MMM Dat klinkt heerlijk Kiki! Lekker even bijtanken aan het strand, kan zeggen dat ik daar ook aan toe zou zijn, ik zou denk ik alleen niet goed zonder mijn kindertjes kunnen. Volgens mij krijg ik dan dus heimwee Heb altijd bewondering voor d emensen die het wel kunen, want het is best eens lekker lijkt mij om even weer gewoon alleen een paar daagjes met je partner te zijn! ik roep al een tijdje dat ik wel eens een wekend weg wil zonder de kids, maar ben beneiuwd of ik dat kan!
Kiki, wat fijn dat jullie het heerlijk hebben gehad! Kan je er weer ff tegen aan! Vanochtend weer naar het cb geweest en Milan was nogal gegroeid: 90 cm en 15 kilo. Hij schijnt 2 kilo te zwaar te zijn. Wij keken hier nogal van op, juist omdat we het idee hadden dat hij smaller was geworden. Dat echte baby mollige is er echt wel af nu. Had ie eerder nog flinke bovenbenen, nu wordt het echt een lange slanke peuter. In het eten zit het hem ook niet, hij snoept nooit. Ach, hij doet het echt heel goed dus ik maak me er niet zo druk om. Op het cb konden ze het ook niet verklaren. Zware botten, net als zn moeder
Als ik het zo lees is Milan ook wel groot, dus die 15 kilo zal wel niet zoveel te zwaar zijn. Geloof dat Serjenka nog maar iets van een 81cm groot is, het zal niet veel meer zijn en ze weegt 10kg500. Verder weinig nieuws te melden hier. Met Leander gaat het beter. Hij heeft gewoon niet veel zin om overdag te slapen. Als hij 2uur slaapt over de dag verspreidt is het veel. We leggen hem nu ook in z'n bedje tussendoor overdag en proberen hem dan wat langer te laten liggen, zodat hij toch wat meer slaapt, want dat lijkt mij ech wel weinig slapen hoor voor zo'n klein manneke. 's Nachts komt hij nog altijd rond 3 uur. Als je het bekijkt, slaapt hij in principe wel door, maar hij begint z'n nacht gewoon erg vroeg. Hij valt in een diepe slaap rond 20u en meld zich pas weer rond 3u, dus dat is 7 uur achtereen dat hij slaapt. Moest hij dat nu wat opschuiven, zou het ideaal zijn. Gisteravond heb ik hem voor het eerst beneden in de box laten liggen, en om 22uur wakker gemaakt voor een voeding en toch was hij daar dan weer om 3uur. Maar zal het nu even zo proberen vol te houden in de hoop dat ie z'n uren toch wat opschuift. Maar heb het idee dat hij overdag gewoon te weinig slaapt ook, maar ik kan dat toch niet forceren hé. En zo is het toch weer een lang verhaal geworden. Zijn jullie kleintjes ook zo gek van het toetsenbord? Als ik Serjenka bij mij op de schoot heb, kan ze van geen enkel knopje blijven van m'n laptop, best wel onhandig, maakt het typen soms wat moeilijk.
Lastig toch he, die gebroken nachten, ik weet dat ik er op den duur ook knetter soms van werd! Had toen echt van die dip dagen! (huilen om alles, snel geirriteerd, puur door te weinig slaap) Wat betreft die knopjes....... hoe herkenbaar! Lynn zit altijd te rammelen, gelukkig valt dat weer te wissen. Alleen zit madam hier soms ook aan de aan en uit knop, heb je een heeel verhaal getypt en dan opeens....... wordt je beeld zwart Van de week is Lynn ook naar het consultatiebureau geweest, zij was nu 86 cm en 11,7 kilo! Ze waren super tevreden over haar, ze vonden haar met veel dingen erg snel, ook haar taal vonden ze heel goed! Weer helemaal prima bevonden, dus kunnen er weer een tijdje tegen aan.
