Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Een gezellig weekend achter de rug.
    Serjenka slaapt nu al 3 nachten door, wat ben ik blij. Hoop dat het zo blijft nu, maar het moet er eens van komen hé.

2. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Goedemiddag!

Alles goed met jullie en de kids? Hoop van wel. Djurra is de laatste dagen wat hangerig en komt vreselijk moeilijk in slaap. Ze huilt echt om niets (als ze zichzelf bijvoorbeeld in haar gezichtje raakt, met haar handje) Wil alleen op mijn schoot zitten en reuze beledigd als ik beweeg bijvoorbeeld.

Ik heb haar nu (14.00 uur) in haar bedje gelegd, ze is al vanaf 06.00 uur wakker, maar slapen? Ho maar. Grietje zeg.. Wat ze in haar hoofdje haalt moet gebeuren. Ik dacht eerst dat ze niet zo lekker was. Maar ze heeft geen koorts ofzo, drinkt en plast prima. Wel heeft ze weer heel harde ontlasting en veel winderigheid. Dat werkt in ieder geval niet mee met een gezellig humeur. Nou ja, misschien is ze morgen weer een zonnetje en tot die tijd knuffel ik maar flink.

Verder gaat het wel heel goed met haar. Ze begint al te grijpen naar spullen (en mama's haar!!) heeft ze opeens een rammelaar vast of haar knuffel. Zo lief! Ze lacht wat af op een dag en is erg vrolijk. (behalve de laatste twee dagen dan niet)

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Jammer dat ze niet zo in haar hummetje is... maar nu ligt ze dan lekker te slapen ;)
    Ewout is ook mega veel wakker overdag. Na de voeding meestal een hazenslaapje van 10 min. meer echt niet. En snachts heerlijk slapen, vanmorgen moest ik hem zelfs wakker maken want anders kwam er wel teveel tijd tussen de voedingen :D Hij is zo lief! lekker veel lachen ook en hij grijpt ook naar vanalles en nog wat. Ik heb net een nijntje box speeltje gekocht. Dat vind ie geweldig om te zien! Dat moet je aan de spijlen vast maken en daar hangen allemaal dingetjes aan.

Hebben jullie al gekeken bij de baby van de maand? :D Doen jullie niet mee (Poester wel van dit clubje maar verder niemand)? had ik wel verwacht ;) volgende maand misschien :(:

Groetjes!

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Sta er ook verwonderd van dat er maar zo weinig mensen willen pronken met hun kindje.
    @Mouschy: Ewout doet het nog goed hé, bij de baby van de maand!

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ja hahaha echt heel erg leuk! had ik zeker niet verwacht! ben benieuwd hoe het verder gaat :D
    Kunnen er eigenlijk alleen mensen van het forum stemmen of ook anderen? ik heb geen idee...

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    eventjes de regels lezen, mouschy, het staat er duidelijk in vermeld hoor. Je moet lid zijn van het forum voor je kan stemmen.

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Nou, mijn eerste werkweek na m'n verlof zit er weer op. Dinsdag weer begonnen en net maandagnacht dat Milan ging spoken, zul je net zien. Ben hartstikke moe nu, maar het was errug leuk!

En morgen lekker manlief van schiphol halen! :D

8. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Fijn dat het je is bevallen, Maryloes!

Welke site is dat baby-van-de-maand dan? Ik ga zelf niet mee doen (althans, ik laat Djurra niet mee doen), want ik ben niet zo voor dat soort dingen. Maar op jullie spruit wil ik wel stemmen hoor!

Ik pronk wel graag met Djur, maar dan in het echte leven! Lekker, heerlijk tot over je oren verliefd en trots zijn. (zwijmel..)

Ben van de week met haar voor het eerst in het grote bad geweest en net voor de tweede keer. Ze vind het zo heerlijk en ligt heerlijk te pitten nu. Het maakte haar ietwat mindere hummetje weer helemaal goed!

(foto's daarvan op mijn site)

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Carmen: die baby van de maand wedstrijd is hier op deze site. Gewoon eventjes kijken in de linkerkolom op deze pagina.

Serjenka vind het ook zo fijn om met mij in het grote bad te zitten.

10. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik wist helemaal niet dat dat bestond op deze site, nieuw zeker?
    Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd om voor volgende maand mee te doen, wel grappig :D

11. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris doet ook volgende maand mee.

met iris gaat het weer goed, ze heeft geen last meer, en wordt een dikke doerak! ze heeft het rollen ontdekt. en rolt dus de hele box door!! en lukt het even niet, dan pakt ze de spijltjes van de box, om net even dat laatste zetje te geven.

de laatste nachten slaapt ze van 8 tot 8!!!! heerlijk!!!!!

ik heb net 2 dgn achter elkaar huizen lopen schoonmaken. (lees: hele smerige ranzige huizen van toeristen!!!)

dus ik ben nu zo moe dat ik niet kan slapen, af en toe valt het me best nog tegen om te werken. maar goed, het moet gebeuren he!

maar goed, aanstaande vrijdag gaan we een weekendje naar center parcs en daar dan ik me dan weer helemaal opladen!!!

goede nacht allemaal!!!!

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Is idd nieuw die baby van de maand.

Leuk te horen dat het weer helemaal goed gaat met Iris.

Deze nacht heeft Serjenka ook weer doorgeslapen. Dus dat gaat de goede kant op.

13. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Lekker zeg dat Iris zo lang doorslaapt :D

Valt mij ook tegen hoor, weer werken. Ik werk maar drie dagen in de week en dat vind ik ook echt genoeg. Voorheen was ik gewend uit te slapen na bijv een avonddienst, dat kan dus nu niet meer en soms ben ik dan ook echt helemaal versleten :(

14. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Even een vraagje; hoe oud waren jullie kids dat jullie weer begonnen met werken? Is toch meestal tussen de 6 en 10 weken?

Wel leuk die verkiezing van baby van de maand. Niemand kan er verder wat mee alleen mensen van dit forum, dus hier wil ik wel aan mee doen. Ben wel benieuwd wie er gaat winnen ;)

Wat lekker dat Iris zo lang slaapt! Ben al blij dat Ewout van een uur of 11 a 12 savonds tot een uur of 6 smorgens slaapt ;) Ik heb hem nu in zijn eigen kamertje gelegd om te slapen. Hij maakt zoveel geluidjes in zijn slaap dat wij er niet meer van kunnen slapen. Nu hebben we zelf weer eens een beetje geslapen. Ik hoor hem heel duidelijk als hij wakker word dus dat is wel lekker, ik ben zo bij hem dan. Hoe hebben jullie dat gedaan? slapen jullie baby's nog bij jullie op de kamer of liggen ze ook al op hun eigen kamertje?

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Zo,. ben ik weer ..

Britt slaapt ookop haar eigen kamer. Wij konden ook niet slapen van haar "geklets". En ze lag eerst in een wieg, maar dat vond ze blijkbaar niets, want als ik haar in ons bed legde sliep ze meteen. Dus ze slaapt nu in haar eigen bedje. Klein meisje is het dan zo hoor.

Ze is wel erg hangerig. Wil alleen bij mama zitten en kan huilen om niets. Zou het een sprongetje zijn? Eten doet ze prima, gelukkig.

En ze heeft nu opeens allemaal builtjes op haar gezicht .. zo jammer ..

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ja jammer he die bultjes.. heeft Ewout ook :rolleyes: ze worden nu wel wat minder heb ik het idee. Ziet er zo sneu uit...

Tja achter de pc zit ik ook een stuk minder nu ;) en het weer word eindelijk mooi dus het word nog minder :D

17. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben nog een tijd thuis van het werk, heb nog ouderschapsverlof bijgenomen en heb nog 3 weken verlof, zo ben ik nog thuis tot bijna eind september. Ben ik wel blij om, zo kan ik lekker lang voor m'n kleine meid zorgen.

Serjenka slaapt al in haar eigen bedje van toen ze 3 weken was.

Vandaag heeft ze weer een 'grote' ontdekking gedaan. Tot haar grote verbazing merkt ze dat ze handjes heeft, ze bestudeerd ze nogal hoor. En 'babbelen' dat ze doet, hele verhalen vertelt ze.
    Vandaag is ze ook wel wat minder goed gezind, ze heeft al veel gehuild en gisteren ook. Mss komt het wel door de warmte. Ze heeft nun alleen haar romper aan en ze heeft het nog behoorlijk warm.

Door al die draagdoekverhalen hier op het forum, ben ik nu ook in de verleiding gekomen en ik ben er ook 1tje weest kopen. Ik heb een tricot slen gekocht. Sta nu te popelen om hem al te kunnen gebruiken.

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Eventjes een fotootje plaatsen van haar grote ontdekking

19. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat een geweldige foto Kathy, echt leuk

Ik zal er ook ff 1 van Britt plaatsen..

Gemaakt op 06-06-06

Ze heeft op haar oogleden van die rode vlekken, wat dat nou is .. ??

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wat is britt een schatje, Silvie.

Wat die vlekjes zijn weet ik niet, Serjenka heeft dit ook gehad, maar dat is vanzelf weer weggegaan.

Deel Deze Pagina