Voorjaar 2006 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door Silvie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jah, er zitten dagen bij dat je zelf niet lekker in je vel zit en dan kan je idd minder hebben.

Maar goed .. het is een heerlijke griet .. met soms een off day, maar wie heeft dat niet

2. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    carry: veel sterkte met je pijntjes! ik hoop dat alles goed mag gaan.. want 6 week niet tillen...pff,

iris heeft ook wel van die momenten dat ze jengelig is. dan wil ze helemaal niets, gelukkig komt het niet heel vaak voor, maar als het gebeurt, dan weet ik ook niet meer wat ik moet doen. ( ja, heel wat met haar afwandelen!! haha)

3. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    ben blij dat Esosa dat toch meestal overdag heeft nu en niet zo vaak meer s'nachts want dan word je echt gek hoor. Maar gaat nu wat beter. Hoop alleen dat hij niet te veel last krijgt dat we volgende week in een andere omgeving zijn.

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    dat zal idd wel ff wenen zijn Shade denkik.

Britt is al weer 8 weken vandaag, wat gaat het hard. Ze heeft gisteravond anderhalf uur lang gehuild, nee ik zeg het niet goed, gekrijst. Wist niet wat ik met haar aan moest. Na anderhalf uur kreeg ik haar na wiegen, lopen, zingen en praten eindelijk stil. Overdag is er niets aan deh and, maar savonds gaat ze huilen. Zou ze het beruchte huiluurtje krijgen?

Vandaag komt mn moeder voor een paar daagjes hierheen. Heb er zin in. Dus als ik een paar dagen niet online kom .. jullie weten de reden..

Liefs,
    Silvie

5. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Geniet ervan Silvie dat je mams er is!! Heel veel plezier de aankomende dagen!! Lastig is het als je niet weet waarom zo,n kleine huilt he, tenminste dat heb ik altijd met Lynn als ze even echt aan het krijsen is, ik maak me altijd gelijk zorgen van: Er zal toch niets met haar zijn!! Terwijl zij idd net zo goed een off-day kan hebben!!

Groetjes Carry

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja ik maakte me ook gelijk zorgen.
    Hoe is ut met jou Carry, gaat het al wat beter?

7. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ell'n: het zal wel loslopen toch met esosa... hij zal even wennen moeten, maar goed, dat moeten jullie toch ook?? hou me op de hoogte!

silvie: wat leuk dat je moeder langs komt, lekker van genieten!

carry: hoe is het met je?

8. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat leuk Silvie dat je moeder overkomt! geniet er maar van :D

Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de krampjes minder worden bij Ewout. Hij heeft er lang niet meer elke dag last van gelukkig :D Hij heeft nog heel af en toe rond een uur of 10 savonds er last van. Maar dan is het denk ik van het avond eten (wat ik heb gegeten) dat hij daar last van heeft. Ik let er wel heel erg op wat ik eet. Wanneer kan je eigenlijk een beetje meer 'normaal' eten eigenijk?

We zijn gisteren naar Artis geweest omdat we een jaar zijn getrouwd. Het weer was geweldig en Ewout ook! Wat hebben we genoten van het zonnetje en van elkaar. Echt super was het! Ewout lag lekker in de kinderwagen en was heel veel wakker, hij vond het ook erg leuk allemaal. Hij was heel erg vrolijk en heeft heel veel gelachen :D We zijn ook naar het aquarium geweest. Dat kon niet overgeslagen worden natuurlijk, want ik heb daar mijn man gevraagd ;) Ewout vond het daar minder want het was daar erg donker, maar toen hij er aan gewent was vond hij het natuurlijk weer erg leuk allemaal, hij heeft zijn oogjes uitgekeken. Ik heb alles gefilmd, want dit is zijn eerste echte uitstapje naar iets leuks!

groetjes.

9. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat heerlijk dat je moeder komt, Silvie!! Geniet er maar lekker van hoor.

