@Silvie; Gelukkig gaat het beter met je rug, ik weet er helaas alles van tegenwoordig hoe het is om zo,n zere rug te hebben Vooral met zo,n kleintje, dan voel je je echt onthand!! Leuke foto van Britt, en wat een mooi koppie, wat zal ze nu denken hahaha!! Ik heb Lynn ook het meeste binnen, af en toe even een wandeling door de tuin en dan snel weer naar binnen. Lynn heeft overdag ook veel last van de warmte, ze is snel uit haar doen, huilt meer daar door, slaapt overdag slechter. Ze drinkt net zo vaak als anders maar iets anders drinken dan de melk wil zij niet! Maar ze plast goed en oogt erg fit. Sinds gisteren rolt Lynn helemaal om op haar buik! Ze deed het al een tijdje als ze schuin lag of op haar zij lag, maar nu als ze op haar rug ligt rolt ze zo naar haar zij en heel voorzichtig door naar haar buik! Even zit haar armpje dan vast onder haar borst, maar ook die krijgt ze netjes los en ligt dan op haar buik!!! Aleen... Lynn vind op haar buik liggen niet leuk, dus het is daar door ook sneller wat huilen, maar ze zal er wel meer aan wennen zo Ikzelf zit nog steeds in de ziektewet, vandaag zei de fysio dat zij dacht aan ischias (weet niet of ik het zo goed schrijf), want de pijn uit mijn rug blijft door trekken naar mijn linkerbeen! Morgen moet ik naar de arboarts! De fysiotherapeut vind dat ik rustig aan moet doen, dus ben benieuwd wat de arbo morgen zegt! Groetjes Carry
Ik geef Djurra afgekoelde venkelthee. Dat vind ze zo lekker! Water wil ze permanent niet. Ze doet haar lipjes stijf op elkaar, boeffie! Het is @ venkelthee van Kneipp en werkt meteen ook goed tegen krampjes. @ Djara": Vanaf 4 maanden mogen ze toch diksap hebben en zelfs van die fruithapjes van olvarit? Daar zit veel vocht in. Het CB is geloof ik niet zo voor bijvoeding voor 6 maanden oud, (ivm de rijping van de darmpjes) maar op de potjes etc. staat dat ze het vanaf 4 maanden mogen. Hoe doen jullie dat?? Misschien kan je ook afgekoelde thee proberen? Dat mogen ze, zolang er maar geen theëine in zit.
Dt zit ik toevallig net te lezen?? Voorzichtig met venkelthee Wees voorzichtig met venkelthee en bepaalde kruiden drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen effect). Geef babys helemaal geen venkelthee. gebruik geen kruidenpreparaten of etherische olie met sassafras of dong quai. gebruik geen anijsolie en venkelolie. Overigens zijn er geen aanwijzingen dat bovengenoemde stoffen schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Het is dan ook helemaal niet nodig om je zorgen te maken mocht je in de zwangerschap deze kruiden gebruikt hebben. Bron: voedingscentrum.nl
Ik heb hier een bus met venkelthee speciaal voor baby's. En dat geef ik ook aan Ewout. Het zijn korreltjes en het is van Milupa (die heeft ook baby voeding). Met gekookt afgekoelt water en dan wat korreltjes er door. Ewout vind het heerlijk Ik heb het ook gevraagt aan het CB en die vond het goed, ook de venkel druppels (op oliebasis) vonden ze goed. De vitamines die ze krijgen is ook op oliebasis dus waarom niet? Ik heb hem toch maar niet in een badje in de tuin gedaan vandaag. Ik ga het wel vragen donderdag als ik naar het CB moet. Hij heeft heerlijk in de tuin in de wipper in zijn luier gelegen en ook binnen in de box. Verder niets aan, en hij zweet nog... Hij drinkt verder wel goed en is erg vrolijk 8) @ Sylvie erg leuke foto! mooie meid om te zien. De kinderwagen word ook al aan de krappe kant he.... op de kinderwagen zelf staat tot een half jaar. Nou als Ewout ook zo door blijft groeien kan hij daar echt niet in liggen als hij een half jaar is
Wij hebben afgelopen weekend de reiswieg naar zolder gedaan en de wandelwagen er op gezet. Milan kon niet meer met goed fatsoen in de reiswieg. Jammer dan, wat niet past dat past niet en hij vindt de wandelwagen helemaal geweldig!
hallo ik heb ook een dochtertje van bijna 5 maanden als jullie leuk vinden komik ook ff mee kletsen groetjes
Welkom Sweetymama .. gezellig. Vanaf wanneer mogen ze in de wandelwagen eigenlijk? Ik heb wel is gehoord vanaf dat ze kunnen zitten, maar is dat echt zo?
