterlijke dokter moest Yildiz 2x prikken omdat Yildiz met haar arm bewoog en de naald er uit sprong.
    Mijn man had haar al in de houdgreep maar die dokter deed zo moeilijk.
    En ze moet ook altijd liggen op tafel terwijl ik haar liever beethoudt.
    Nah ja voorlopig moet ze nu pas als ze naar school gaat dus dat duurt nog even.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Vandaag heeft Leander minder gespuugd, heeft mss ook te maken met het warme weer van gister.

Vreselijk hé, die van kind & gezin, bij serjenka haar laatste spuitjes hebben ze voor 1 van de 2 spuitjes ook 2x moeten prikken. Onze meid was toen volledig over haar toeren.

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ja die spuitjes is altijd balen! zijn jullie meiden er nog ziek van geweest? Ewout wel hoor van die laatste 2 prikken...

Kathy, ik ben wel benieuwd naar je bevallings verhaal. Staat het al ergens te lezen?
    Wel fijn dat hij minder spuugt nu! En dat warme weer is nooit leuk voor die hele kleintjes!

Wij hebben een rustig weekeindje achter de rug. Zondag lekker in de tuin een bad gezet, en ik heb daar lekker met Ewout in gezeten! Dan is het wel goed uit te houden haha.
    Ik moet nog maar een week of 4! kan het wel omkijken :rolleyes:

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
  12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mouschy, ik kan wel begrijpen dat je het nu ook beu aan het worden bent, nog eventjes geduld en je hebt je kleine man ook terug in de armen.
    Om eerlijk te zijn, mis het zwanger zijn alweer :oops:, maar aan de andere kant ben ik zo superblij met onze zoon. Ik ben helemaal verliefd op hem.

13. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    wat een mooi mannetje is het toch, en zie ik dat goed? Heeft hij blonde haartjes? Mooi hoor.

Groet van Kiki

14. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ja tis ook een mooi mannetje om te zien!
    Ik heb je bevallings verhaal gelezen, ging op het laatst toch wel snel! Wel fijn dat je pijnstillers hebt gekregen.

Tja van mij mag onze man wel eerder komen hoor, over anderhalve week, want dan mag ik al thuis bevallen haha. Heb zo'n last van mijn bekken, niet leuk meer eigenlijk.... Ik moet volgende week maandag weer terug naar VK.

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Z'n haartjes gaan toch eerder naar de donkere kant hoor, toch donkerder dan Serjenka in ieder geval.
    Op het laatst ging het idd erg snel, denk mede door die pijnstillers.

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Als jullie denken waar is Silvie, dan kan dat komen omdat er in haar buurt een kabel kapot is gegaan, kan nog wel ruim een week duren..... :(

Ik was net boodschappen aan het doen, spreekt er zomaar een vrouw mij aan, ze heeft zelf ook een kindje. Zegt ze in eens; oh meid krijg jij een tweeling? ik zeg nee dat niet haha. En ze vroeg hoelang ik nog moest, toen ik zei ruim 3 weken, ging haar mond echt mega ver open... Ze vond het zo sneu voor mij met mijn mega buik, dat ik nog zolang moest Ze wenste me heel veel sterkte, en dat de kleine man maar snel moest komen haha. Is voor het eerst dat iemand mij zomaar aanspreekt op mijn dikke buik! (een wildvreemde) Maar ja ik loop ook wel erg moeizaam hoor, dus valt wel op... Mijn bekken begeven het volgens mij eerdaags :(
    Maandag weer naar de VK, volgens Jan is Hummeltje wel ingedaald want mijn buik is anders volgens hem, ben benieuwd....

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Haha, ik heb haar inderdaad een beetje gemist ja. Dussssss, in Denemarken zijn de kabels niet sterk genoeg voor Silvie d'r internet gebruik ;)

Even wat anders: Leo moet morgen weer voor wegen en meten en de laatste enting. Ben wel benieuwd hoe groot hij nu is.
    Gokje: 13 kg en 88 cm, zal mij benieuwen hoeveel ik mis zit :D

Groet van Kiki

18. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ik zat er maar een beetje naast met onze knul. Gewicht was 12,9 kg en zijn lengte 84 cm.

Dit was de eerste keer eigenlijk dat ik niet vol ergernis uit het CB terug ben gekomen, ik was ook echt om 16:00 uur aan de beurt, de arts was dik tevreden over de ontwikkelingen die Leo liet zien. Daarna heeft Leo zijn aapjesimitatie nog laten horen, als ik zeg: Leo is een aapje, dan doet Leo met z'n mondje een rondje en zegt hij oehoehoeh, zo schattig, de arts moest er ook goed om lachen.
    Als toetje moest ons bikkel nog wel 2 prikken hebben...
    Prik 1, hupsakee, was dat een prik dan? niks van gemerkt.
    Prik 2, ook hupsakee, maar nu toch een kik gegeven, en dan meer een kreetje van verbazing. Er kwam zelfs een heuse druppel bloed uit, maar na de pleister was hij weer helemaal het heertje.

Kortom, ons bikkel heeft zich van zijn goeie kant laten zien :D

Groet van Kiki

19. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leo is ook al een flinke kerel. Wat goed dat hij zo flink geweest is bij de prikjes!
    Nu is hij een hele tijd prikjesvrij.

Hier weinig nieuws te melden.
    Behalve dat Serjenka enorm irritant is tegenwoordig. Dit was ook wel al een beetje zo voor de bevalling, maar nu is het nog veel erger. Als ze haar zinnetje niet krijgt, begint ze onmiddelijk te schreeuwen en te huilen, of wat je huilen kan noemen. Vreselijk gewoon. Hopelijk gaat deze periode vlug voorbij.
    Verder is ze best wel aardig tegen haar broer, ze aait hem over het hoofd en ze staat als eerste aan de wieg als hij huilt.

Ga nu afsluiten, want er heeft iemand honger ;)

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Wat een bikkel is Leo! hoop maar dat hij er niet ziek van word....

Kathy balen zeg dat je meisje zo aanwezig is op het ogenblik... Ewout kan er af en toe ook wat van hoor. Kan m wel achter het behang plakken dan... Maar hij is ook wel heel lief, als ik vraag of hij wat voor me wil pakken doet hij dat vaak wel. Zal de leeftijd wel zijn hihihi.

Ik ga lekker dit weekeind weg, spreek jullie na het weekeind. Maandag moet ik naar de VK!

Deel Deze Pagina