Met Djurra gaat alles prima. Ze wil véél meer dan ze kan... Nu trekt ze zich al op van lig naar zit maar als het aan haar ligt trekt ze zich op van lig, naar zit, naar staan. Dat gaat natuurlijk niet zo vloeiend.... (bovendien mag ze het niet van mij, ivm haar ruggetje) Boos dat ze kan worden als het niet lukt/mag! Echt een heerlijk grietje met veel pit. Ze kletst me de oren van het hoofd, heel de dag wil ze op mijn schoot zitten, met haar gezicht naar de mijne en zo kletsen en zingen we "samen"heel wat af. Maar als het klaar is of mama geen tijd heeft? Djurra is het daar beslist niet mee eens! Wat super op te zien dat ze precies weet wat ze wil. Heerlijk om alles met haar mee te maken! Ik zal zo nieuwe foto in mijn album zetten, maar voor de nieuwsgierige onder ons, staan die (maar dan in het veelvoud) ook op mijn site.

Mouschy, heerlijk zo een dagje Artis! Goed idee, gaan wij ook maar snel eens doen. Nog gefeliciteerd met je trouwdag hoor.

10. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    he mouchy, nog gefeliciteerd met je trouwdag!!! heerlijk zo/n dagje weg...

carmen, heerlijk he zo meissie met pit!!!

11. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Leuk he Carmen zo'n ondernemend kind ;) Is zo gezellig nu ze wat meer 'terug' gaan brabbelen en zo.

We gaan morgen een weekeindje weg naar Giethoorn. :D Maandag komen we weer terug. We gaan met de hele fam. 11 volwassenen en een baby (Ewout) in een huisje daar. Lijkt me wel heel gezellig! Dus meiden tot maandag, of dinsdag!!!
    Jullie natuurlijk allemaal een heel gezellig weekeind!!! :D

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @mouschy: veel plezier toegewenst dit weekend!

Hier zijn ze zopas nog eens langsgeweest van kind en gezin. Serjenka is weer goed vooruit gegaan. Ze weegt nu 5kg en is 58,2cm groot.

13. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @ Mouchy: Nog gefeliciteerd met jullie eerste trouwdag!! En een heel fijn weekend weg in Giethoorn!! Geniet ervan.

@ Carmen: Grappig he zo klein als ze zijn en al zooooo,n eigen willetje hebben. Ik heb ook zo,n meidje thuis, die veel meer wil dan ze kan/mag en dan heeeeeeeeel booskan worden als het van mams niet mag, of als iets haar niet lukt! Ik kan er idd ook alleen maar van genieten.

Gisteren is Lynn naar het consultatiebureau geweest, ze wegt nu 6685gram en is 63,5cm lang!!!! Ze zit hoog in de groeicurves, maar ze is heel goed in proportie om het zo maar te noemen, ze is met haar gewicht ook behoorlijk lang. De cb-arts vertelde dat het sta reflex met 3 maand vaak verdwijnt, maar het grappige is, dat Lynn sinds vorige week alleen maar wil staan. Eerder deed ze die strekking van haar benen alleen als ze boos was, maar nu doet ze het zomaar terwijl ze op onze schoot zit, dus dit is wel bewust en geen reflex meer. Ook in de tummy-tub wil madam bijna niet meer op haar billen gaan, ze staat er eerst in en springt zo,n beetje op en neer, je kan begrijpen wat voor waterballet dat verzorgt!!

Helaas, gaat het baderen voor mij niet meer lukken even, mijn rugwordt niets beter en morgen moet ik naar de huisarts, want de klachten die ik nu bij mijn rug heb lijken erop dat het misschien ook een hernia kan zijn, maar dat hoop ik toch niet!! Sinds dinsdag heb ik namelijk uitstralingspijn in mijn linkerbeen en ook lopen wordt daar door erg moeilijk. Vanaf dinsdag zit ik dus ook in de ziektewet en kan/mag ik even niet werken. Overdag alleen thuis met Lynn valt me ook erg zwaar, omdat ik bijna niet kan lopen en dus ook niet kan tillen. Ik kreupel wat door t huis. En probeer er zo goed mogelijk voor Lynn te zijn, en in de middag moet ik toch Mike ophalen van school en ook het in en uit de auto stappen en de koppeling indrukken met mn linkervoet gaan erg moeizaam, maar het gaat nog tot nu! Ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt, ook wordt er dan gekeken of k een injectie krijg in mijn pols!!
    Lichamelijk gaat het even niet zo lekker hier met mij, maar dat komt vast wel weer goed!!

Groetjes Carry

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Carry: hopelijk ben je er vlug weer terug bovenop, moet helemaal niet leuk zijn zo'n pijn.
    Leuk te horen dat Lynn het zo goed doet, maar zo te horen is ze ook een flinke meid, hé. Wel grappig dat ze nu al wil staan op haar beentjes.

