Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Haha wat een moppie, Peggy, schitterend zo met die zonnebril op :)

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ben er weer! Hebben jullie allemaal een goed weekend gehad? Wij wel, we hadden een weekendje center parcs in Zeeland. Fantastisch weer natuurlijk, lekker de bbq aan en heerlijk in de zon.

Alleen het huisje was erg warm, dus Milan had vanacht echt last van de warmte en slecht geslapen. We zijn inmiddels weer thuis waar het heerlijk koel is en meneertje ligt nu lekker te slapem.

Ik heb Milan ook alleen in een rompertje, hij heeft het zo snel warm!

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jullie hebben het getroffen zeg Maryloes

Het is warm he .. pff .. Kan me voorstellen dat die kids het warm hebben. Britt ligt nu buiten in de schaduw in de kinderwagen lekker te slapen. Ze heeft ook alleen een rompertje aan en een tshirtje, verders niets. Ja een luier natuurlijk. Ga wel merken dat ze er last van gaat krijgen van die warmte. Ze is iets huileriger dan normaal .. maar gelukkig drinkt ze dr flessen helemaal leeg en tussendoor drinkt ze slokjes water. Ze heeft ook flinke natte luiers ..

Hoe is het met Elyesa? Drinkt hij al weer beter??

4. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Oh wat leuk naar Zeeland!!! daar komen we ook regelmatig om te duiken. Echt mooi daar ;) Maar goed van duiken komt weinig denk ik dit jaar... :rolleyes:

Gezellig nog een moeder er bij! 8)

Ewout eet iets minder heb ik het idee, maar hij slaapt wel meer overdag ;) Normaal is hij heel veel wakker maar hij word erg moe van het warme weer heb ik het idee... Hij is veel buiten ook in de wipper, lekker in de schaduw.
    Ik heb net gekolft voor het eerst en er kwam een boel uit! Had ik helemaal niet verwacht na een voeding. Ik moet kolven omdat we volgende week een avondje weggaan omdat we een jaar getrouwd zijn dan. Ewout gaat naar mijn schoonouders die avond. Maar ik dacht ga maar een week van te voren kolven anders heb ik nooit genoeg. Maar wel dus, ik kolfde nu even 200 ml :confused: Ik heb laatst uitgerekend dat hij 150 ml per keer moet hebben dus dat gaat lekker ;)

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nou dan ga je zeker lekker.
    Ga je je borstvoeding invriezen Mouschy?

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    ja zit al in de vriezer hahahaha. kan je niet zo lang goed houden in de koelkast ;)

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Nee daarom vroeg ik het ook.

Het is wel erg warm he meiden .. pff ..
    Ik vind het heel moeilijk wat ik Britt nou aan moet doen. Alleen een rompertje voor buiten vind ik eignelijk weer teweinig dus heeft ze nog een
    t-shirtje met korte mouwen aan .. maar het lijkt me opzich nog warm ..
    Het is hier gewoon 30 graden in de schaduw .. niet normaal toch .. Zelfs de hond ligt binnen ... en komt alleen buiten al hij wat moet doen.
    Ben heel blij met dat windje ...

8. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Hahahaha komt me zeer bekent voor ;) Is hier ook hoor. Ewout heeft alleen een rompertje aan en meer niet buiten. Ik heb hem goed ingesmeerd met zwitsal in het zonnetje. En de hond ligt ook hier binnen... 8)

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dus ik kan haar tshirtje wel uit doen??

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ja ik heb het wel uit gedaan.... tis ook zo warm, zelfs in de schaduw. In het nekje voelen, dan weet je of ze het echt warm heeft 8)

11. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij zijn ook weer terug van centre parcs, wij zaten in drenthe!

ik heb iris heel zomers, gewoon in een rompertje, dan heeft ze nog een kop als een boei!

we hebben dus heerlijk weer gehad! lekker gezwommen en heerlijk een drankje aan het water gedronken. savonds even een terasje gepikt.

verder heeft iris wel last van de warmte, maar niet zo dat ze de hele dag aan het huilen is, ze heeft nog hele goeie natte luiers, dus dat gaat wel goed volgens mij.

vanmiddag ook bij het cb geweest. iris weegt nu 5560 gram en is 59 cm.

het 3e prikje heeft ze niets van gemerkt, ze liet zich mooi afleiden!!!

12. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Lekker hoor dames, een weekendje weg, jullie hebben echt prachtig weer gehad.

Met Nynke ook naar het CB geweest, ze weegt nu 7265 gram en is 63 cm :confused: Volgens het CB zat ze qua gewicht nu boven het gemiddelde.
    Ze heeft haar derde prikje nog niet gehad, want Nynke zat onder de uitslag en ze dachten aan een virus, maar vandaag is die uitslag helemaal weg, dus het zal wel meevallen met dat virus ;)
    Nu moet ze vrijdag voor haar prikje.

13. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dag allemaal!

Blij te horen dat alles goed gaat met de ukken en mamas!

Lekker, dat mooie weer he? Alleen die arme kleintjes! Djurra ligt binnen de hele tijd lekker bloot. Op een celstofmatje, die uit het kraampakket, waar ik er inmiddels bergen van heb aangeschaft. Zo kan ze lekker bloot liggen, maar plast ze niet de hele boel onder. Ze slaapt wel meer door het warme weer, maae wel moeilijk in te slapen en ze slaapt heel licht. Zijn ook vaak in de tuin te vinden. Maar Djurra zweet zoveel... Als ze zweet doe ik haar maar niet in de tuin. Veel te bang dat ze een koudje vat, combi zweet en dat kleine briesje dat er staat.

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt ligt nu in de kinderwagen in de huiskamer.
    Buiten is het 33 graden ind e schaduw en binnen "maar" 26. Ook haar kamertje is best warm.
    Dus ik heb nu de kinderwagen, waar ze net buiten inlag, naar binnen gereden.
    Ze slaapt gelukkig wel aardig, maar idd erg licht.

FLinke meid is Nynke zeg...

15. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Ik kom net van het CB. Ik was naar het inloopspreekuur geweest. Omdat ik met een paar vraagjes zat over Ewout. Hij zit onder de rode vlekjes en bultjes, een soort uitslag dus. Op het CB zeiden ze dat het zou kunnen zijn van de warmte en of de vette borstvoeding die vol hormonen zit. Als het nu erger word moet ik volgende week terug naar het CB. Hij heeft er geen minder humeur door of zo gelukkig ;) En ik heb meteen gevraagd over de borstvoeding dat het zo'n pijn doet nog aldoor, en ik dat graag door verwezen wilde worden naar een lactatiekundige. En ik kan morgen al terecht! Dat is wel mooi. Ewout is ook gewogen, en hij weegt nu alweer 5210 gr. Hij groeit dus heel goed!

We gaan nu lekker de tuin in, heerlijk in de schaduw 8)

16. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dat is fijn om te horen! suc6 morgen met de lactatiedeskundige.

17. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    succes morgen!!!

hier nog wat foto's van iris van afgelopen weekend.

voor meer foto's kun je even op de site kijken.

18. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hier ook alles okee, Lynn heeft met slapen wel moeite met de warmte, maar haar humeur en haar voeding hebben er niet onder te lijden. Ze drinkt goed, plast goed slaapt minder maar vrolijk als altijd ;)
    Ik ben zelf ook steeds slechter aan het slapen, dus het verbaasd me niets!
    Sta nog steeds aldoor gek te kijken, als ik hoor en zie wat andere kids wegen en hoe groot ze zijn. Lynn was de laatste keer bij cb 9 week en woog toen 6080gram en ze was 61 cm lang toen. Ze moet volgende week weer naar het cb, ben heeeeeel erg benieuwd wat ze dan weer gegroeid is, misschien nu wel heel erg weinig :rolleyes:
    Onze kleine meid, rolde zich gisteren voor het eerst op haar buik, bij de opvang ook maar even door gegeven, en daar kwam ze niet helemaal rond, maar draaide wel aldoor naar haar zij. We hebben het ook nog niet weer gezien, maar ze draait wel steeds meer opzij!! Dus moeten extra op gaan letten. Ik legde haar ook vaak nog wel los in haar wipstoel, maar tegenwoordig wipt ze zich zelf daar ook uit als we er niet op zouden letten. Een behoorlijk actieve dame, iedereen schat haar ook aldoor ouder in. Heb het idee dat ik bij Lynn echt met volle teugen moet genieten van het klein zijn, ze groeit lichamelijk (maat 62 is inmiddels ook te klein) zowel geestelijk zoooo ontzettend hard!
    @Mouchy; succes morgen bij de lactatiedeskundige, hopen dat ze je kan helpen en dat bv geven geen pijn meer zal doen, want het loopt zo te horen wel heeeel erg goed, dus het zou jammer zijn als je straks daar door zou moeten stoppen!!
    @Peggy; Mooie meid heb je hoor, en wat ontzettend stoer met die zonnebril 8) :)

Groetjes Carry

19. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @Agnes, wat een ontzettend leuke foto's van Iris, ze heeft het prima naar haar zin, zo te zien :D

@Mouschy, veel succes bij de lactatiedeskundige.

@Carry, gaat snel he, met groot worden. Ik heb soms het idee maar heel de dag met een fototoestel op zak te lopen, want ze leren elke dag weer nieuwe dingen, zo leuk :D

20. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Wat n schattige foto, die laatste van Iris. En zo leuk aangekleed! Schatje, hoor.

Deel Deze Pagina