@Kathy: Hihi, Serjenka is dus al net zo'n computerverslaafde als haar mama @Maryloes: 90 cm en 15 kg past toch prima bij elkaar? Idd, niet te druk maken om het CB. Hij is nu eenmaal groter dan gemiddeld. Zijn mama en papa zijn toch ook lang? Hier in huis hebben we een ander probleem: Leo gilt. Net als een meid, tijdens het spelen vind ik het niet zo erg, dan is hij gewoon enthausiast. Maar ook als we in de auto zitten, of in de buggy, of zomaar tijdens het eten. Gek worden we ervan want hij heeft al een flink stemvolume! Ik heb ook al meerdere dingen geprobeerd: op de gang zetten --> vind hij alleen maar leuk omdat daar allemaal spulletjes staan om mee te spelen. Rustig zeggen: Leo, niet gillen, dat mag niet --> hij lacht me vierkant uit en dan krijgt hij me nog boos ook. Negeren, werkt alleen als je de oordoppen in hebt. En hij blijft maar doorgaan. En als ik dan inmiddels op springen sta, dan weet Ilse ook nog net even door te gaan zodat ik wel ontplof... Eigenlijk ben ik 's avonds blij als ze zo rond 7 uur beide inslapen. Dan is het koffietijd en kan ik even op adem komen. Pffff, soms zou ik willen dat ik nog wel zou werken Groetjes van Kiki
Fijn dat gillen jah. Hier is het nu over. Britt doet het gelukkig niet meer. Maar het doet zon pijn aan je oren. Ik deed het negeren en pas reageren als ze weer gewoon kon doen. Weet niet of dat de reden is geweest maar ze deed het neit meer Heb nog een foto van mn meisje onder de waterpokken Wat is ze er ziek van geweest zeg. Heeft echt 3 dgn koorts gehad en was ze loom als een vaatdoek. Niet eten en drinken ook minimaal dus dan maar 2 flessen brinta op een dag voor dr vocht en dr energie. Die dronk ze gelukkig wel. Nu heeft ze alleen nog maar flinke jeuk. Koorts is weg. Aan het end van de dag is ze helemaal op. Dan valt ze op de bank ik slaap. Maar wat voel je je machteloos zeg als ze zich zo rot voelen en je niets kan doen. Heb me rot gesmeert met calendula speciaal voor waterpokken en dat hielp wel. Zelfs op dr hoofje heb ik dat gesmeerd. Arme meid . Oja, mijn kleine mannetje is vorige week naar het CB geweest en weegt nu 10,1 kilo. Onze Dik Trom .. haha Nou ik ga pitten ,ben moe
Gillen dat kent Serjenka ook goed, en idd auw m'n oren. Zij vind dit echt wel leuk. Negeren helpt hier helaas niet, dus hopen dat ze het toch vlug eens beu geraakt. Gelukkig zijn die waterpokken weer wat beter en voelt je meisje zich niet meer zo slecht. Hier is Leander verkouden. Hopelijk gaat het vlug over.
Ia hij al wat opgeknapt. Ik dacht trouwens dat gillen meid eigen was. haha, maar als Leo het ook zo doet
Dus aan de oordopjes lees ik zo het is vast van tijdelijke aard en dan kletst hij de oren van je hoofd Gelukkig gaat het alweer wat beter met Britt! Kathy gaat het ook weer wat beter met je mannetje? Gisteren zijn we naar de ballenbak geweest in Houten, met een hele groep meiden met kids (he Sil) En het was super gezellig! Ewout vond het helemaal geweldig om met alle kids in de ballenbak gek te doen. Hij was dan ook helemaal gesloopt aan het eind van de dag, en lag heerlijk te pitten in de auto op de terug weg! Op mijn hyves heb ik een slide show staan; http://mouschy.hyves.nl/
Hier niet zoveel nieuws te melden. Leander doet het nu behoorlijk goed met de nieuwe medicatie, er zijn nog wel dagen dat het minder gaat, maar al bij al valt het goed mee. Maar hij is wel een temperamentvol mannetje hoor. Serjenka had veel temperament, maar hij is nog erger. Dat beloofd over een jaar, als hij dan ook erger zal zijn dan Serjenka nu geweest is, amai. Serjenka is ondertussen een flinke dreumes die meer en meer iets begint te begrippen en die er flink op los brabbelt. Elk dier die ze tegenkomt is een 'ties' (vertaald = poes). Volgende week vrijdag moet ik terug beginnen werken, het is maar 3 dagen, dan heb ik nog 14 dagen verlof, maar zie er echt tegenop. Ik vind het zo genieten met de kindjes thuis en vervelen doe ik me ook niet, heb m'n handen vol met die 2.
Nou gelukkig maar dat Leander het nu zo goed doet! ook voor je zelf wel even fijn 'rust'. Hier ook ziekenboeg, Ewout begon er mee, en nu is mijn man ook ziek, en nu begin ik zelf ook... Balen hoor.
