Nou flinke vent heb je zeg! Deze foto is maandag gemaakt, ik ben daar ruim 38 weken zwanger, Ewout heeft de grootste lol op mijn buik
@ Mouschy: Hihi, leuke foto, maar probeer je zo Ewout zijn broertje in te laten dalen @ Silvie: foei foei wat een man! Ik heb even in mijn boekje gekeken en Leo was bij 4 maand 8150 gram en 68 cm. Ik zou me niet direct zorgen maken hoor, een klein beetje Hollands welvaren in het verre buitenland kan geen kwaad toch? Groet van Kiki
haha, nee das waar. Hij was ook al 4670 gram bij geboorte, dus hij is bijna verdubbeld. Leo was ook flinkerd dan zeg ..
Tja het is wel een idee om Ewout vaker op mijn buik te laten zitten, en dan flink gaan wiebelen hahaha. Miss helpt het om z'n broertje te laten zakken whaha
Vandaag naar het cb geweest. Onze jongen is in 17 dagen 700gram bijgekomen. Hij weegt nu 3kg900 en is 54,5 cm. Ben supertrots dat hij het zo goed doet op de bv. Morgenochtend gaan we naar de osteopaat met hem, ivm reflux. Hij heeft er de laatste dagen erg veel last van.
Leander doet het ook goed he. Fijn hoor. BEn benieuwd bij de osteopaat .. Helpt dat ook voor reflux dan? Britt is ook zon lekker griet. Het is toch "ik ben 2 en zeg nee"? Nou Britt is bijna 16 mnd en zegt nee. Echt alles is nee. Wil je een boterham? NEE Kom, we gaan naar bed .. NEE Moet er wel om lachen, maar nee is ook nee dus. Want ze doet het ook echt niet
Deze morgen naar de osteopaat geweest en woensdag moeten we terug gaan. Leander had ook een erge voorkeurshouding naar rechts. Nu heeft de osteopaat een soort drukoefeningen gedaan, waardoor de geblokkeerde wervels weer vrij komen. Ik ben benieuwd hoe het resultaat zal zijn. Momenteel is Leander rustig en heeft hij bijna nog niet gespogen. Maar de tijd is nog te kort om echt te kunnen oordelen. Serjenka zegt nog geen nee, maar laat wel blijken als ze nee bedoelt. Wanneer ze iets niet mag, zou ze uit boosheid ook wel eens op tafel durven slaan, letterlijk dan. En dan kijkt ze zo boos. Vind het eigenlijk wel grappig . Hoe zo'n klein meisje zich boos probeert te maken en op deze manier haar ongenoegen wil uiten.
Hopelijk werkt het meid! Heerlijk he hoe ze nu een heel eigen willetje ontwikkelen? Ik geniet er wel van hoor, al is het soms ook wel erg vervelend
@Silvie: ben je er weer en ga je meteen weer ofline Leo wil echt alles zelf doen en vooral hetzelfde als wij. Sinds een paar dagen smijt hij zijn tuitbeker bij het eten zo door de kamer. Dan gaat hij wijzen met zijn handje en maakt hij een soort aaahaaahaaahaaah kreet. Met zijn hand wijst hij dan op mijn beker. Gister heb ik een klein bodempje melk in mijn beker gedaan en dat aan hem gegeven. Netjes met 2 handjes werd de beker naar de mond gebracht en het ging in 1 x goed zonder knoeien. Na de slok kreeg ik een triomfantelijke blik gevolgd door aaaah. Direkt daarna weer een slok. Zuinige hollander die ik ben, ik pak de tuitbeker weer om de melk daaruit in mijn beker te doen, maar ons bulletje liet duidelijk merken dat hij toch echt de beker en de inhoud wilde hebben en wel NU! Vervolgens heb ik de dop van de beker gedraaid, hem de beker gegeven en voila! Lekker drinken zonder dop. Ik moet zeggen dat het drinken best goed gaat, hij knoeit wel wat, maar als ik erbij blijf, blijft de schade beperkt. Het wordt een kerel met pit en ondertussen ben ik tussen het mopperen door gewoon SUPERTROTS! Groet van Kiki
Wat een heerlijke pre-puber-peuters hebben we toch al he! Hier nog zo,n dame met pit, die het wordje NEE al heelemaal heeft ontdekt, en ze weet ook de betekenis ervan. Ook "ja" weet ze drommels goed, maar NEE is leuker Ze bevestigd ook alles met het schudden van haar hoofdje erbij! In tegenstelling tot de meeste kids is Lynn altijd blij als ze naar bed mag! Als ik haar vraag: Gaat Lynn slapen? Dan zegt ze "JA" en rent dan meteen naar de deur die naar boven gaat! Zo grappig!
