Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat heerlijk (ja lullig voor jullie ;) ) om te lezen dat mijn kleine dreumes niet de enige is die niet wil eten. Ze neemt een hap en dan is het over. Toetje geef ik haar dus wel gewoon, want ik vind dat ik dat apart moet zien van haar warme hap. Brood enzo gaat er wel gewoon in.

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Alles gaat erin, maar het warme eten toch echt alleen het vlees, of pizza, of patatjes. Sinds kort ook sperciebonen. Als er maar een beetje ketchup bij zit voor het dippen.

@Maryloes: Milan op de plee, super hoor, ik hoop dat hij het snel door heeft want dan ben je weer even uit de pampers. Ik heb Ilse in haar slecht-eten periode niks bij gegeven. Brood en fruit ging er nog wel goed in, net als de zuivelproducten. En ook macaroni is een bron van zetmeel, ik ben niet te vlug bang dat ze van iets te weinig krijgt.

Wat zindelijkheid betreft, hie nog niet zo mee bezig, wel pakt Leo zelf het aankleedkussen als er een poepbroek aan zit te komen of er al inzit. Hij merkt dus wel dat er wat is, maar eerlijk gezegd wacht ik liever met de echte training als het mooi weer wordt. Dus na Leo's 2e verjaardag.

Voor de mama's die het wel voor elkaar krijgen/hebben: dikke duim :D

Groet van Kiki

PS Ik wil even opscheppen hoor, gister hebben wij ons nieuwe auto opgehaald bij de dealer. Een supergave Alfa Romeo 159 Sportswagen :D:D:D

maar dan in het zwart

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Prachtige wagen hoor kiki!

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Zo, stoer karretje zeg.

5. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wauw, gave auto Kiki. En daar mag je best even over opscheppen ;) ( zou ik ook doen dan :) )

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Passen daar wel 3 kindjes in ;)

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Bij Britt is er weer een kies onderweg. De 1e van de laatste 4. Ze heeft er niet echt veel last van. Ze vind het wel leuk geloof ik. Steeds naar papa en mij lopen en dan moeten we in dr mondje voelen. Mutsie

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hallo hallo, leven we hier nog?

9. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja ik ben er ook weer even!

Wat goed dat d'r laatste kies doorkomt! En dan voorlopig rust in de tent. Ik geloof dat ze dan weer doorkomen als ze ruim 2 jaar zijn, de laatste kiezen.

Kiki wat een mooie wagen zeg! super hoor. Maar idd passen daar wel 3 kinder stoeltjes achterin?
    En alweer ruim 3 maanden, gefeliciteerd!

En wij gaan van de zomer bezig met zindelijk worden van Ewout. Hij geeft het nu al prima aan wanneer hij een vieze luier heeft. Hij komt dan ook meteen aanzetten met een schone luier en de doekjes haha.

Met Marijn gaat het heel langzaam iets beter. We zijn naar de osteopaat geweest en die heeft zijn darmpjes gemasseerd, waar hij zo'n last van heeft. En we zijn van de week naar de KA geweest en zijn medicijntjes zijn iets verhoogd. Nu maar hopen dat het nog beter gaat en dat hij echt goed in z'n velletje gaat zitten! :D

De jongens zijn alle2 mega verkouden, echt niet leuk. Ewout heeft zelfs bij ons op de kamer geslapen omdat hij aldoor wakker werd van een verstopte neus en benauwdheid... We hebben dus een lekkere nacht achter de rug NOT....

