Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat staat er nou bij je MSN naam Kiki?
    Gestopt?
    Met de pil ;) ??

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hahahahhaa, gestopt met de pil.....

Ja, toen ik zwanger bleek van Thom ben ik er inderdaad mee gestopt. En toen ik bij de bevalling gelijk ben gesteriliseerd ben ik er eigenlijk helemaal niet meer aan begonnen. Wel weer met roken. (Ja stom, hoe kun je die vieze stinkstokken nu weer gaan pakken na ruim een jaar zonder te zijn geweest)

Dat roken is een laatste hobbel die ik nog moet nemen, en echt waar, stoppen met de pil is vele malen makkelijker dan stoppen met roken :(

Groetjes van Kiki

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Haha nou Kiki dat word dus flink afkicken! Wat lekker voor je ook dat je een baan hebt! Per wanneer ga je weer aan het werk? en ga je dan de hele week aan het werk of een paar dagen? En de kids gaan dan naar een KDV?

Kathy wat een lekker mannetje heb je ook zeg! Hij is goed aangekomen zeg!

Hier gaat alles goed, onze kleine man Arthur groeit goed! De BV loopt super en hij is erg tevreden! De jongens zijn dol op hun kleine broertje dus dat is wel erg leuk!

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Stoer joh ... ik doe het je niet na

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hey ladies, volgens mij bloed dit topic een beetje dood.......

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hahaha, ja Maryloes, ik denk dat iedereen een beetje druk is met de 2e/3e kids. En het is natuurlijk nog vakantietijd.

Maar goed, komt mijn update van Leo's wc-training:

Sja, hij is inmiddels 3 jaar en 4 maanden dus ik vind het hoogste tijd dat meneer eindelijk eens op de pot piest en niet meer ernaast (= luier)
    In ons vakantie vielen Michiel en ik van onze stoel van verbazing: "ik ben een grlote jongen en ik moet nu plassen." Dus hupsakee, broek en luier uit en op de wc gezet. Jawel hoor, een hele flinke plas! We hebben hem zo geprezen dat hij al zwevend van trots het toilet verliet.
    De volgende dag maar eens zonder luier proberen en dan regelmatig met hem naar de wc gaan. Geen succes want al voor 10 uur 's ochtends had Leo 3x zijn broek vol en die vieze stukken zijn latig uit te spoelen.

Maar goed, het begin is gemaakt en we houden stug vol: geen luier aandoen en proberen (na de zoveelste) (poep)broek niet boos te worden. Echt een lesje geduld voor memmie.
    Nou ja, we zijn inmiddels een paar weekjes en een heel stickerboekje verder en het resultaat is nu dat ik in beide auto's, in mijn handtas, in de verzorgingstas, bij de sportschoolopvang en bij beide ouders een reservebroek en onderbroek heb liggen...
    Deze week heeft hij voor het eerst ook aangegeven dat hij naar de wc wilde gaan, tot nu toe zetten we hem er regelmatig op. So far so good.
    Wat ik nu het gekke vind aan dit alles, al een paar weken komt hij in de ochtend kurkdroog van bed af en dat houdt hij vol tot we hem laten plassen. Zelfs als we in het weekend nog even in bed lummelen en tv kijken. Als hij morgenochtend weer geen plas in de luier heeft, dan probeer ik hem voor het weekend zonder luier te laten slapen. De wasmachine draait toch al overuren dus een setje beddengoed kan er ook nog wel bij.

Wat waren we toch verwend met Ilse, die was een maand na de geboorte van Leo helemaal zindelijk overdag, inclusief het zelf aangeven. Bovendien kon ze zichzelf redden met broek los e.d. Toen was ze dus net 2,5 jaar oud...

Oke, ik weet het, geen kind is gelijk, maar om nu meteen een jaar in leeftijd ertussen te laten zitten... zucht, als ik dat doortrek naar Thom toe, zijn we misschien over 2,5 jaar helemaal uit de luiers :D

Oh, over Thom gesproken: maandag heeft hij voor het eerst 3 stapjes los gedaan en vandaag maar liefst 4. In dit tempo kan hij misschien volgend jaar al meedoen met de Nijmeegse 4-daagse, hahaha.

He, dames, laat even iets meer horen hoe het met jullie kid(s) gaat want Maryloes heeft helemaal gelijk: het is een beetje aan het leegbloeden...

Groetjes van Kiki

7. Maryloes

Heel goed kiki! En ik zal zelf ook weer even een update geven! Lastig dat zindelijk worden.....Maar Leo zal het vast een keer door hebben toch! En het is natuurlijk al heel knap dat ie 's ochtends helemaal droog is. Je zult zien dat het vast niet lang meer duurt. En die Thom, knappe kerel!

