Lieve foto's! Djurra slaapt nu van ongeveer een uur of twaalf, tot een uur of half zes, zes uur. Net als Ewout dus. Ze is nu echt flink druk bezig met zichzelf! probeert speeltjes te grijpen etc, maar dat wil natuurlijk niet altijd lukken. Boos dat ze wordt.. Ze ontdekt nu ook dat ze met haar voetjes heel hard trappen kan. Tegen speeltjes, vind ze helemaal leuk. Wanneer ze lacht, maakt ze er ook geluidjes bij nu. Zo lief! Ze is ook hangerig en wil alleen maar knuffelen en op schoot spelen etc. Volgens Oei Ik Groei heeft ze dan ook een "sprongetje", de richtlijnen die erin staan, kloppen wel. Goed zeg! Kortom, het gaat goed met mijn meidje, heerlijk!!
Lekker hoor Carmen dat het zo goed met Djurra gaat. Het worden grote meiden .. hihi .. Britt lacht wel al, maar nog geen geluidjes erbij. En ze probeerd wel speeltjes te pakken, maar dat lukt haar nog niet. Vandaag heeft ze een rustige dag. Ze slaapt veel, maar van de week heeft ze echt hele dagen bij me gezeten en gehuild. Ik heb ook het idee dat ze iets meer van last heeft van krampjes.
Heb ook nog eens fotootje gemaakt met Serjenka in de draagdoek. Ze wordt echt wel rustig als ze erin zit.
Nynke was 10 weken toen ik weer ben begonnen met werken. Nynke slaapt nog steeds bij ons op de slaapkamer, in haar ledikantje Mijn man en ik zeggen steeds tegen elkaar dat ze naar haar eigen kamertje moet, maar ondertussen vinden we het toch ook wel weer errug gezellig zo met z'n drietjes.
Ikh oef pas in Maart weer te gaan werken .. we hebben hier 46 weken zw verlof .. rot he.. Britt ligt gewoon al in bed. Ze had haar fles gehad om 21u en viel gewoon in slaap.Ze heeft hem een uur vroeger gehad omdat ze zo'n honger had en heb haar dus ook maar gelijk in bed gelegd. ben benieuwd hoelaat ze nu komt. Wat doen jullie je kids aan met dit weer? Ik weet het eigenlijk niet zo goed!!
Ik vind het ook wel moeilijk om Djurra te kledewn wannee rhet warmer wordt. Dan doe ik haar ongeveer hetzelfde aan als ik aan heb, plus een extraatje. Als ik bijvoorbeeld een t-shirt aan heb, doe ik haar een dun truitje aan met lange mouwen. Buiten doe ik haar wel altijd een mutsje op, dat moet geloof ik zelfs totdat ze drie maanden zijn. OOk heeft ze nog steeds een jasje aan, in de wagen, maar als het echt warm wordt, laat ik de deken dan weg. Iemand misschien aankleed-tips met warm weer? Djurra slaapt ook nog bij ons op de kamer. Vind het heerlijk! Ze kletst wel wat af in haar slaap, maar van die tevreden geluidjes storen me niet, slaap er juist lekker van in! Zo knus op onze kamer. Hoop dat ze nog lang bij ons kan liggen. (Hubbie wil haar over een week of wat verhuizen naar haar eigen kamer)
iris slaapt al vanaf het begin op haar eigen kamertje...geen problemen mee, maar toen ze vorige week ziek was, heb ik 2 nachten bij haar geslapen. gewoon voor me eigen gevoel.... ik heb iris gewoon een t-shirtje oid aan,, en geen jasje.... ze heeft het zo warm, ze zweet erover dan.. ik hou het dan goed in de gaten of ze het eventueel koud krijgt. dit weekend zijn we er niet...we gaan morgen naar centerparcs, lekker een weekendje er tussen uit. meiden, tot dinsdag.....
Geniet lekker vanje weekendje weg meid .. heerlijk. Jullie krijgen mooi weer. Ik heb Britt vandaag een tshirtje met lange mouwen aangedaan en een broek natuurlijk en toen in de kinderwagen gelegd met een dekbed hoesje, dus zonder dekbed. Ik zat nl in de tuin en heb haar uit de wind gezet. Maar ik wist niet dat ze tot 3 maanden een mutsje op moesten??