De reiswieg is in principe te gebruiken tot 6 maanden. Maar onze wandelwagen heeft ook een ligstand, dus ik fixeer niks op deze manier. Pas als Milan kan zitten zet ik hem in de zitstand. Welkom ook sweetymama!
Goeiemorgen meiden, Houden jullie het nog een beetje vol in deze hitte? Niet normaal he ... tis hier nu al 33 graden buiten. Binnen gelukkig nog maar 24. Britt ligt weer lekker te slapen. Ben benieuwd hoe het gaat vandaag. Gister was ze een beetje jengelig. Niet zo gek ook. In haar kamertje is het gelukkig lekker koel. Ze ligt dus ook lekker in een pyama. Anders koelt ze weer zo af. Als ze zo wakker is gaan we lekker badderen en dan doen we dr zomerse kleren aan .. haha .. Zou trouwens wel lekker zijn als ik de wandelwagenbak op het kinderwagenonderstel (wat een woord zeg) kan zetten ... is niet zo zwaar ook om in de auto te sjouwen. Maar nog ffies geduld. Nou meiden .. zweetse vandaag!! Liefs, Silvie
@sweetymama: Leu kdat je ook mee komt kletsen!!! Ik heb Lynn idd ook al in de wandelwagen. Deze kan ook idd helemaal plat en zo ligt ze er ook meestal in, maar ze heeft wel veel meer te zien zo en dat vind ze wel leuk!! Ja het is hier ook vies warm, terwijl ik zit te niksen loopt het zweet me bijna nog van mijn hoofd brrr Ws vandaag onweer en dan koelt het wat af, mag van mij wel, want zo warm kan ik zelf ook niet goed tegen. Succes allemaal vandaag ook voor de kleintjes!! Liefs Carry
Hi Sweetymama veel plezier hier op dit forum~! Dus jullie hebben ook al de kids in de wandelwagen... ik dacht al kan nooit als de baby een half jaar is dat hij dan nog in de wieg past... Zal onze wandelwagen bak van zolder halen en eens kijken wat Ewout er van vind. Ik leg hem met dit warme weer ook liever niet in de kinderwagen, het lijkt me zo warm, het is ook donkerblauw dus dat werkt ook niet echt mee... Ik ga zo lopen naar de markt 20 min. lopen, hebben we wat te doen met die warmte 8)
Ik hou serjenka liever nog een tijdje in de kinderwagen, vind ze nog te klein om in de wandelwagen te doen. Zolang ze in de kinderwagen blijft passen, laat ik haar erin liggen.
Ja daar zat ik ook al aan te denken Mouschy .. Lijkt me idd een stuk minder warm en ze zien wat meer .. ik ga zo ook is ff kijken hoe het werkt en wat Britt er van vind ..
Ik wil ook zo snel mogelijk de wandelwagen gaan gebruiken omdat Esosa best wel lang is. Maar ze zeggen aldoor tegen mij dat ze beter zo lang mogelijk in de kinderwagen kunnen blijven omdat dat beter is voor hun ruggetje.
dag moeders van begin 2006! wat een leuk clubje zo. mijn zoon Jonathan is 4 april geboren. is nu dus 3 maanden. hij ligt nog gewoon in de kinderwagenbak, maar hij is ook wat kleiner dan gemiddeld . zodra ze er niet meer in passen zou ik de wandelwagen gaan gebruiken. zolang mogelijk plat. maarja, ze zeggen ook dat babies niet op hun buikje mogen slapen. Jonathan slaapt overdag gewoon op zijn buik want dat vindt hij veel lekkerder! dus ze kunnen nog meer zeggen... als je de wandelwagen wilt gebruiken dan doe je dat toch gewoon! (wij noemen iedereen die het 'beter"weet de "babiemaffia" ) dag, lijn