Ok, nu mijn mannetjes! Lars gaat als een speer. Inmiddels al weer 7 maandne geweest. En was Milan al een vlotte, Lars is nog een fractie sneller. FF opscheppen hoor: Lars kan inmiddels kruipen, gaat sinds afgelopen woensdag zelfstandig zitten, trekt zich sinds een week op en heeft al 4 tanden. Zo, opschepmodus weer uit. En dan onze andere kabouter, Milan heeft het een beetje moeilijk op het moment ( en wij dus ook haha ). Hij is er zo aan toe om naar school te gaan, maar helaas moeten we nog een half jaar. Op het kinderdagverblijf is hij uitgekeken en ook thuis kan er niet meer gespeeld worden. We hebben hem daarom ook opgegeven voor de peuterspeelzaal waar hij vanaf oktober 2 dagdelen naar toe zal gaan.

Tot slot kan ik jullie nog vertellen dat we op dit moment de discussie wel of geen derde hebben. Voor Lars riepen we allebei dat we wel graag 3 kindjes zouden willen. Bart komt daar een beetje van terug. Hij vindt het eigenlijk wel prima zo met 2. Zeker nu met lars, het wordt al weer zo makkelijker. Moeten we weer die babyperiode door zegt Bart dan...Nou ja, ik ben er zelf voor 99% uit en dat zal ook wel 100% worden, dus nu moet ik manlief nog overtuigen;). Niet dat ik er nu al aan toe ben hoor, integendeel, maar het kan maar duidelijk zijn.

We hebben afgesproken dat we het daar straks op vakantie nog eens uitgebreid over gaan hebben. We hebben 4 weken de tijd!

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dan nog eens een update van ten huize Kathy.

Alles loopt hier prima, wel druk met vanalles en nog wat.

Serjenka is zowel dag als nacht zindelijk. Straks in september mag ze weer naar school en daar zijn we blij mee, want onze meid begint zich echt weer te vervelen thuis, met als gevolg veel ruzie met Leander.
    Leander die wil alles kunnen wat z'n grote zus kan, dus dat is een vlugge kerel. Begint ook al erg goed te praten.
    Soms gaat hij al eens op het potje, maar nog niet zoveel.
    Kenji doet het ook super. Weegt ondertussen 5kg600 en is 59cm lang. We zijn wel met hem naar de osteopaat geweest vanwege een blokkering van een nekwervel, maar dit gaat nu ook weer beter.

Eigenlijk heb ik 3 prachtkinderen en kan ik me echt niet meer wensen dan dit ideale gezinnetje.

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Fijn he dat zindelijk worden? Britt is overdag zindelijk, ook met dr slaapje die ze soms nog doet tussen de middag, maar de nachten nog niet hoor. Die luier zit nog helemaal vol smorgens. Niet normaal. En Jørre die doet het ook af en toe is op het potje, heeft geloof ik ook wel door hoe het werkt, maar vind die luier toch ook wel makkelijk en als hij een plasje in zn luier heeft gedaan dan moet die luier wel uit. Heel fijn ... bij Britt bespaar ik ze nu maar Jørre zal de kosten wel weer ff opdrijven ;)

Dinsdag gaan ze ook weer naar de PSZ. Jørre voor de 1e x, ben heel benieuwd, lijkt me best raar om daar weg te gaan en allebei de kids daar te laten. Maar ik ben "bang" dat het heel snel went .. haha .. Ze gaan saampies op de dinsdagmiddag en vrijdagochtend en dan gaat Britt nog alleen op de woensdagochtend. Ze gaan helaas in dezelfde groep, maar dat kon niet anders, anders had Jørre moeten wachten tot januari en hij is er echt wel aan toe.

En verder .. sja, ze doen het prima eigenlijk. Gaan nu ook lekker ruzie maken saampies .. heerlijk .. NOT.

Echt veel praten doet Jørre nog niet trouwens, al word het, lijkt wel, iedere dag meer. Hij zal straks wel moeten als hij op de PSZ zit want die die die begrijpen ze daar niet..haha..

Zo, ik heb ook weer geupdate ... lijkt me leuk om het hier wel levendig te houden eigenlijk.

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    zo, hier ff een updateje over mijn mannetje

Eerst natuurlijk wegen en meten. Nou Jørre weegt dus 17,5 kilo en is 97 cm. Flink aan de maat dus maar de lijnen lopen mooie gelijk, ondanks dat hij groot is loopt zijn gewicht lijn ook mooi mee. Ze vond het TE groot, ja natuurlijk, daar kan ik wat aan doen zeg.
    Hij moest een torrentje bouwen van blokjes en dat deed hij prima en ook een figuurtje in zon bakje doen door het goeie gaatje.

Hij moet ook naar de KNO, daar gaan we beginnen tenminste. Hij praat SLECHT (goh, wat een verassing) en dus willen ze beginnen met zijn oren nakijken bij de KNO, daar kunnen we de 16e al terecht. En dan gaan we door naar een audiologisch centrum om zijn gehoor weer is een x te testen. De kans zit erin dat hij een gehoor apparaat moet. Het viel haar nl op, net als mij, dat hij je altijd aankijkt als je tegen hem praat en als hij je niet ziet draait hij eerst zijn rechteroor naar je toe.

