Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Lieve Maryloes (en gezin natuurlijk), heel veel sterkte met jullie verlies :cry: Wat Kiki ook zegt, jullie hebben het zo druk, denk je goed om jezelf meid! Rustig aan waar dat kan en een dikke knuffel van mij!

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Maryloes, veel sterkte toegewenst!

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ben ik weer! Verhuizing achter de rug en alles is goed gegaan. Alles uitgepakt voor zover nodig en op de plek. Milan is aan het logeren dus we hebben een heerlijk rustig avondje.

Verder gaat het goed. Nog steeds aan het vloeien, dus maandag de vk bellen. Hoop dat ik voor onze vakantie nog langs kan komen voor controle. Heb de teleurstelling al wel aardig verwerkt. Het was ook nog maar pril en heb er heus wel een traantje om gelaten, maar we gaan gewoon weer flink oefenen! Bedankt voor jullie lieve reacties

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    He bah Maryloes.
    Klote zeg. Tuulijk was het nog pril, maar daarom kan me voorstellen dat je er wel heel verdrietig om was.

Britt is mama weer aan het uit testen.
    Alleen maar slapen als mama in de buurt is.
    Zodra ik 1 voet buiten de deur zet is het weer brullen. Verlatingsangst? Ik weet ut niet, maar tis erg vermoeiend

5. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Oei oei, wat ontzettend herkenbaar......
    Lynn doet precies hetzelfde. Heb ook erg het idee dat ze erg aan me hangt, meer dan ooit eigenlijk! Aan de ene kant heerlijk overdag, maar soms oooh zo vermoeiend! En het slapen gaan is iets om tegenwoordig ontzettend om te gaan huilen. Terwijl Lynn met inslapen totaal geen problemen had! Merk dat ik het er erg moeilijk mee heb, want zo verdrietig als ze aldoor is, is voor mij reden om gewoonweg niet lekker in m'n vel te zitten op t moment. Ga zo twijfelen aan mezelf! Doe ik het allemaal wel goed, verwen ik haar teveel, ben ik juist te hard als ik haar laat huilen........ Het maakt mij ontzettend onzeker op het moment! (wat ws ook wel weer door werkt naar Lynn, en ws daar door, door blijft gaan.)

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Gelukkig bij Serjenka (nog) geen slaapproblemen, dit hebben we eigenlijk nog nooit niet veel gehad.

Hopelijk gaat het slapen binnenkort beter bij Britt.

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jouw antwoord klinkt ook heel bekend jah.
    Ze slaapt gewoon alleen maar als ik bij haar in haar kamertje sta. Dus dat doe ik dan ook maar, in de hoop dat het (ooit) over gaat.
    En dr deur van dr kamer moet opeens open blijven. Ook zoiets.

je gaat zeker twijfelen aan jezelf. Ik herken het .. en het probleem is idd dat hun het voelen en daardoor alleen maar onrustiger worden.
    Ben iig blij dat zoon lief er doorheen slaapt

8. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Vannacht was weer drama nacht. Om 23:30 werd Lynn wakker en hebben we haar nog even wat drinken gegeven. Alleen was ze toen klaar wakker!
    weer naar bed gebracht waar t feest begon!
    Richard naar boven geweest...... Huilen......... Hielp niks!
    Ik naar boven geweest.........Huilen........... Hielp niks!
    Weer even laten huilen.........
    Weer naar boven en ik ben bij haar gebleven, dat leek te helpen. Maar iedere keer als haar oogjes bijna dicht vielen, draaide ze zich met een ruk om en dan beginnen te kletsen..... Ze wil gewoonweg NIET in slaap vallen! Tot 1:40uur ben ik bij haar blijven zitten. Ze huilde zo tenminste niet, en ik wilde zeker weten waar het aan lag. Maar slapen gaan deed ze zo ook niet!
    Dus ik ben weer naar beneden gegaan, en ben zelf ook op bed gegaan. Maar ook al hadden we de babyfoon erg zacht staan, het ging mij door merg en been dat gehuil.
    Dus Richard heeft haar opgehaald bij ons in bed gelegd en daar sliep madam meteen! (het was inmiddels 2:00uur) Ze heeft tot vanmorgen 9:30uur bij ons geslapen en werd toen wakker en kuste ons allebei wakker (de boef, hoezo iets goed te maken.....) Denk dat het toch met een soort van verlatingsangst te maken heeft! Vooral omdat ze wel stil was en niet huilde toen ik bij haar bleef zitten, maar zodra ik uit zicht was begon ze weer te huilen!
    Ik weet niet meer of we er goed aan doen om haar zo lang te laten huilen, maar vraag me ook af of ze het niet drommels goed in de gaten heeft dat als ze lang genoeg huilt dat mama en papa haar wel op komen halen! Want zodra we boven zijn is al het verdriet over!

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is hard hé om je kindje zo te laten huilen, maar ik geloof wel dat je meid het al goed door heeft, als ze niet opgeeft dat mama of papa bij haar blijven. Ik geloof dat ze jullie aan het testen is.