Heerlijk hoor al die kleine eigenwijsjes! Ewout zegt geen nee, maar schud met z'n hoofd als hij iets niet wil. Ja zegt hij wel, net zoals tig andere woorden. Maar ook hij laat duidelijk weten als hij iets niet wil. Maar hier gaat slapen ook altijd goed, hij vind het helemaal niet erg om naar z'n bedje te gaan. Hij is ook altijd zo vertrokken... Nou voor de rest is het nog rustig... mij te rustig... morgen naar de VK, ik ga vragen of ze me kan strippen of zo... Ben het zoooooo zat... heb last van m'n rug en bekken, niet leuk meer...
Ik ben net weer terug van de VK... En ik vroeg of ze me wilde stippen omdat ik er zo door heen zat/zit... En ze zei normaal doen we dat alleen vanaf 41 weken, maar omdat ik zo'n last heb wilde ze het nu wel doen! Dus ik helemaal happy. Ze heeft een inwendig onderzoek gedaan, maar de baby is NOG ALDOOR NIET INGEDAALD, en mijn baarmoeder ligt ook nog vrij hoog en staat... Ze zei ook ik kan je wel stippen, maar daar krijg je meer last van dan gemak. Omdat het eigenlijk nog niet klaar is daarbinnen, krijg je miss alleen maar last van harde buiken tot de bevalling. En die harde buiken kunnen wel een paar dagen duren, en hoeft helemaal geen zode aan de dijk te geven. Maar ze zei ook dat het zomaar in eens kan veranderen nu, en dat het daarbinnen zomaar klaar kan zijn en dat ik morgen al beval. Lekker duidelijk dus NOT.... Ik moet maandag 3 Sept. weer terug komen, dan loop ik dus al overtijd...
hallo luitjes! Daar ben ik ook weer! we hebben een heerljke vakantie gehad met onze sleurhut! we vonden het zo leuk, dat we een grotere caravan hebben gekocht. Een beyerland 510 TK. (voor de kenners) Iris is een echte "peuter". ik ben nog niet eens 2 en ik zeg al nee! whahah....ze weet precies wat ze wel en niet wil. ik ga ff bijlezen, en dan reageer op alles.
Heeee, daar is Agnes weer! Fijne vakantie gehad met de sleurhut? Waar zijn jullie eigenlijk geweest? Ja, ik had het vast ergens terug kunnen lezen, maar ben even te lui om te zoeken Heb je nog nieuwtjes Agnes, zoals de vorige keer toen je van je (huwelijks)reis terugkwam Haha, als ik teveel aandring zeg je het maar hoor Nu een algemeen vraagje: wanneer komen dreumesjes eigenlijk in de peuterpuub? Voor zover dat al bestaat Groet van Kiki
Hoera! een kiesje is door. En we hebben er helemaal niks van gemerkt Score tot nu toe: 4 tanden en een kiesje(half) boven en 3 tanden beneden. Geen wonder dat Leo nog niet zoveel praat.... hij heeft zijn mondje vol tanden Groet van Kiki
Hahaha een mond vol tanden! goed hoor van Leo. Ewout heeft al zijn tandjes en kiesjes al. De laatste hoektand (onder) is nu aan het doorbreken. En voor de rest heeft hij alles al wat hij nu moet hebben eigenlijk. En hij heeft er helemaal geen last van gelukkig! Hier is het nog altijd rustig... TE rustig naar mijn idee... beeb mag komen van mij hoor!
ik denk nu Leo ook al zo lekker opstandig? Lynn is ook al een tijdje dat ik denk "de ik ben 2 en ik zeg nee fase is toch nog niet aangebroken?" Maar soms lijkt het er verdacht veel op hierzo bij Lynn!
Bij Serjenka net hetzelfde hoor. Pfff, Leander heeft weer veel last van krampjes. Vandaag terug naar de osteopaat geweest en hij is er nu ook voor behandeld geweest. Maar ze had me verwittigd dat hij vandaag wel eens meer kaka kon doen, doordat de darmpjes gestimuleerd zijn. Hopelijk gaat het morgen wat beter, want hij heeft er weer ferm veel last van.