Ik heb een paar nieuwe foto's van m'n mannen in mijn album gezet. Ze zijn alle 2 op de foto geweest voor het modellenbureau, nu maar hopen dat ze leuke opdrachten krijgen ;)

10. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hier is het druk met vooral Lynn. Hoezo peuterpuberteit?
    Lynn is hier denk ik alwel een half jaar mee bezig, maar nu ze bijna 2 is denkt ze: Laten we er nog eens een schepje boven op doen ;)
    ook ik heb al een tijdje het vermoeden dat er bij Lynn kiezen in aantocht zijn, maar tot op heden nog geen puntje zichtbaar!
    Hier wel veel slapeloze nachten achter de rug, want tegenwoordig rustig wakker worden is er niet meer bij. Het hele huis wordt bij elkaar gekrijst!
    Niet goed geloof ik om zo wakker te worden :confused:
    Ach ik heb ook wel met haar te doen hoor, ze heeft het vooral erg moeilijk met zichzelf en ik hoop dat ze maar gauw weer door deze fase heen is, ik probeer mijn engeltjesgeduld ontzettend te bewaken, en me niet gek te laten krijgen door mijn kleine draakje!

11. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Afgelopen woensdag ben ik met Lynn bij de tandarts geweest. 1 van haar tandjes begint te verkleuren (wordt wat grijzig)
    Een aantal weken geleden is ze gevallen en had ze zich ECHT pijn gedaan, boven dat tandje bloedde het toen ook, maar op dat moment heb ik alleen gevoeld of haar tandje niet los zat en dat was niet het geval!
    Maar nu zagen we zo,n 2 week geleden een klein vlekje op haar tand, maar ook niet echt aandacht aan geschonken, maar een week later was haar gehele boventand grijzig, ik dacht eerst dat ik het niet goed zag, maar ben nog maar eens in het daglicht haan staan, maar kon er niets anders dan grijzig van kleur van maken! Dus meteen de tandarts maar gebeld, en woensdag kon ik terecht!
    Het tandje is inderdaad aan het verkleuren en hij zal alleen maar donkerder gaan worden helaas, gelukkig ziet haar tandvlees er allemaal goed uit. Dus ik hoop nu maar dat het tandje niet zwart gaat worden, ik vind het persoonlijk zo zonde! Mike is nu 7 jaar en heeft zelfs zijn bovenntandjes nog, en Lynn is nog niet eens 2 jaar! Ze moet nog zo lang met haar melktandjes nu! Tuurlijk is er de troost dat het máár een melkgebeit is, maar toch...... :(

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Bij jullie ook zulk heerlijk weer? Het heeft net onwijs gesneeuwd en nu het zonnetje .. genieten dit

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Kiki, mooi karretje hoor!

carry, vervelend dat lynn haar tandje grijs wordt. Hopelijk valt het mee en wordt het niet zwart. Milan is een tijd terug ook op zn tand gevallen. Niet verkleurd, maar wel een stukje er af. Ook nog eens zn voortand, dus valt wel op, maar ach gelukkig is het een melktandje.

Hier is het overigens ook prachtig weer. Gistermorgen nog wat natte sneeuw en regen, maar 's middags lekker de zon en ook vandaag is het prachtig. Vanmiddag lekker naar buiten!

14. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Hier is het berrrrrrrre kkkkkkkoud!

En de eerste schade op de nieuwe bolide is al binnen :(
    Papa was vanochtend zijn troetelkindje aan het wassen (emmertje en sponsje om krasjes tegen te gaan) want zijn broer kwam langs en het is natuurlijk leuk om met een schone auto te pronken...
    Ilse en Leo waren er ook bij en Ilse mocht water spuiten en Leo kijken. Aha, wat papa kan, kan Leo ook dus die pakt de velgenspons en poetst de moterkap. Papa had het niet gezien, maar bij het afspoelen ontdekt hij cirkelvormige witte krassen op de zwarte lak (als hij een vrouw was, zou hij waarschijnlijk een traantje laten) Blijkbaar zat er bij de spons ook een klein steentje. Na nadere inspectie (lees: Kiki ook even kijken) lijkt het erop dat de krassen niet in de kleurlak zitten, maar in de toplaklaag. Ik denk dat je met een goede poetsmachine het weer onzichtbaar kunt herstellen, dinsdag weten we meer, dan gaan we langs de garage.
    Ohja, om een eerder gestelde vraag te beantwoorden: Ja, er passen 3 zitjes achterin, mits Ilse in het midden gaat op een stoelverhoger. Eventueel mag ze ook met alleen de heupgordel in het midden mogen omdat ze inmiddels 3 is geweest (leuk he, die uitzonderingen in de Nederlandse wet)

Nu de ontwikkelingen van het taalfront: Leo weet vanaf woensdag eindelijk hoe hij mij kan roepen...