Het is allemaal even afwachten dus nu .. en moet hij een gehoorapparaatje, So be it, als hij er zich dan verder door kan ontwikkelen en alles beter hoort en goed gaat praten vind ik het prima. Want zolang hijniet goed hoort dan ontwikkeld hij zich qua praten ook niet verder en krijgt hij straks op school ook een probleem.
    Oja, ze gaam ook de PSZ bellen om te vragen of ze hem ook kunnen begeleiden en anders of hij naar een groep kan waar kindjes zitten met een achterstand. Volgens de PSZ komen wij daar niet voor in aanmerking omdat je dan zeg maar (laat ik het netjes doen) laag geschoolt moet zijn.

Naja, we wachten het allemaal maar af, op school weten ze het nu ook en ook wij gaan door zoals we al deden, iedere dag quality time met hem met een boekje met plaatjes.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Fijn om hier nog eens iets te lezen.

Hopelijk is het vlug duidelijk of er nu iets is met het oortje van Jorre (krijg die o met dat streepje erdoor nog steeds niet op m'n scherm).
    Het is vervelend, maar langs de andere kant er zijn ergere dingen.

Hier eigenlijk erg weinig te melden. Alles gaat z'n normale gang en druk, erg druk.

12. Maryloes

Even afwachten dus met Jorre. Hopelijk valt het mee, maar net als je zelf zegt, als het met een gehoorapparaat verholpen is, so be it!

Hier zijn we klaar voor ons avontuur. De koffers zijn gepakt, de tassen staan klaar. Nog 1 nachtje slapen en dan morgen vliegen naar Canada! Tot over 4 weken!

13. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat lekker Maryloes, genieten dus!!!

Sil wat een bink heb je ook zeg! En idd een gehoorapparaatje is tegenwoordig zo klein dat je het amper meer ziet, en hij is helemaal blij dat hij weer beter kan horen!

*zindelijk* Ewout is al een tijd zindelijk, al een paar weken voor z'n 3e verjaardag, zowel overdag als snachts.

En hoe staat het met de speentjes? Ewout moest z'n speentjes inleveren toen hij 3 jaar werd, en het was eigenlijk niet echt een probleem gelukkig! Hij slaapt nu nog wel met z'n tut maar dat mag hij gewoon houden8)

Bekijk bijlage 13967
    Dinsdag voor de 2e x naar het cb geweest. Arthur is weer flink gegroeid, in 2 wkn tijd 500 gram aangekomen. Hij weegt nu 4740 gram! Hij ziet er goed uit en de arts was erg verbaast dat hij zich nu al omdraait van buik naar rug! Hij heeft ook 2 prikken gehad. Altijd zo zielig om te zien! Hij was wel goed te troosten gelukkig.
    Ik geef hem trouwens al een tijd geen Zantac meer. Ik wilde eens zien hoe het ging zonder, en ik zie geen verschil. Dus het gaat super met hem. Hij spuugd bijna helemaal niet meer, heel af en toe een mondje maar dat is normaal. En het terug slikken van z'n eten is helemaal over gelukkig.:D Hij heeft dus geen reflux!
    Tis echt genieten met Arthur, zo'n zoet mannetje is het! Hij slaapt nog niet door, hij komt nog 1x per nacht om een uur of 3 om lekker even bij mama te zijn en te eten. Hij is steeds meer wakker in de box, hij kan zo een uur rond kijken en alles observeren.
    We gaan vrijdag 3 wkn op vakantie, dus dan ben ik niet online;) We gaan naar Limburg in een Landal huisje.

Afgelopen vrijdag is Marijn 2 jaar geworden! Wat gaat het toch snel! Marijn 2 jaar slideshow by mouschy - Photobucket
    Hier staat een slideshow van z'n verjaardag.

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mouschy, je hebt prachtige kids!
    Ik vind wel dat Arthur minder op Ewout en Marijn lijkt, hij heeft een heel ander gezichtje, maar het is ook een prachtig kereltje hoor!

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Misschien is het leuk om nog eens een fotootje van al onze kids te plaatsen, ik ben wel benieuwd.

Kenji en papa

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Kenji

17. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    En nog eentje waar Leander ook opstaat

19. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik kom ook weer eens ff kijken hier ;)
    Mooie kids Kathy!!

Hier gaat ook alles goed.
    Yarah is afgelopen dinsdag alweer 1 geworden. Afgelopen zondag gevierd en ze is flink verwend. Ze gaat tegenwoordig overal aan staan en loopt ook rond, maar nog niet los. Maar dat mag nog wel ff duren haha.
    Vorige week heeft ze nog haar 11 maanden prik gehad en toen was ze 78 cm. en 10.780 gram. Een flinke dame dus ;).
    Sinds april had ze al 2 tandjes en daar zijn sinds gister en vandaag eindelijk 2 tandjes bijgekomen haha. Boven nu 1 en onder 3.

En Cyenna gaat ook goed. Ze is zindelijk sinds juni (toen ze net 3 was) ongeveer. Alleen 's nachts nog niet, maar dat komt wel. Ben allang blij dat ze het overdag wel doet :)

Ik zal ook nog even een foto van onze meiden plaatsen, dit was op vakantie een paar weken terug:

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mooie kindjes hoor, Miranda!

Deel Deze Pagina