Met Serjenka heb ik zoiets mss al een keer of 2 meegemaakt. Dus zoveel ervaring heb ik niet met zo'n situatie.
    Ik laat haar meestal 10 minuutjes huilen en ga dan naar haar kamertje. Ik geef haar dan een kusje en een knuffel en zeg haar dat het nu tijd is om te slapen. En ga dan haar kamer weer uit. Leg dan ook telkens nog eens haar muziekje aan.
    Meestal werkt dit wel, als ze dan toch nog huilt, herhaal ik dit gewoon weer.

Ik weet niet of het bij jullie werkt. Maar zoals gezegd, bij Serjenka heb ik dit bijna nog niet voorgehad, ze is een makkelijke slaper.

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik klop het snel af, Leo slaapt gelukkig nog steeds sinds 6 weken door. Praktisch elke nacht. Wel ligt hij ca 20 tot 30 minuten te babbelen als ik hem 's avonds naar bed breng. Tussen de middag geen probleem, dan is het neerleggen en pitten. Alleen op avond is hij nog aan het kletsen.

Groet van Kiki

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hier ook ellende hoor. Zolang ik bij dr blijf is het prima, maar als ik de kamer uitloop. Wat een gegil dan.
    vanaaf ging het aardig, na 5 min huilen ging ik naar dr kamer en toen kroop ze al gelijk naar dr hoofdend en ging ze weer liggen. Heb 2 minutjes moeten staan en ze sliep. Net werd ze weer wakker, maar dd bij dr blijven was genoeg en madam slaapt weer. Maar de nacht is nog niet om ...

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hoe is deze nacht verder verlopen, silvie?

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    ze is om 23u en om 13u nog een x wakker geweest en na dr speentje en ff bij dr blijven viel ze weer in slaap.

Vmo werd ze om 0600 uur wakker en toen heb ik dr nog ffies bij ons genomen.

Dus het viel me vannacht mee .. maar laat ik niet te vreog juigen

14. Maryloes

Hopelijk blijft het zo Silvie en gaat Britt weer wat beter slapen.

Vanochtend vk gebeld om te zeggen dat het mis is gegaan. Of ik nog langs wilde komen voor controle of alles schoon is. Dat wil ik dus wel, maar kan pas vrijdag. Ja dat gaat niet lukken, want donderdag gaan we op vakantie. Eerder kon niet, dus geen afspraak. De assistente zei dat als alles volgens "boekje" is verlopen ik er op moet vertrouwen dat het goed is gegaan......

Bart zegt dat ik gewoon nog een keer moet bellen, maar weet het niet zo goed. Wat zouden jullie doen?

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zou denk ik toch wel willen dat ze ff kijken of alles goed is. Straks zit je op je vakantie.

16. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ja ik denk dat ik ook nog een keer had gebeld of anders dat ze een afspraak in t ziekenhuis kunnen maken voor een echo, om te zien of alles weg is. Het lijkt me verschrikkelijk voor jullie als je straks op vakantie nog medisch gezien vervelende dingen hebt omdat niet alles schoon bijv is! Denk dat t beter is om dat hier in NL dan voor elkaar te hebben!
    Akelige dingen hoor maryloes! Je hebt het zoo druk gehad de laatste tijd, leeft toe naar een geweldige periode, en dan krijgt het toch nog een zwart randje. Hoe gaat het verder met jezelf na alle drukte en dan dit verlies nog mee te moeten maken?

17. Maryloes

Had maandagmiddag toch nog een keer gebeld en had gelukkig een andere assistente aan de lijn. Zij deed gelukkig veel meer moeite. Ze zag nog 2 mogelijkheden om tussendoor te gaan, maar dat kon zij niet voor de vk beslissen, dus ik moest vandaag zelf bellen. Zojuist gedaan en ik word zo terug gebeld en dan kan ik als het goed is vandaag nog terecht. Toch wel een gerustelling, ik was anders niet echt lekker op vakantie gegaan. Terwijl ik dit type word ik gebeld en kan ik vanmiddag om 14.00 terecht.

Verder gaat het goed hoor. Ben echt sinds afgelopen maandag zo ontzettend moe, maar na alle drukte van de afgelopen tijd zal de moeheid er nu wel uitkomen. We hebben ook vooral veel zin in de vakantie, vandaag alles inpakken en dan morgen naar schiphol.

Ik meld me nog wel even voor onze vakantie

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Fijn dat je nog langs kan komen meid. Geeft je toch een beter gevoel.
    Waar gaan jullie heen? Zal ik wel gemist hebben denk ik

19. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Fijn dat je nog langskan, kun je met een geruster gevoel vertrekken.
    Veel succes deze namiddag!

20. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik hoop voor je dat je ondanks de afgelopen week, toch lekker van je vakantie kan genieten. Ik hoop ook voor je dat je vanmiddag een goed onderzoek zal hebben en dat je echt gerust op vakantie kan.

Groet van Kiki

Deel Deze Pagina