MEM! ! ! !

En meteen de nacht erop :oops: mem mem mem mem, en dat om 2 uur 's nachts. Maar goed, dat mag de pret niet drukken.
    Oh, hij weet nu ook hoe hij zelf heet, als ik hem vraag hoe heet je? dan zegt-ie: Hjeo! (ofzoiets)
    Verder rolt het ene woordje na het andere over zijn lippen, echt een heerlijke peuter. Jullie zouden hem eens mee moeten maken. He, een ideetje voor de mama's die hier regelmatig posten, zullen we eens elkaars dreumes/peuter in het echt bewonderen?

Groet van Kiki

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    KAn me wel voorstellen dat man lief baalt van die krasjes. Hopelijk kunnen jullie het eruit poetsen.

Grote vent die Leo, eindelijk zegt ie MEM .. haha .. en dan gelijk misbruik er van maken.

Ik wil wel is meeten hoor, lijkt me leuk. Wij wonen vanaf april weer in NL, dus het liefst erna .. lijkt me leuk om alle kindjes (al heb ik er al een paar gezien) in het eggie te zien. En de mama´s natuurlijk ook.
    Goed idee Kiki

Hoest trouwens met je buikie? Hebbie al een flinke toeter?!?

Britt werd gisteravond om 21u wakker .."auw mama". Er komen 2 kiezen tegelijk door en ze heeft er flink last van. Arme meid. Na een zetpilletje is ze lekker gaan slapen. Maar wat doen die dingen pijn bij dr zeg.

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Het is meer een flike blubber. Niks is strak behalve mijn kleding. Gaat vast niet lang meer duren voor ik echt kan gaan toeteren, kan ik eindelijk eens showen voor ik de 20 weken ruim voorbij ben.

Ik moet woensdag naar een dietiste om te zien hoe ik mijn megagroei binnen de perken kan houden en op die mannier misschien zwangerschapsdiabetes kan beperken/vookomen. Ik ben inmiddels al 12 kg aangekomen (juist ja, net zoveel als een gemiddeld persoon een hele zwangerschap)

Groet van Kiki

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Lijkt me leuk om jullie en jullie kindjes live te zien! na alle verhalen ben ik toch wel benieuwd!

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Volgens mij zijn we met zn 3-en ;)

19. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Haha ja zoveel word er niet meer gepost in deze topic helaas ;)

Balen zeg van je auto Kiki! maar komt vast wel weer goed met een flinke poets beurt!
    En dat buikkie komt vast wel, sneller dan je denkt haha.

Silvie; in een keer 2 kiezen! gaat goed zeg! lang leve de slapeloze nachten :p

De jongens zijn alle 2 mega verkouden/ grieperig. Marijn is er helemaal schor van....

20. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Lynn heeft ook koorts, ik moet om 13 uur werken en wat een dilemma is dat altijd dan! In principe mag Lynn ook met koorts naar de opvang (ze gaat naar een thuishuis, dus op zich wel rustiger ook dan een kinderdagverblijf dan weer)
    Ik voel me zo,n ontaarde moeder als ik ga werken terwijl mijn dochter ziek is, maar ik ben nog maar net met mijn nieuwe baan begonnen, ik heb 1,5 week gewerkt en toen heb ik mijn voet gekneusd en ben toen al een weekje thuis geweest en werk nu nog halve dagen, dus om nu te bellen van: Joh ik kan niet komen want mijn dochter is ziek is ook weer zoiets..... Bah, werken en mama zijn is soms niet leuk!

Deel Deze Pagina