Hier zit er ook eentje met een eigen willetje hoor, ze weet maar al te goed wat ze wil. En zou dan ook alles doen om haar willetje te krijgen.

Ik heb voor Serjenka, op ebay, zo'n easy bath-kussentje gekocht. Want ze begon moeilijk in haar badje te passen en ze vind het zo leuk om in het water te spelen, waardoor er nu tegenwoordig meer water naast het badje dan in het badje zat. Nu kan ze lekker in het grote bad en wij kunnen zo ook gemakkelijk haar wassen en een beetje spelen. Ze voelt zich koning te rijk, zo in dat grote bad, zonder vastgehouden te worden.
    Heb een paar fotootjes gemaakt.

15. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wat een leuk ding is dat!! Wij hebben helaas nog geen groot bad, wij moeten nog onze badkamer aanpassen en willen dan in dit huis ook een groot bad weer, want wij hebben wel altijd 1 gehad en dat mis ik toch wel verschrikkelijk!! Maar als wij er 1 hebben lijkt me dat wel heel erg lekker zo,n easy bath kussentje!!! Leuk om elkaar tips zo ook een beetje te horen!!! Zo zie of hoor ik hier wel vaker eens iets dat ik denk van: Hee dat is ook wel wat voor Lynn of Mike!! ;)

Groetjes Carry

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dat heb ik ook al meegemaakt met die tips. Het is dankzij dit forum dat ik mij ook een draagdoek aangekocht heb en ik heb er nog geen moment spijt van gehad :-D

17. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Vandaag naar de kinderarts geweest met Serjenka. Onze meid heeft een beetje last van een verkoudheid. Ze is enorm hanerig daardoor en zou het liefst de ganse dag dicht bij mama zijn. Nu is ze een beetje aan het slapen. Hoop dat ze er vlug vanaf is van die verkoudheid.

18. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Vervelend he als je kleintje niet lekker is, geef Serjenka een dikkeknuffel van mij en heel veel [​IMG]

Liefs Carry

19. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Mogguh meiden,

Alles goed? Hier wel, was gezellig met mn ma, vind het jammer dat ze al weer weg is.

Britt is vandaag al weer 2 maanden .. wat gaat het hard ...
    Ze ligt nu al sinds gisteravond 2330 uur indr bedje, tis wat zeg. Heb wel ff gegekeken net bij dr en ze slaapt nog heerlijk. Hoeveel uur mag er tussen de voedingen zitten max .. uur of 10 toch?

Ik ben trouwens ook weer ongesteld geworden .. bah .. dat heb ik dus echt niet gemist he. Wat een ellende weer zeg. Mag ook nog geen tampons gebruiken van mn huisarts omdat er nu nog vanalles uit kan komen, dus zit nog met die vieze lappen .. bah .. heb er zo'n hekel aan.

Britt word lekker druk nu .. ze is flink aan het draaien, maar haalt haar zij nog niet. Zal niet lang meer duren denk ik.

Het gaat allemaal goed met mn kleine meid ...

@ Kathy Hoest met Sjerenka .. is ze al opgeknapt?

@ Carry Hoest met je rug?

@ Mouschy Leuk gehad van het weekend?

Liefs,
    Silvie

20. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hallo daar,

Hier in kneusjesland gaat het weer een stukje beter, donderdag avond trok er iets weg, waardoor ik weer recht op kan staan, en ook weer normaal rond kan lopen, wel blijft m,n rug gevoelig, dus deze week blijf ik mooi nog een weekje thuis en volgende week zien we wel weer!
    Vanmiddag heb ik een afspraak bij fysiotherapie, dit zou een afsluiting worden, maar ik denk dat ik aangezien ik nu zoveel last van mijn rug heb ga overleggen om toch weer te gaan beginnen. Ook vanwege mijn pols, misschien dat zij me wat tips kan geven waar door ik toch een beetje normaalkan functioneren in mijn werk!!
    Met Lynn en Mike gaat het super!! En gelukkig helpt mijn vriend mij flink mee op de momenten dat hij thuis is, dus al met al gaat het hier weer een beetje zijn gangetje!!

Groetjes Carry

Deel Deze Pagina