Pfff, wat een nacht achter de rug. Rond 24u een voeding. Dan nog even geschreeuw achterna, om 3uur weer een voeding. Dan gans de tijd huilerig en boos tot rond 5u. Heb de borst aangeboden, maar die weigerde hij. Hij nam de tepel en liet direct los, dus niet verder meer geprobeerd, want meneer werd serieus boos. Dan maar terug in bed gelegd. Man thuisgekomen van z'n werk om 5u30. Stil geweest tot 6u, dan gegeten met een hevige huilpartij erachteraan tot zo'n uur of 7. Dan weer rustig geweest tot 9uur. Gegeten en weer gevolgd met een huilpartij. En nu is mama doodop. Schreef dus dat het beter leek te gaan nu Leander z'n nieuwe medicatie voor de reflux heeft, maar begin nu toch wel weer te twijfelen hoor. Daar hij dus na veel voedingen weer aan het schreeuwen gaat. Eventjes ten einde raad, opnieuw.
Hi Meiden , hier ben ik weer eens! Djurra had/heeft ook reflux en zij kon ook zo vreselijk huilen na de voedingen. Als babyzijnde was het helemaal een ramp. Vaak in het ziekenhusi gelegen ervoor want Djurra had (en heeft) bedacht: "drinken, daarvan krijg ik pijn!". Dus bij Djurra kreeg je er geen flesvoeding meer in. Gelukkig komt dit bijna nooit voor, ik heb gewoon een erge eigenwijs! Djurra gebruikt nog steeds Zantac en dat verlicht zeker, andere medicijnen krijgt zij er niet meer voor. Tegenwoordig heeft Djurra er minder last van, maar je merkt gewoon dat het een zwakke plek blijft. Zodra Djurra zich niet lekker voelt, speelt haar maag en slokdarm op met gevolg spugen, spugen, spugen. Ook drinkt zij nog steeds niet of nauwelijks, een bekertje per dag is aan de zeer ruime kant. Nu vind het CB haar ook nog eens te mager voor haar lengte.... Ze is deze week helaas ook weer een halve kilo afgevallen door het ziek zijn en spugen. Kortom het schiet niet op! Helaas kan ik je niet echt geruststellen in deze, geen bruikbare tips of iets waarvan ik denk : Dát moet ze doen voor/met Leander! Helaas, wat ik wel kan doen is een hart onder je riem steken: "het wordt minder naarmate de voeding vaster wordt". En ook een knuffel voor jou en je mannetje! Het is pittig zo hé? Hopeloos van te worden.
Leander heeft eerst Zantac gekregen, maar dat was goed voor 2 dagen, daarna weer het vreselijke scenario. Nu krijgt hij Omeprazole, dat is nog wat zwaarder dan die Zantac. Leek goed te gaan, maar sinds enkele dagen gaat het weer minder. Serjenka had ook reflux, maar ze heeft er nooit last van gehad en het was ook niet in zo'n erge mate. Slopend is het in ieder geval we, vooral die nachten maken het zwaar. Ik kan het ook niet voor een keer aan m'n man overlaten, hij doet nachtwerk, dus de nachten zijn altijd voor mij. In het weekend haalt hij Leander 's nachts wel uit z'n bedje voor me, maar meer kan hij ook niet doen, want het voeden is voor mij. Vreselijk dat Djurra nog steeds last heeft van die reflux. Hopelijk komt ze snel weer wat aan, want dat afvallen is ook niet niks.
Inderdaad, zo onwerkelijk. Het ene moment ben je van de schrik bekomen dat je een tweeling krijgt en het andere moment moet je je hele gezin begraven. Bizar gewoon. Ik heb er geen woorden voor. Groet van Kiki
Ja ik las het ook, onbegrijpelijk... Net wat je zegt, het ene moment krijg je gezinsuitbreiding het andere moment sta je er als man (weer) alleen voor. Echt een nachtmerrie.... Wat was haar leeftijd eigenlijk? ik snap niet dat dat nog kan tegenwoordig, overlijden aan een zw vergiftiging.... Hier ook even een foto van onze kleine man, hij moest gisteren zo lachen om een nieuwe knuffel die boven zijn hoofd hing; Hoe Marijn ook slaapt snachts, er valt geen pijl op te trekken... De ene nacht slaapt hij lekker door tot 6 a 7 uur. En de andere nacht komt hij weer tussen 4 en 5... Hij is echt heel anders dan Ewout, wat het ook wel weer erg leuk maakt natuurlijk.