Ik had Lynn al vrij snel geen mutsje meer op (na een week of 3/4) Ze heeft vaak zo,n zweterig hoofdje dan, dus dat heb ik toen afgelaten, nu heeft ze wel vaak jasjes met capuchon, dus sla die dan wel eens over haar hoofdje als ik het idee heb dat het te koud zou zijn, en ik heb nu zo,n gehaakt mutsje voor haar die zijn wat luchtiger, want ik wil niet dat ze haar hoofdje verbrand door de zon, en haar zonnehoedje heeft ze nog wel eens op. Ik heb Lynn met het warme weer nog wel iedere keer een t-shirt met lange mouwtjes aan en een dan luchtiger broekjes (linnen achtige broekjes) Of maillot met rokje of jurkje hahah, maar geen blote armen en benen nog buiten gehad. Vind haar ook niet warm dan voelen, terwijl we best een paar warme dagen al hebben gehad, dus ik blijf mooi bij wat ik aldoor deed, ik kijk goed naar of er iets uit moet!! Ik ga straks ook even spieken bij de baby van de maand en wie weet volgende maand..... Straks eerst maar eens zien. Ik heb ook mijn eerste werkweek erop zitten. Ik ben 6 weken voor mijn verlof gestopt, dus dan heb je 10 weken na de bevalling vrij. In totaal altijd 16 weken vanaf je zwangerschapsverlof, dus het ligt er aan hoe lang je door werkt of kan werken. En ik heb zelf nog 2 weken vakantie na mijn verlof genomen, zodat Lynn 12 weken zou zijn als ik weer moest werken. De eerste werk week viel me niets niet tegen, ik werk maar 14uur en toen ik vanmiddag vrij was en dus dan al weekend heb, voelde dat zoooo luxe!! Maar het geen wat natuurlijk wel tegen viel was.... Mijn lieve meisje weg brengen..... Op zich ging het heel erg goed, en heb ik een goed gevoel bij de opvang (waar ik eerst niet helemaal me zeker over voelde, dus dat is mooi) Maar ik zou haar zo graag dag en nacht bij me hebben!!! Maar moet haar toch een beetje los laten nu! Lynn was totaal kapot na de opvang, door alle geluiden, slaapt ze erg slecht daar. En is ze heeeeeeel erg moe als ze daar weg komt en slaapt dan thuis als een roosje!!! Heel lekker, maar dan kan ik nog niet lekker met haar knuffelen Morgen ben ik vrij en krijgt ze haar eerste pneumokokken vaccinatie (heb hem van de week opgehaald, kostte 57 euro!!) en ze moet hem dan nog 3 keer daarna hebben, dus morgen blijven we lekker de hele dag thuis en gaan we lekker een hangdagje houden en hoop ik dat ze niet teveel last zal hebben van die prik! En verplicht de hele dag KNUFFELEN!!! Groetjes Carry
Fijn dat je eerste werkweek goed is gegaan Carry! Ben benieuwd of Lynn nog wat vervelend wordt van die prik. Laat je dat bij de ha doen? Ik had zelf ook vorige week even gebeld en ik was de eerste die hierover belde. Het kwam er eigenlijk op neer dat ze het een beetje onzin vond en dat het nu alleen maar een hype is omdat het zo in het nieuws is. De afgelopen jaren zijn er ook geen kindjes tegen ingeent zei ze. Ik vond het een beetje raar, maar ik laat Milan toch gewoon inenten. Ik vind het erg lastig met dit weer qua kleertjes. Dat ze tot 3 maanden een mutsje op moeten is mij ook niet bekend en heeft Milan ook niet gehad. Hij heeft het heel snel warm. Wij gaan dit weekend ook lekker naar center parcs en ik heb wel wat t-shirtjes in gepakt. Nou ja, we zien wel wat we hem aantrekken Fijn weekend allemaal en tot volgende week!
Elyesa had het ook, komt eerst door de bevalling zeiden ze tegen mij door de druk daarna naar de dokter geweest en die zei ens te spoelen met boorwater en nu is het zo goed als weg, vanachter op zijn hoofdje heeft hij ook zo een rode vlek een ooievaarsbeet werd mij gezegd zou wegtrekken over een paar jaar groetjes talia
@carry: dat pneumokokken vaccin kost hier in belgië iets van 65, dus nog duurder dan bij jullie. Ik zie er eigenlijk tegenop tegen de tijd dat ik weer zal moeten gaan werken, want ik wil m'n meisje nog niet loslaten, ik haar het liefst van al ook zoveel mogelijk bij me. Vind het erg moeilijk om Serjenka te kleden met dit weer. Meestal doe ik haar een jurkje of een broekje met t-shirtje aan. Maar onze meid heeft het al vlug veel te warm, en als we thuis zijn gaan die dan ook af en ligt ze gewoon in haar rompertje. Natuurlijk controleer ik of ze het nog warm genoeg heeft hé. In zo'n weer draagt Serjenka ook geen mutsje want ze zweet er zo van aan haar hoofdje.
boorwater kan je bij de apotheker krijgen ik doe het altijd op een steriele compresje en veeg er eens mee door zijn ogen hat is echt al een stuk beter geworden groetjes talia
Ik zal is kijken of ze dat hier hebben. Ik ben het wel steeds met afgekoeld gekookt water aan het schoonmaken. En die ooievaarsbeet heeft Britt ook.
46 weken verlof!! Dat is lekker, ga ook maar verhuizen denk ik haha. Met dit weer het Nynke alleen een rompertje aan, ze zweet namelijk zo snel en een paar keer per dag ligt ze met de billen bloot in de box, heerlijk vindt ze dat.
Afgekoelt gekookt water is ook goed hoor, hoef je geen duur ander 'water' voor te kopen lijkt me... Lekker he het mooie weer! heerlijk dat sommige een weekeindje er tussen uit gaan! Wij gaan eind Juni een weekeindje weg, met de hele familie. Ik kleed Ewout ook gewoon lekker zomers aan, maar wel met lange armen en benen. Dus nog niet bloot. Hij heeft nu wel een lang broekje (katoen) en t shirtje aan met een romper met lange mouwen er onder staat wel heel stoer! Vandaag is Ewout alweer 6 weken!!! wat gaat dat snel Officeel ben ik nu geen kraamvrouw meer hahahaha. Ik moet ook nog een afspraak maken met de gynecoloog uit het ziekenhuis. Daar moet ik terug komen voor controle. Hebben jullie dat ook gehad? Ik heb dus nog lekker 4 weken verlof, lekker idee is dat. Maar ik ga toch niet meer fulltime aan het werk. Dus ben lekker veel bij mijn kleine man. En ik ga af en toe werken in het kinderdagverblijf en ik krijg kindjes bij mij thuis via een gastouder buro. Lekker weekeind allemaal 8)
Ik heb net een foto gemaakt van Ewout in de box, moet je even kijken in mijn album! hij is echt geweldig hahahaha
hallo dames Yamalina maakt het allemaal goed we zijn van de week met haar naar het ziekenhuis geweest omdat ik vroegen een heup afwijking heb gehad. Maar Yamalina heeft er helemaal geen afwijking daar zijn wij natuurlijk heel erg blij mee liefs roelien